In de stortregen met Haf Romana in bruine set op wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cynn
Fotograaf

In de stortregen met Haf Romana in bruine set op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 22:24

Nou, dat was me een dagje wel... :)

Afbeelding
Romana -- Merrie -- 200% Maflinger -- Vuilnisbakkie, afstamming onbekend -- Niveau, eigenlijk geen B waardig.

Eerst stond ik gisteren te balen dat ik die staart al niet goed schoon kreeg.. en maar boenen en boenen, maar de trut bleef gewoon niet stilstaan met alle onrust op stal. Okè, goed.. niet leuk meer.. dan maar vanochtend nog even de sop erin.. gaat het regenen. Mission failed. (Ik kan alleen maar buiten wassen ;) ).
Jammer dan.. trailer op.. gaan op dat moment al haar vriendjes naar buiten, de wei op!! :oo Hoe rustig ze normaal staat.. zo erg was ze de trailer vandaag aan het verbouwen, zucht.

Daar aangekomen op het terrein kwamen we erachter dat de dame zich op de trailer heeft verwond. Hoe? Geen idee... maar ze had een behoorlijke snee linksachter.. -O- Snel daar terplekke schoon gespoten, gelukkig niet dik en liep er ook niet kreupel door. Later uiteraard nog uitgebreid verzorgd.
De wedstrijd was in de buitenbak en losrijden binnen, maar voor de zekerheid alles even aan de hand laten zien.. het was een onderlinge wedstrijd en 9 van de 10 stonden daar op stal dus kende alles al.. ik had gewoon een beetje een nadeel.
Expres wat langer los gereden, aangezien ik weet wat voor explosies er aan het beginnen uit moeten. Één en al brok spanning, dus na wat dribbelig losstappen zegt mijn instructrice 'draaf maar eens aan hoor, ze moet het kwijt' waarop ik antwoord dat het wel een paar race rondjes zouden worden, het was een tikkende tijdbom onder m'n reet.. hiervoor in Leusden op de Haflingerdagen onze eerste wedstrijd gehad, en dat waren eerst 6 rondjes rodeo.. maar vandaag viel het mee. Niet overdreven hard door de baan en nog een beetje stuurbaar.. godzijdank want er reed een klein meisje op een Shetje mee, Bixie ruiter.. moest ik niet onderuit rijden natuurlijk! :Y)
Na anderhalf rondje had ik d'r alweer terug, nog wel al stampende in de draf, maar uiteindelijk kwam de ontspanning steeds meer. Beetje opgefokt doen hier en daar, maar kon dr bij me houden en fijn losgereden. :)

Inmiddels was het al de hele dag aan het regenen en was ik dus 'gelukkig' niet de enige die nat werd, maar helaas uiteindelijk wel de ergste... iedereen kwam weer nat terug van de proef, maar ik kon alles letterlijk uitknijpen.. tot aan mijn onderbroek.. zeik en zeiknat. Precies in mijn proef moest het natuurlijk even extra met bakken uit de hemel komen vallen.. -O-

Verbeterpunten algemeen
- Handen dragen, niet piano spelen.
- Met halstrekken neusje er meer uit, ik moet meer toestaan met mijn handen
- In de middenstap ook meer toestaan, anders verruimt ze niet..
- Op m'n gat zitten in de galop.
- Ontspanning en nageefelijkheid in de galop is nog ver te zoeken, daarom ook nog niet echt B waardig.
Gewoon onderling om te kijken wat iemand anders er van vindt en om van te leren.

Extra fouten dingen door het weer.... :+
- Ik ging toch een beetje voorover zitten met mijn schouders en keek erg graag wat meer naar beneden.. wind en regen in m'n gezicht, bah!

Ik wil héél graag leren dus kritiek = ontzettend graag zelfs!

Afbeelding
1. Ring in, nog even gespannen de hekjes bekijken..

Afbeelding
2. Lange zijde draf.

Afbeelding
3. Idem.

