Ook wij zijn geweest! @ KNHS instructieweek 6!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amiigo

Ook wij zijn geweest! @ KNHS instructieweek 6!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 14:26

Hoi!

We hebben echt een super week gehad! Veel nieuwe vrienden gemaakt en lol beleefd :)

Lijstje van Amigo:
Naam: Amigo
Ras: NRPS kruising
Leeftijd: 12
Niveau: L1+6, we willen voor het indoor seizoen L2 hebben gestart :)

Maandag
Maandag 2 lessen gehad, de eerste les ging wel fijn, alleen niet veel bruikbare tips gehad aangezien het maar een halfuurtje was :)
De 2de les heb ik wel veel aan gehad, het wijken ging niet zo goed (gaat wel opzij maar niet vooruit.....) en daar zijn we erg mee geholpen :j

Helaas geen fotos van maandag..

Dinsdag
De eerste les was springles, ging niet zo als geplant, hij weigerde veel maar aan het eind toch nog fijn gesprongen, we hebben wel alles gesprongen wat er stond :)
Smiddags een uur dressuurles, van wie weet ik niet meer maar het ging wel goed :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Woensdag
Het eerste uur hadden we crossen, harstikke gaaf natuurlijk! :D Dit deed die wel heel goed, maar hij vond het ook leuk :))
Smiddags dressuurles, ging wel fijn alleen ik vond de instructeur niet fijn := J. Teune oid?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Klaar voor de les!
Afbeelding

Beetje rare foto :=
Afbeelding

Afbeelding

Donderdag
Donderdag had ik smorgens buitenrit en smiddags spelletjes.
Buitenrit was hij eruuuug sterk := Moest alleen maar inhouden anders ging hij de rest voorbij.... Hij heeft ook een hoef tegen zijn neus aan gehad omdat hij véél te dicht op zijn voorganger reed, dat had hij ook wel verdiend.

Een van de keren in de paddock: (hij heeft er dagelijks ingestaan :) )
Afbeelding

Vrijdag
Die dag was keuze les, ik had voor dressuur proef gekozen, toch wel spijt van gehad omdat ik er niet veel mee kon....
Hij was erg snel afgeleid en ik heb niet fijn kunnen rijden.. En om nou een L1 proef te rijden in een 20 bij 60 bak werkt niet echt :D

We hebben echt een super week gehad! Volgend jaar zijn we weer van de partij! *\o/*
Owja, en dit was maar een deel van de dekjes, ik had er 8 bij :o

Groetjes Anne!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 14:32

hee anne! wat leuk dat je mee hebt gedaan aan de instructieweek. leuke foto's!

wat heb je veel setjes zeg := heb je nu een bruin springzadel? wat voor zadel is het precies?

Amiigo

Re: Ook wij zijn geweest! @ KNHS instructieweek 6!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 14:35

Thanks Maartje!
jaja die is bruin <<) Wintec 2000, heel fijn zadel :j Ik heb Hiervoor nog 2 springzadels gehad, kon ik niet op zitten... Deze heeft suede zit, dus zit je steviger (naar mijn idee dan :P )

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 14:41

die heb ik ook gehad, maar dan gewoon in het zwart :) . was inderdaad een super fijn zadel, helaas pastte hij niet op mijn huidige paard en heb ik hem maar verkocht.

succes nog met amigo en op naar het L2 :D

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:30

Leuk! :D

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:32

Ziet er leuk uit. Zit jouw cap niet teveel OP je hoofd in plaats van erom? Vind het een vreemd gezicht zo?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:35

Vond je Jesse Teune niet fijn? ik vind het een tovenaar! Vond dat een van de betere instructeurs.... Hij is zo vriendelijk voor het paard. Geen geruk en gepluk maar netjes van achter naar voren rijden....

