Caspian (Fjord) onder het zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jorinda

Caspian (Fjord) onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 01:21

Hoi!

Omdat iedereen maar bleef vragen om een topic: vooruit dan maar, haha. Karin: bedankt voor de foto's!
Kan er zelf waarschijnlijk ook wel wat van opsteken en tips zijn nooit mis, kan zelf altijd nog beslissen of ik er iets mee doe.

Caspian is een zesjarige Fjordenruin, die pas sinds maart/april actief gereden wordt, en dan vooral rechte stukken in het bos.
In de bak rijden we bijna nooit, dit was weer de eerste keer sinds begin mei... Oeps. :')
Lessen gaan we binnenkort mee beginnen! Wil het in-de-bak-rijden toch meer gaan oppakken om de basis er goed in te krijgen, en daar heb ik gewoon hulp bij nodig, simple as it is.

Puntjes die ik zelf kan aanwijzen:
- Af en toe die verschríkkelijke kapstokvoeten van me. :')
- Veel meer contact houden.
- Mag iets actiever, maar dan wel zonder dat hij onder me vandaan rent (weet niet goed of dit op de foto's ook te zien is).
- Niet gaan "hangen", mag trotser en rechter op mijn paard zitten.

Hmm dat was het wel denk ik.. Als jullie meer zien: gewoon melden! Zou het heel fijn vinden als je me ook een tip kan geven hoe ik het kan verbeteren.

Heb trouwens uiteraard ingestapt en uitgestapt, maar hier zijn geen foto's van.
Heb hierna ook nog wat sprongetjes gedaan (en dan heb k helemaal geen moeite om hem actief te houden..), maar ook daar zijn geen foto's van :P
Ennnn ik heb ook eigenlijk geen idee of deze foto's op de goede volgorde zijn :P Er zijn opvallend veel foto's gemaakt van de rechtergalop, maar ik heb uiteraard niet alleen maar gegaloppeerd. :')

1. Handen verschrikkelijk ongelijk... Ik laat mijn buitenteugel ook soms gewoon los, heel irritant want ik heb het zelf niet door.. Probeer er wel op te letten!
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. En nog een ontzettend charmant sta-moment haha.
Afbeelding

Nogmaals: tips zijn hartstikke welkom en les is "on his way". :j

cosmoxxx1

Re: Caspian (Fjord) onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 01:31

leuke foto's Jorinda!! :D
puntjes geef je zelf al aan.. :j

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 02:15

Jeej daar hebben we Cas :D
Ik denk dat het belangrijk is dat je een onafhankelijke zit gaat creëren :)
Het lijkt alsof je soms er aan de teugels 'hangt'. Een foto is natuurlijk een momentopname, dus misschien lijkt het alleen maar zo :)

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 05:06

hey, daar is Cas!!
Knappe man! je geeft idd zelf al aan wat er beter kan! lekker zo doortuffen, komt wel goed :j

SunshineeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 09:55

Leuke foto's! :D

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 10:41

Knappe Caspian!

Ziet er al goed uit hoor. Zoals je zelf al aangeeft hang je wat naar achter, dit is vooral goed te zien bij de galopfoto's. Verder goed opletten dat je je teugels op maat houdt, ik zie op foto 4 en 8 dat je boogjes in je teugels hebt.

Verder, lekker gaan lessen en dan komt het wel goed!

Ps. Ben je trouwens afgevallen? Je ziet er goed uit!

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 12:26

Wat is ie toch een knappe fjord.
Je geeft je eigen puntjes al aan, op sommige foto's lijk je inderdaad een beetje aan de teugels te hangen, maar met was lessen komt dat wel goed hoor!

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 12:38

Hier even een berichtje van degene die de foto's heeft gemaakt.
Ik heb je toen natuurlijk ook zien rijden en mij viel het volgende op.

Je hebt heel erg de neiging om de buitenteugel los te laten en te werken met je binnenteugel. Hierdoor zie ik ook dat hij wel eens over de schouder weg loopt.
Verder je kapstokjes wat je zelf ook aangeeft. En Ik vind je over het algemeen wel heel netjes zitten alleen je benen wat ver naar voren. Probeer inderdaad wat rechterop te gaan zitten.

Jullie komen er zeker weten! Gewoon lekker gaan lessen en met hulp kom je er wel!

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 12:40

Ziet er netjes uit hoor!
en cas is echt knap <3
en verder wat je zelf zegt het hangen vooral in galop.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 14:52

Bedankt voor alle tips! :)
En ik ben inderdaad ruim 10kg afgevallen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 19:31

Woow...je hebt mijn pony!!

Oh...Echt sprekend!!

Is hij vol fjord?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 19:38

Ik PB je wel even! :j

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 22:03

Jorinda__ schreef:
Caspian is een zesjarige Fjordenruin, die pas sinds maart/april actief gereden wordt, en dan vooral rechte stukken in het bos.
In de bak rijden we bijna nooit, dit was weer de eerste keer sinds begin mei... Oeps. :')
Lessen gaan we binnenkort mee beginnen! Wil het in-de-bak-rijden toch meer gaan oppakken om de basis er goed in te krijgen, en daar heb ik gewoon hulp bij nodig, simple as it is.

Bovenstaande meegenomen vind ik deze momentopnames er echt niet verkeerd uit zien hoor +:)+ Fijn dat je weer gaat lessen, dat maakt echt zoveel verschil :) Puntjes geef je verder zelf al aan...

Heb je springteugels? Voor het ongelijke teugel probleem zou je een stukje gekleurde tape kunnen plakken om de plaats waar je de teugels zou moeten hebben/houden. Dan kun je tijdens het rijden voortdurend controleren of het nog goed gaat ;)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 00:29

Nee, zijn touwteugels waar ik woensdag mee reed. Normaal rijd ik met dressuurteugels, maar die heeft Claudia mee, haha. Hebben nog wel andere dressuurteugels, maar die zijn veeeeel te lang voor Cas zijn korte nek :+ Dus dan maar met die. Springteugels heb ik nog wel ergens, maar die zullen wel beschimmeld zijn :') Zal ze eens zoeken, bedankt voor de tip!