Madeira @ les

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Madeira_
Berichten: 3287
Geregistreerd: 29-01-06

Madeira @ les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 14:10

Hallo bokkers! :)

Hier na een hele lange tijd weer is een topic van mij en Madeira.

Tijdens het lesgeven heeft Agnes (ikenindi @ bokt) foto's voor mij gemaakt :).

Madeira is een 13 jarige haflingermerrie, super trouw en lief :) Ik ben zelf zeer slechtziend (zie 1 procent met rechts en 3 procent met links) maar ik heb altijd voorrang in de bak waardoor ik met volle vertrouwen durf te rijden :). En natuurlijk omdat ik een heel lief paard heb! :)

Mijn leerpunten zijn vooral:
- NIET de teugels los te gooien in galop (deed dit ook heel erg in draf, maar dat is al iets verbetert geloof ik)
- Figuren netjes rijden
- Tempo in de gaten houden, zelf de tempo regelen

1 Instappen
Afbeelding

2 Beginnen met draven
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8 Galopperen
Afbeelding

9 Hier zie je dus mijn probleem.. waar ik hard aan werk :)
Afbeelding

10
Afbeelding

11 Hoeken proberen netjes door te rijden met behulp van mijn instructrice.
Afbeelding

12
Afbeelding

13 Madeira en ik, na het rijden :)
Afbeelding

14 :+:
Afbeelding

15 Mijn trouwe, lieve geleidehond die ook altijd mee naar stal gaat :+:
Afbeelding

Tips zijn natuurlijk altijd welkom! Ben geen topruiter, maar zou heel graag leren! :) We hebben ook 1x per week privéles en af en toe doen we wel is mee met een groepsles op mijn stal.

Fritsiej

Berichten: 2340
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 14:13

_/-\o_ diep respect! Een heel leuk paardje en het rijden ziet er ook nog eens netjes uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 14:14

Het ziet er goed uit hoor. Knap dat je zo rond kunt rijden, daarvoor moet je denk ik een hele goede band hebben met je paard. Ik vind je houding heel netjes, probeer alleen goed je benen lang te houden en je hakken uit te drukken. Komt dat omdat Madeira soms een beetje lui is? ;) Anders is geen reactie op been een tikje achter het been, om haar wat vlugger te maken, dan hoef je ook niet zo te drijven.
Succes!

Madeira_
Berichten: 3287
Geregistreerd: 29-01-06

Re: Madeira @ les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 14:17

Bedankt Fritsiej :)!

Joolien, ja je hebt gelijk, Madeira is (zeker met dit weer, als het wat koeler is loopt ze fijner) best traag.. ik probeer zo goed mogelijk consequent te zijn, maar vind dat echt nog wel moeilijk.. Ben een hele tijd heel bang geweest met rijden, en toen vond ik het zo fijn dat ze niet zo snel was, haha ;) maar nu moet ik wel weer leren om consequent tegen haar te zijn, heb je helemaal gelijk in :)

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14471
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 14:18

Jeetje meid moet je eens kijken waar je bent begonnen en hoe het er nu uitziet! Helemaal super toch :D
Vind het nog steeds echt super knap dat je zo fanatiek rijdt ondanks je 'handicap'. Echt zo onwijs veel respect voor!
Madeira begint ook lekker te zakken, steeds meer de goede kant op!

Je hebt je eigen punten al genoemd maar op enkele foto's lijkt het alsof je zó erg rechtop wilt zitten, dat je nét iets te hol gaat zitten. Het kan een beetje vertekenen op de foto's natuurlijk. Verder super hoor *\o/*

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 14:18

Ten eerste: Diep respect dat je durft te rijden en ook nog zo netjes!
Mag ik ook vragen hoe je dan op internet zit, zoals bijvoorbeeld bokt? (mag ook per pb)

Ten tweede: je rijdt ontzettend netjes. Je voeten mogen iets minder ver in de beugels, en je hakken wat meer uitgedrukt. Je beugel moet onder de bal van je voet zitten, dat stuk net na je tenen. Dan je hakken uitdrukken.
Verder heb je af en toe een beetje pianohandjes.
Het minpuntje is inderdaad het losgooien in galop. Probeer echt als je aanspringt erop te focussen dat je dezelfde nette aanleuning houdt. Je moet het gevoel hebben dat ze ook galoppeert met druk opde teugels. Waarschijnlijk heb je ooit het gevoel gehad dat je te veel druk gaf en dat ze weer in draf ging. Gewoon een goede balans innzoeken. Maar daar kan je instructrice veel beter mee helpen dan ik vanachter mijn computer.