Shirly_Bob

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:43

Leuke foto's! ziet eruit als een geslaagde week :D

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:47

Ziet er allemaal leuk uit!

vibabu schreef:
Vond je Jesse Teune niet fijn? ik vind het een tovenaar! Vond dat een van de betere instructeurs.... Hij is zo vriendelijk voor het paard. Geen geruk en gepluk maar netjes van achter naar voren rijden....

Hoor veel verschillende verhalen over hem, ligt er denk ik ook net aan wat je gewend bent.
Hoop dat hij dit jaar in onze week is ben er erg benieuwd naar en klinkt heel correct. :)

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:50

leuk verslag en leuke foto's.. zo te horen was het een geslaagde week :)

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:51

Leuk om Amigo weer eens te zien! (Ik heb hem tijdens mijn stage bij Oppe Stiene soms gereden)
Fijn dat jullie het leuk gehad hebben :).

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 16:19

Leuk paardje ! Pff ik ken je gezicht ergens van maar waarvan ?? ( frustrerend)

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 17:47

vibabu schreef:

Mee eens :p

Ziet er goed uit Anne!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 17:51

bente_ schreef:
Ziet er allemaal leuk uit!

vibabu schreef:

Hoor veel verschillende verhalen over hem, ligt er denk ik ook net aan wat je gewend bent.
Hoop dat hij dit jaar in onze week is ben er erg benieuwd naar en klinkt heel correct. :)

Als je bent gewend om 'wat er ook gebeurd als je paard maar in de krul blijft' dan heb je een verkeerde aan hem. Had hem aan het einde van de dag en hij leek een beetje ongeinteresseerd. Na het antwoord op zijn vraag 'wat willen jullie leren' en ik zei dat ik de gouden tip wil sprong hij op en begon enthousiast les te geven. Alles wat er van voor niet goed gaat komt van achteren. Maar hoor ook mindere verhalen over hem inderdaad. Het is inderdaad maar net wat je gewend bent maar ik vond het echt een tovenaar! (mijn hele clubje trouwens)

thijsseninge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 18:09

leuk beestje :D Maar als ik jou was zou ik de naam van de instructeur maar verwijderen. Je weet hoe snel de roddels rond gaan. is maar een tipje :j
maar zo te zien heb je wel een leuke week gehad.

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 18:13

Volgens mij is zijn naam al heeeel wat keren genoemd op bokt. Dus denk dat deze ene verwijderen niet echt nut heeft. :P

Vincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 19:01

Leuk verslagje! :D :D
Mooi paardje heb je!

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:21

ik ga proberen om op een hele eerlijke vriendelijke manier te zeggen wat ik zie: ik wil niemand kwetsen dat even op voorhand :Supertoffe pony, een gemotiveerde jonge maar best "harde" amazone, maar ik zie ook weinig beleid, sporen/zweep martingaal, op buitenrit? strak in de krul op alle dressuurfoto's je was ook niet happy met een les waarin je vast en zeker van achter naar voor met lossigheid moest rijden, en je vond het verdiend dat je pony een tik op de neus kreeg van een ander paard, hij had dat verdiend??? jij zou ervoor moeten zorgen dat ie niet zo dicht bij een ander paard kon komen.
En dan zal ik maar uitspreken wat anderen wellicht niet durven zeggen, ik vind je echt te zwaar voor deze pony, in je profiel zag ik ook dat zijn hele schoft volstaat met drukplekken, of dat nu komt van jouw zadel of niet doet er niet toe, het betekent dat zijn bovenlijn al heel wat te verduren heeft gehad. wanneer een paard te zwaar is wordt dat heel eenvoudig uitgesproken, ik vind dat het bij een ruiter/amazone ook gezegd mag worden wanneer dit ten nadele is van het betreffende paard.en er dan ook nog mee crossen en springen vind ik al helemaal niet oke.
of ik nu heel bokt over me heen krijg interesseerd mij even helemaal niks, ik zeg dit niet om je te kwetsen, ik zeg gewoon wat ik zie.

