Ik ga me er toch eens aan wagen, een RIJ-ITP topic!
Tips zijn namelijk altijd welkom, verbetering kan altijd

(Ik ben al op zoek naar een goede klassieke instructeur om als hij weer lekkerder loopt weer te gaan lessen!

Omdat Silke verkocht is ben ik weer terug bij Nike, zeker omdat ik zeker met paarden door wil blijven gaan en trainen gewoon heel leuk is.
Nike heeft een jaar stil gestaan omdat studie en naar Silke gaan voor ging, maar nu Silke weg gaat heb ik weer tijd over en hij staat heel dichtbij

Ik ben vorige week donderdag begonnen met weer rustig oppakken, puur 2 keer per dag longeren of losgooien om hem weer iets op conditie te brengen en vast wat af te laten vallen.
En hij IS inmiddels zelfs al wat afgevallen!
Vandaag voor het eerst weer zadeltje opgelegd, ik heb bewust gekozen voor het rijden met touwhalster/neckrope zodat ik hem eerst weer even goed kan bevestigen op het reageren op been en zit. Ik ken mezelf, doet hij het niet dan ga ik toch onbewust teveel met het bit doen

Persoonlijk vond ik dat het super lekker ging! Hij was redelijk aan het been en lette goed op.
De komende tijd ga ik er naar toe werken dat hij nog wat beter op het been word en daarna echt dressuurmatig werken met gewoon bit in met ik hoop begeleiding van een instructeur.
Meet Nike, een leuke haflinger ruin met een maf karakter, altijd vrolijk en raar

Instappen, mijn been is naar achter omdat hij wat moeilijk inbuigt, dus ik gebruik nog iets meer druk maar hoop dat zo snel mogelijk af te bouwen.

Eerste stukje draf, nog wat spanning van beide kanten en ik zit teveel aan de teugels

Paar minuten later ging het al wat soepeler, ik heb zelf een aantal maanden niet gereden dus voor mij ook aan alle kanten even wennen

Vlak voor het in galop aanspringen, ik vind dit al een heel lekker beeld geven, alleen mn voetjes

Aangalloperen, blije pony

Op de een of andere manier vind ik iets heel prettig aan dit beeld, weet alleen niet precies wat.
Heb hier wel veel te veel contact met de teugels

Toen de ontspanning en het tempo wat meer terug was

en de andere kant op

Nog even testen hoe hij het deed op neckrope, ben daar ooit wel eens aan begonnen maar nooit doorgepakt.
Hij deed het super!

Lekker geconcentreerd koppie

Op de volte, ik mag zelf wat rechter blijven zitten

Dag 1 nog met zijn hangbuikje die nu al een stuk verder weg is

Oja, het niet dragen van cap en het wel dragen van sneakers is natuurlijk mijn eigen risico