Afgelopen week zijn Elco en ik naar de KNHS zomerinstructieweken geweest!
We gingen naar de allround week met alle verwachtingen en dergelijke en ik was me
het meest aan t verheugen op de crossles, helaas toen we woensdag ging ik woensdagmiddag
ineens op een kreupele pony naar t bos en ben ik meteen omgekeerd. Ik kreeg de tip om gewoon te
blijven stappen met m, ook onder t zadel, omdat ie heel stijf was dus dat heb ik gedaan en heb gewoon
met de dressuurlessen meegestapt. Verder was t echt een topweek met alle meiden!
Nog even wat over Elco
New Forest
9 jaar
Corso X Sulaatik Vivaldi
L1 dressuur
Maandag
We begonnen met een half uurtje dressuurles van de beruchte Patrieck van Hoek die nog de hele week door
ons werd gestalkt, dit half uurtje was heel kort en heb niet fijn gereden omdat de dichte bakrand toch wel erg spannend was.
's middags had ik les van Linda Lammers wat erg fijn ging, ze heeft me goed geholpen en zijn vooral bezig geweest met het actief
krijgen.
Helaas geen foto's van maandag.
Dinsdag
Deze dag begonnen we met een uurtje dressuur van Jesse Teune, erg fijn! Lekker aan t lang- laag- rondgevoel gewerkt en dit
ging ook echt goed! Normaal maakt hij zich altijd sterk en gaat hij rennen maar hij bleef goed bij me, dus een geslaagd lesje!
Inrijden

En 's middags de springles, wat een feestje! Eerst was die wat sterk omdat ze ook met de crossles bezig waren maar daarna echt
super fijn gesprongen! M'n topper.
Hier nog bij het losstappen.

Hier houd ik mijn handen te hoog omdat ie de eerste keer dat ie een hindernis springt moet ik hem er echt overheen helpen,
daardoor wil ik hem er dus over heen "tillen" wat ik niet moet doen.

Hij vindt t zo leuk

Weer m'n handen om dezelfde rede.

Woensdag
Woensdag ochtend hadden we een dresuurles van Jolanda de Nekker die mij heel fijn geholpen heeft met het wijken.

's Middags hadden we een buitenrit maar toen we het tweede hek door waren werd mn pony dus kreupel en heb ik een rechtsomkeert gemaakt.
Hier met zn vriendje Silver in de paddock:

Donderdag
's Ochtends hadden we een dressuurles van Jean-Renée Luijmes, wat een geweldige kerel is dat zeg
Helaas liep elco kreupel dus hebben we maar een half uurtje gestapt.
's Middags zouden we cross hebben maar die hebben we niet meegedaan ivm zijn kreupelheid.
Vrijdag
Deze dag hadden we de keuzeles en had ik gekozen voor specifiek probleem bij Jesse Teune. Eigenlijk wilde ik hier de
schouderbinnenwaarts oefenen en het wijken maar omdat Elco nog steeds een beetje stijf liep hebben we gewerkt aan de
aanleunig en het ritme in stap, ook een beetje gedraaft en het ging al veeeel beter dan donderdag. Wat was ik blij!!
Daarna zijn we naar huis gereden en stond ie weer gelukkig en wel in het weiland

Ik heb een topweek gehad met de meiden en ik hoop volgend jaar zeker weer te gaan!!