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:22

hahaha wij hebben ook les van jesse gehad maar dat was het eerste half uur flink ouwehoeren :')

van wie heb je spring & crossles gehad? Koopman en of schoemaker?

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 21:47

freeride schreef:
ik ga proberen om op een hele eerlijke vriendelijke manier te zeggen wat ik zie: ik wil niemand kwetsen dat even op voorhand :Supertoffe pony, een gemotiveerde jonge maar best "harde" amazone, maar ik zie ook weinig beleid, sporen/zweep martingaal, op buitenrit? strak in de krul op alle dressuurfoto's je was ook niet happy met een les waarin je vast en zeker van achter naar voor met lossigheid moest rijden, en je vond het verdiend dat je pony een tik op de neus kreeg van een ander paard, hij had dat verdiend??? jij zou ervoor moeten zorgen dat ie niet zo dicht bij een ander paard kon komen.
En dan zal ik maar uitspreken wat anderen wellicht niet durven zeggen, ik vind je echt te zwaar voor deze pony, in je profiel zag ik ook dat zijn hele schoft volstaat met drukplekken, of dat nu komt van jouw zadel of niet doet er niet toe, het betekent dat zijn bovenlijn al heel wat te verduren heeft gehad. wanneer een paard te zwaar is wordt dat heel eenvoudig uitgesproken, ik vind dat het bij een ruiter/amazone ook gezegd mag worden wanneer dit ten nadele is van het betreffende paard.en er dan ook nog mee crossen en springen vind ik al helemaal niet oke.
of ik nu heel bokt over me heen krijg interesseerd mij even helemaal niks, ik zeg dit niet om je te kwetsen, ik zeg gewoon wat ik zie.

drukplekken? Die had hij al toen hij bij mij kwam, die zijn alleen maar minder geworden sinds die hier is, eerst waren het het witte, dikke plekken ;) en wat bedoel je met in de krul trekken? Ik zie nergens een open mond of eenv bit wat door de mond getrokken word & ik vond hem niet fijn les geven aangezien hij af en toe wat dingen zij bijv actiever of rechter op zitten. Verder zij hij niks, hij was meer met de rest bezig.
En wat is er miss met sporen, zweep of marginaal? Als alles toch goed gebruikt word is het toch geen probleem?

Wat bedoel je met in de krul trek
Eenken

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 21:52

Let niet op die laatste zin, die krijg ik niet weg via telefoon.

Voor de rest vd reacties, bedankt! : D

Miranda06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:58

Ik vind het erg leuke foto's het plezier straalt er van ruiter en paard af.
Ik vind helemaal niet dat het paard in de krul getrokken wordt ik zie juist dat ze de teugels vaak
iets laat vieren. De sporen en de zweep worden ook niet gebruikt.
Leuk verslagje en leuke foto's :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:58

Met het zwaar zijn voor de pony kan ik me overigens wel een beetje in vinden. Niet leuk om te horen natuurlijk maar je bent behoorlijk van hem afgegroeid naar mijn mening. Vooral je bovenlijf vind ik erg lang en wellicht wat zwaar voor de pony. :) Ben je van plan door te groeien naar de paardensport? :)

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:04

He anne ;)
Fijn dat jullie het goed naar de zin hebben gehad ziet er leuk uit! Zou wel proberen wat meer op je piano handjes te letten dan kun je iets beter en soepeler voelen wat er voor gebeurd. Sporen en zweep is opzich ook helemaal geen probleem zie ook zeker niet terug op de fotos dat je constatnt zit te prikken en tikken. Zolang je ze goed en op de juiste manier gebruikt zie ik het probleem niet zo
Ik vind je zeker niet te zwaar voor je pony (dan zijn er heeeeeel veel ruiters te zwaar voor hun paard) maar je bent langzaam wat aan de grote/lange kant en dat vertekend het beeld een beetje.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:04

Leuke foto's .
Dat in de krul trekken zie ik ook nergens ?, en je lijkt me niet te zwaar.
Ziet er heel leuk uit :D