Afbeelding
4. Vlak voor de volte indraaien,

Afbeelding
5. Inzet volte,

Afbeelding
6.

Afbeelding
7. Verruimen.

Afbeelding
8. Gebroken lijn geloof ik..

Afbeelding
9. Komt ze iets omhoog, en je ziet het.. geen echte wedstrijdruiter dus voor het nette ergens een blazer vandaan getrokken.. helemaal niets officieels :D
Had wel een extra knoopje bij gemogen.

Afbeelding
10. Onze galop is dus nog niet geweldig. Nageefelijkheid moet echt nog komen, maar het racen, bokken en wegstuiteren.. die fase hebben we gelukkig al gehad. Het wordt al beter... :')

Afbeelding
11. Vanaf E van hand veranderen was dit geloof ik.. koppie weer wat omhoog, maar we hadden het allebei wel een beetje gehad. Op dit punt zag ik zelf nog bar weinig door de stortregen.. -O-

Afbeelding
12. Idem.

Daarna geen foto's meer helaas.. camera stond op de verkeerde stand (had niet verwacht dat mijn vader überhaupt foto's ging maken.. stond 'ie stiekem in een lege stal met luik, met uitzicht op de bak veilig droog binnen foto's te maken.. ) heb alle foto's behoorlijk op moeten lichten en in het groot is de kwaliteit niet meer al te best..

Dat was het weer... :wave:

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:33

Het ziet er goed uit hoor! Het lijkt alleen of je je knieeen klemt en daardoor je hakt op trekt en geen druk meer houdt op je beugels. Probeer dus echt je hakken uit te drukken en je knieen losjes aan het zadel te houden. Voor de rest weet je je eigen verbeterpunten al. Voor de galop zou ik veel aan de longe werken, met bijzet oid eraan. Zodat zij leert na te geven in de galop en jij hierin kunt begeleiden. Zij zal het toch eerst moeten snappen.
Ga zo door, dan komen jullie er wel hoor!

EllyC

Re: In de stortregen met Haf Romana in bruine set op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:41

Wat een weer.....
Probeer je stijgbeugels eens wat langer te doen. Je been langer maken door vooral je bovenbeen meer te laten hangen.

Was dit een officiele wedstrijd?

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 22:46

liedjuh2: Klopt helemaal, aan het begin was het nog veel erger.. waren mijn hakken echt alleen maar omhoog en had ik ook van die zwieberpootjes, terwijl ik geen eens aandreef zeg maar. Voeten hadden een totaal eigen leven. Het is al behoorlijk verbeterd, maar toch ga ik soms klemmen, hakken weer optrekken enz.. maar zal er weer thuis op letten!
En longeerwerk doen we momenteel wat minder omdat de bakken zo slecht zijn.. ontzettend zwaar en veel kuilen, dus meegetrokken worden en wegzakken in het zware zand is niet heel erg fijn.. en voor haar is het dan ook nog eens extra moeilijk. We doen ook niet heel veel galopwerk in de training omdat het gewoon zo zwaar is momenteel.. dat vind ik dan niet eerlijk tegenover haar als we samen de galop al zo moeilijk vinden. :)

jury: Langer kan ik ze niet doen.. dan glijd ik in de galop door mijn beugels heen (mede doordat ik met mijn knieeën onbewust dus soms klem).. En het was een onderlinge, staat in de tekst. :)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 22:50

Ik vind je veel te streng voor jezelf :)
Ik vind het er best netjes uitzien allemaal, je hebt een goede houding.
Alleen in de galop val je wat voorover.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 09:35

Hihi, bedankt! :D
En ik wil het gewoon heel graag goed doen, dus denk dat ik daarom dan zo streng ben. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 09:41

Ik ga mee met het bovenste commentaar, verder erg mooie set en leuk paard!
Wat waeren je punten?

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 09:46

De drafstukken zien er erg netjes uit.

Niet zo negatief zijn hoor, is nergens voor nodig.

Verder moet je alleen je hakken leren uitdrukken maar ik weet dat dat niet makkelijk gaat met korte (boven) beentjes op een rond paard.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 09:51

Het ziet er op de foto prima uit.

