Draver Anouk waagt zich aan dressuur

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Odetje92

Berichten: 2681
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Draver Anouk waagt zich aan dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 22:40

Vanmiddag heb ik met mijn jonge merrie deelgenomen aan een onderlinge dressuurwedstrijd.
Anouk is een 5 jarige draver merrie en sinds januari in mijn bezit en nu een dik half jaar onder het zadel.
Ik heb haar van de fokker gekocht waar we staan gestald en voor ik haar kocht hebben we nog geprobeerd haar op de baan te krijgen.
Ze heeft veel talent, maar helaas door haar wat scheve beenstand achter 'blokkeerde' ze wanneer ze echt op snelheid moest draven.
Dus heb ik haar overgenomen en omgeschoold en dit pakte ze zo goed goed op dat ik haar elke 14 dagen privéles van een goede instructeur en ze gaat met sprongen vooruit!
Dus de stoute schoenen aangedaan en ingeschreven voor een onderlinge, gewoon voor de ervaring!

Inrijden ging super, daar zijn de foto's van. Helaas werd ze in de binnenbak, waar de proef gereden werd, nerveus van de juryauto
en het lawaai bij de bakrand. Hierdoor 163 pt omdat de ontspanning weg was, ik 2x verkeerd reed door verkeerd verstaan voorlezer (E-B-E ipv B-E-B oa) en doordat ze niet ontspannen over de rug was ging ze in draf taktfouten maken.

Helaas, volgende keer beter, ze was verder ontzettend braaf en hier leren we alleen maar van!

We trainen thuis vooral op rechtgerichtheid, balans en op eigen benen lopen en het handig worden, daarmee bedoel ik dat ze best een slap slungeltje was/is, dus veel overgangen, voltes, pasje vooruit en en een achteruit om die achterhand sterker te krijgen.
Geen galopfoto's, maar ook dat knopje zit er, nu de kunst om meer balans te krijgenen minder te racen :D

Punten van aandacht:
-Ze mag iets meer lang en laag, hier oefenen we lekker mee en dat komt straks vanzelf meer als ze balans beter is
-Mevrouw is een hittepetit en er mag iets meer rust in komen
-Ik moet mijn onderbenen niet te ver naar voren leggen
-Rechtop zitten, ik duik op haar in elkaar omdat het maar zo'n smal iel paardje is en ik me vooral in het begin groot voelde

Op sommige foto's lijkt het of mijn rechtervoet een eigen leven leidt, dat kan kloppen na een zware kneuzing van voet en enkel, die nog niet helemaal hersteld is :Y)

Afbeelding
Net aan het inrijden, fijn beeld, beetje spanning nog

Afbeelding
Heerlijk wakker koppie, er liepen kippen los op het terrein en dat kende ze nog niet

Afbeelding
Ik zak in en binnenhand zakt teveel

Afbeelding
stappen, beetje buigen en stelling vragen

Afbeelding
Deze is van na de proef, ik wou toch graag met een goed gevoel afsluiten en de spanning even eruit rijden.
Dat is goed gelukt, ben erg blij met dit beeld, mooi aan elkaar en niet op de voorhand

Afbeelding
Ook na de proef

Afbeelding
lekker gefocust en ontspannen

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Draver Anouk waagt zich aan dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 09:16

Waar veel ruiters het probleem hebben van een holle rug, rij jij een beetje met een bolle rug! :)) bijzonder
Ik zie je inderdaad inzakken net onder je borst en daarmee kantel je denk ik ook je bekken naar voren, klopt dat? Je geeft zelf ook al aan dat dit je leerpunt is, dus ik denk inderdaad dat het goed is om daaraan te blijven werken :j mooi rechtop zitten, wees trots op je knappe merrie!

Odetje92

Berichten: 2681
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 15:06

Corelli schreef:
Waar veel ruiters het probleem hebben van een holle rug, rij jij een beetje met een bolle rug! :)) bijzonder
Ik zie je inderdaad inzakken net onder je borst en daarmee kantel je denk ik ook je bekken naar voren, klopt dat? Je geeft zelf ook al aan dat dit je leerpunt is, dus ik denk inderdaad dat het goed is om daaraan te blijven werken :j mooi rechtop zitten, wees trots op je knappe merrie!


en ik doe het alleen op haar, op een ander paard die ik rijd niet :')
Ik kantel mijn bekken niet naar voren maar juist naar achter zodat ik meer op mijn zitknobbels zit ipv op mijn muts :P
Merk wel naarmate we beter op elkaar ingespeeld raken en haar balans beter is ik minder meezit en rechter ga zitten, we gaan de goede kant op :)

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 15:10

Nee, als je op je zitbeenknobbels zit, dan kantel je wel naar voren (denk aan de beweging die je maakt als je de rits van je broek dicht doet)
Zou je op je muts zitten, dan trek je je hol rug en kantelt je bekken naar achteren

Odetje92

Berichten: 2681
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 15:12

Corelli schreef:
Nee, als je op je zitbeenknobbels zit, dan kantel je wel naar voren (denk aan de beweging die je maakt als je de rits van je broek dicht doet)
Zou je op je muts zitten, dan trek je je hol rug en kantelt je bekken naar achteren


nee oké dan zijn we het met elkaar eens, kijk er zo raar tegen aan of het naar achter of naar voren is haha :o

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Draver Anouk waagt zich aan dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 15:22

Ja, dat is best verwarrend :) Maar goed, je zit dus wel goed op je zitbeenknobbels, dat moet je zo houden! :D

Odetje92

Berichten: 2681
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 17:10

verder nog iemand?? :Y)