Palomino getemt na 3 jaar rust

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Palomino getemt na 3 jaar rust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 20:32

Ragini kwam weer rijden, maar Hans liep voor mijn gevoel niet 100% rad, dus vond ik het wel een goed idee om Amber een keer te proberen. Ik heb voor het laatst gereden tijdens de cowclinic in augustus 2009. Daarna werd Amber bevangen. Toen durfde ik er niet meer op te stappen omdat ik mezelf te zwaar vind voor haar, dus dit jaar ben ik met haar gaan mennen. Ze heeft verder een gouden karakter dus ik durfde het wel aan om Ragini op haar te laten rijden.

Afbeelding
Laatste keer dat ik op haar zat.

En op deze pony rijdt ze normaal
Afbeelding
Dus het is wel even omschakelen om dan op een grotere te rijden!

Afbeelding

Afbeelding
Even aan de longe voor de zekerheid

En dan los!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Halt houden gaat ook prima

Afbeelding

Amber is nu zo scheef als een hoepel, niet heel gek natuurlijk. De komende tijd gaat ze lekker aan de (dubbele) longe aan het werk en straks gaat haar nieuwe bijrijdster lekker met haar aan het werk. De knopjes zitten er iig nog op :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 20:33

Wat een mooi beest. Ziet er goed uit hoor, en ze past er goed op! Als je nog een mooie hengst zoekt om te dekken weet ik wel een hele mooie haha, lijken namelijk nogal op elkaar :P

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 20:34

wat een schitterende combi zeg, die meid mag er ook wezen met haar mooie donkere huid.
Leuke combi, dat gaat zeker wat worden als je hem langzaam weer aan het werk zet met de nodige rechtrichting.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 20:36

Mooi beessie hoor en lopen zo samen wel leuk rond!

Sieltjuh

Re: Palomino getemt na 3 jaar rust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 21:05

Prachtige combi! Zeker vaker doen!!
En palomino, wat blijft dat toch een bijzonder mooi kleurtje <3

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 05:19

Jeetje, het ziet er echt goed uit hoor, Kristel!
Mag je trots op zijn! :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 07:52

Ik vind haar zelfs beter passen op Amber dan op Hans, leuke combi en het ziet er al goed uit! :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 07:54

Helaas wel, Hans zal ze niet lang meer opkunnen, ze is nu opeens in een groeispurt beland. We hebben de beugels gisteren 2 gaten langer gemaakt.

@ Jolien: Voorlopig mag ik er helaas geen dieren bij, het lijkt me super om een leuk veulen bij Amber te fokken, maar ik kan nooit afscheid nemen van dieren dus we doen het maar niet :P

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 07:54

Leuke pony zeg! En leuke combi ook inderdaad. Heerlijk als je zo op een pony weg kunt rijden hè? Daar kun je nog eens op vertrouwen!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 07:56

fijn dat je als ruiter zo mooi kan doorgroeien.. en fijn dat je als eigenaar zulke ruiters op je pony kan laten rijden. ziet er erg leuk uit!

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 08:45

Mooi! Wat leuk dat je voor haar nog een groter ponietje hebt :) Ziet er heel goed uit, zeg haar maar dat ze't prima doet!

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 09:49

Wat een leuke combinatie :)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 09:54

Heerlijke combi,plaatje is mooi.Ben benieuwd als ze wat meer aan elkaar gewend zijn!

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 11:32

ziet er goed uit kristel!

xColorCross

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 14:38

Ben het eens met timokyana.

Ziet er goed uit.
Ze heeft een 'goude' karakter, lijkt me. :)

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 22:17

Ziet er goed uit Kristel. Je kan wel zien dat Ragini behoorlijk gegroeid is in de afgelopen tijd. Misschien een mooi idee om Amber zo in conditie te krijgen en wie weet beleven ze nog veel plezier aan elkaar :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 08:07

Het toeval is dat ik voor Amber net een bijrijdster had gevonden die lekker western met haar wil rijden. Zodra het zadel gecontroleerd is gaat ze aan de slag. Maar Amber wordt er denk ik niet slechter van om 1x per week met Ragini rond te rijden, want ze kan idd al erg leuk sturen. Dan gaan we het rijden met Hans afbouwen.

Amber is een super pony, er zit geen gemenigheid in, de paar keren dat ze mij eraf gegooid heeft had ze last van haar hengstigheid. Ze is enkel wel wat dominant naar andere paarden (bokken en gillen als ze te dichtbij komen, maar als je haar goed aan het werk zet dan doet ze dat niet). Met kinderen is ze sowieso een stuk braver dan bij ervaren ruiters. Dan is ze vrij pittig met rijden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 08:52

O wat staat ze daar goed op zeg, leuke combi man!!! +:)+

Zou je inderdaad vaker moeten doen :j
En dan een mooie foto maken voor bij mij op de website, is nog steeds 30 euro waard ;)

Alleen wel een heel erg Shetland-singeltje zit er aan, haha.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 09:06

Oh is dat zo? Dan zal ik aankomende week mijn camera eens meenemen ipv foto's maken met mijn telefoon. Singel is idd kort, ik heb nog een fractie langere hier liggen. Het is trouwens een dressuursingel, geen shetlandsingeltje :P Heb je nog speciale eisen aan de foto?

Edit: Ik heb even op de link van je onderschrift gekeken, maar ik heb sowieso al een andere singel en andere beugels aan mijn zadel, dus dat gaat hem niet worden helaas.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 09:32

Op rij-foto's zoals deze wat uit de verte zie je de singel en beugels amper dus dat geeft eigenlijk niet :)

Alleen moet er voor zo'n foto in de shop dan wel een singel aan zitten die een stuk langer is, omdat ik niet wil "promoten" zeg maar om met een korte singel te rijden, omdat daardoor toch vaak wondjes ontstaan :)

Net zoals die laatste foto: die is gewoon hartstikke leuk +:)+

Wat scherper, zonder tegenlicht-vlekken, iets langere singel, bungelende bandje van dekje even wegstoppen en dan zou die hartstikke leuk zijn om erbij te zetten op de website :j

Jammer dat het geen Barefoot-hoofdstelletje is (of er op lijkt :P ) maar dat overleven we nog wel :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 09:35

Zal wel eens even kijken, een langere singel moet geen probleem zijn en dat bandje wegstoppen ook niet. Zal iig mijn camera meenemen de volgende keer en mocht er wat leuks uitkomen dan laat ik het je wel weten.

Waar zit dat bandje normaal aan vast trouwens? Aan de beugels had ik hem eerst, maar dat zat ook niet echt lekker.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 09:37

Ik vind het ook een stom lang bandje, beste wat ik kan bedenken is om ze bovenlangs te halen en dan aan het klittenband onder de zitting, of aan de beugelophanging vast te maken...

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 10:33

Wat een leuke combinatie zo!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 07:42

Dat kan ik idd nog wel een keer proberen om het bandje zo weg te werken. Ik vind het maar een overbodig ding :')

leeuwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 15:15

Wat een leuke combinatie zeg! :D En Amber is echt heel braaf zeg! :D