Alleen als ik jouw stuk lees en de voorbereiding, dan spat de (wedstrijd) stress eraf. Ik denk dat jullie al een heel stuk fijner op wedstrijd gaan, als je je minder druk maakt.
Het is maar een wedstrijd. :D Een meetpunt om te zien hoe ver jullie zijn in de africhting. Maak je gewoon minder druk, dan zal je zien dat je Haf ook veel rustiger reageert. En dan komen jullie vast nog ver in de sport.

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 09:54

Ik vind het er ook goed uitzien hoor!
Ze komt af en toe wat ophoog, maar zitten ook plaatjes bij waar ze wel Rond loopt!
Ben ook benieuwd naar je punten..

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 09:54

ziet er goed uit inderdaad!
Ik ga mee op de andere, fijn dat je op je hakken gaat letten! :D
Veel plezier dr mee! ( Bah wat een weer :) )

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 10:01

volbloedfan schreef:
Ik ga mee met het bovenste commentaar, verder erg mooie set en leuk paard!
Wat waeren je punten?

Bedankt! :D
176 punten.

Ladygiroc schreef:
De drafstukken zien er erg netjes uit.

Niet zo negatief zijn hoor, is nergens voor nodig.

Verder moet je alleen je hakken leren uitdrukken maar ik weet dat dat niet makkelijk gaat met korte (boven) beentjes op een rond paard.

Dank je wel, en het is inderdaad lastig maar het gaat langzaam in stapjes steeds wat beter :Y)

janouk schreef:
Het ziet er op de foto prima uit.

Alleen als ik jouw stuk lees en de voorbereiding, dan spat de (wedstrijd) stress eraf. Ik denk dat jullie al een heel stuk fijner op wedstrijd gaan, als je je minder druk maakt.
Het is maar een wedstrijd. :D Een meetpunt om te zien hoe ver jullie zijn in de africhting. Maak je gewoon minder druk, dan zal je zien dat je Haf ook veel rustiger reageert. En dan komen jullie vast nog ver in de sport.

Ik was niet degene die zich druk aan het maken was hoor... dat was de pony! Klopt dat ik een beetje baalde van haar achterbeen opeens open en natuurlijk in de stortregen moeten rijden in een bak waar ieder ander al tig rondjes in had gelopen, behalve wij, maar ik zat echt relax op mijn pony die zich zo druk aan het maken was.. het rondje dat ze hard ging zat ik er met een big smile op, en als ze weer weg wilde maar ik dr tegenhield, ook. Ik vond het allemaal wel erg grappig zeg maar.. :+

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 10:08

Ik vind jullie een leuke combi. Op de eerste foto's zit je wat inelkaar gedoken, maar dat kwam waarschijnlijk ook door dat heerlijke Hollandse weer. Netjes rechtop gaan zitten. Trots zijn, en voor je uit kijken. En je hakken he, maar dat weet je denk ik zelf ook wel. Ik vind het er verder netjes uit zien hoor.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 10:17

wat een weer was het gister zeg!
vind het dapper dat je bent gegaan :)

probeer je hakken wat meer uit te drukken en je been lang te houden.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 16:45

Hey Cyn,

Vind het heel knap van je dat je ondanks de stortbui en de stress (ik stond even naast je pony en voelde inderdaad wat je hier beschrijft) toch nog eventjes zo'n proefje neerzet! Lekker veel km's maken, jullie doen het al super goed! :)

Inderdaad, ik zie ook op de foto's dat je wat voorover gebogen zit, maar kan me dat goed voorstellen met dit weer. En hakken uitdrukken/benen lang maken, daar ben ik nu ook mee bezig, is moeilijk, maar dat komt wel goed!

Je setje is heel gaaf! Ga zo door meissie :+:

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 20:06

Mooi setje. De foto's kloppen niet bij je verhaal.. Als ik je verhaal lees, denk ik: Nou, nou.. Maar als ik de foto's zie denk ik: Jee, erg netjes! Dus gewoon kilometers maken. En plezier er in houden, dan komt het goed!

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 18:30

Ziet er super uit Cynt! Die fase van dat bokken etc.. heeft ze bij ook lang gedaan, is gewoon een ondeugende maflinger en ze probeert je echt graag uit! Dat komt vast en zeker wel goed.

Jullie zien er echt knap uit zo! :+: Ze loopt echt goed hoor! Snap soms goed wat je bedoeld, dit kleine draakje!

Marjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:02

punten zijn genoemd. misschien is een bruine staatriem iets wat je set afmaakt

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 22:21

Marjj_ schreef:
punten zijn genoemd. misschien is een bruine staatriem iets wat je set afmaakt

Die komt nog. Enige die ik in dezelfde kleur bruin heb gevonden moet uit België komen. Heeft wat meer verzendkosten en ik ben blut. :)

karlijn_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 23:04

Ziet er netjes uit! Gewoon lekker door blijven oefenen, dan gaat het steeds beter! :D

(Ik vind je rijjasje heel mooi, mag ik vragen waar je die vandaan hebt?)

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 23:09

Erg jammer dat je met een staartriem rijdt. Je zadel lijkt niet goed te passen.
Leuke combinatie zijn jullie.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 23:17

karlijn_92 schreef:
Ziet er netjes uit! Gewoon lekker door blijven oefenen, dan gaat het steeds beter! :D

(Ik vind je rijjasje heel mooi, mag ik vragen waar je die vandaan hebt?)

Het is geen officieel rijjasje en het is alweer een tijdje terug dat ik hem gehaald heb, maar als ik me het goed herinner heb ik hem bij newyorkfashion.nl vandaan :) .

Doma_clasica schreef:
Erg jammer dat je met een staartriem rijdt. Je zadel lijkt niet goed te passen.
Leuke combinatie zijn jullie.

Enige reden dat het zadel nu niet goed ligt is omdat ze dik 12 uur per dag buiten gras staat te vreten en behoorlijk is aangekomen.. schuift 'ie wat naar voren, vandaar de staartriem. De weidegang ga ik haar niet afnemen omdat ze dan als enige binnen moet staan, ook een beetje sneu..

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 23:18

Ik vind het er erg netjes uit zien voor de 2e keer! Mag ik vragen wat voor zadel je hebt? Vind hem er erg mooi uitzien :j

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 23:20

Cynn_x schreef:
Enige reden dat het zadel nu niet goed ligt is omdat ze dik 12 uur per dag buiten gras staat te vreten en behoorlijk is aangekomen.. schuift 'ie wat naar voren, vandaar de staartriem. De weidegang ga ik haar niet afnemen omdat ze dan als enige binnen moet staan, ook een beetje sneu..

maar ik heb het idee dat je zadel ook bij de schouders wat te smal is en dat heeft niet zo zeer met een grasbuik te maken.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 23:30

_Cher schreef:
Ik vind het er erg netjes uit zien voor de 2e keer! Mag ik vragen wat voor zadel je hebt? Vind hem er erg mooi uitzien :j

Het is een Kentauer Elektra :D Zit ook echt heeeeerlijk!

Doma_clasica schreef:
Cynn_x schreef:

maar ik heb het idee dat je zadel ook bij de schouders wat te smal is en dat heeft niet zo zeer met een grasbuik te maken.

Dan denk ik dat de foto's een beetje vertekenen.. want hij is absoluut niet smal! :)
Hij schuift gewoon naar voren omdat natuurlijk het begin van dr buik 'smaller' is. Daar schuift het dus heen. Daarnaast is het een vreselijke buikuitzetter met aansingelen dus soms leg ik hem onbewust al teveel naar voren neer bij het opzadelen.. omdat ik anders haast niet eens bij gaatje 1 op de singel kom na een hele dag op een groene wei.. Dan zit ik erop en dan denk ik van 'oh die had wel wat naar achteren gemogen... 8)7 '