Nogmaals complimenten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 14:21

Nou hup, de volgende keer consequenter zijn. ;) Ze hoeft ook niet harder, maar ze moet wel goed en vlug reageren, dat is heel wat anders :)
Succes :D

Madeira_
Berichten: 3287
Geregistreerd: 29-01-06

Re: Madeira @ les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 14:41

BernetteO, ik kijk via 'n vergrotingsprogramma :). Dankjewel voor je commentaar, inderdaad krijg wel is te horen van mijn instructrice dat ik mijn voeten niet zo ver in de beugels moet doen. Ik ben een beetje bang te hard in haar mond te zitten, maar nu doe ik het tegenovergestelde wat ook niet goed is: teugels los gooien.. Is ook goed dat mensen mij hier steeds op wijzen, want mijn gevoel is (heel stom) dat ik nog steeds contact met haar mond heb, maar het zijn dus waslijntjes (goed ook om deze foto's zelf naar te kijken, zie ik ook is hoe het eruit ziet).

Joolien, inderdaad ik bedoel actiever op mijn been reageren.. vind ik zo moeilijk! Hopelijk valt het kwartje ooit is bij mij :).

KM_Ris

Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Re: Madeira @ les

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 14:46

Wauwww , misschien hele stomme vraag. maar zie je wel genoeg om zeg maar figuren te rijden ?
Ziet er echt heel netjes uit, echt respect voor :j

Madeira_
Berichten: 3287
Geregistreerd: 29-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 14:49

tringtring_ schreef:
Wauwww , misschien hele stomme vraag. maar zie je wel genoeg om zeg maar figuren te rijden ?
Ziet er echt heel netjes uit, echt respect voor :j


Het is een combinatie van. Wij hebben ramen (waar licht van buiten doorheen schijnt) en als het schemerig wordt kijk ik naar de lampen af en toe, zo kan ik wel aardig wat uit elkaar houden doordat ik weet waar een raam/lamp zit. Maar het is voornamelijk gevoel. Mijn instructrice helpt me ook regelmatig met sturen (dan zegt ze of ik naar links of rechts moet en dan doen we het een paar keer overnieuw zodat ik vertrouwt raak met bepaalde figuren die ik lastiger rijden vindt, zoals slangevoltes of gebroken lijnen).

Tamadine

Berichten: 4658
Geregistreerd: 17-01-07
Woonplaats: Petten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 14:51

TROTS op je!!! Ziet er super uit!

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Re: Madeira @ les

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 15:00

ziet er super goed uit, en wat mega knap dat je evengoed zo heerlijk aan het rijden ben.
ik ga mee met de rest let vooral op je voeten teentjes netjes naar binnen en hakken naar beneden verder vind ik dat het er heerlijk vriendelijk en ontspannen uit ziet ga zo door!

kevinsky

Berichten: 1979
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 15:41

Wat super knap van je !!
Het ziet er super uit *D joun punten had je zelf al goed aangegeven.
Gewoon lekker door oevenen en dat kom je er wel!!

Mischien een vreemde vraag,
maar ben jij wel een op wedstrijd geweest in Emmeloord?
Daar heb ik ook wel een bij een bijna blind meisje met een haf in de baan gereden ;)
(waar je best wel veel op lijkt ;))

monica08
Berichten: 4717
Geregistreerd: 02-02-07

Re: Madeira @ les

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 15:44

Wauw echt respect voor jou! En natuurlijk voor je ontzettend lieve en knappe pony! :j
Tips zijn al gegeven, maar wil wel zeggen dat ik het super knap van je vindt en dat je vooral lekker moet blijven doortrainen! :D
En wat een lieve hond heb je hihi

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 15:44

Wauw ik ben echt diep onder de indruk dat je dit zo doet! :D Heel erg gaaf!
Ik vind het er heel netjes uit zien, alleen inderdaad de puntjes die je zelf al aangeeft, daar heb ik verder niets op toe te voegen!

Madeira_
Berichten: 3287
Geregistreerd: 29-01-06

Re: Madeira @ les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 17:34

Cynthia, ik zat laatste tijd wat ingezakt. Geoefend in de les met rechtop zitten, maar nam het soms iets té met rechtop zitten inderdaad haha.. heb je helemaal gelijk in! :)

Dankjewel Mara, Luf_Midnight, monica08 en Jorinda, wat fijn om te horen! :)

Kevensky, wat grappig, ik heb inderdaad een hele tijd geleden mee gedaan! :) Was mijn eerste keer officiële wedstrijd :)

Ladyson_oud
Berichten: 122
Geregistreerd: 04-04-12

Re: Madeira @ les

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 17:38

Super knap van je!

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 17:40

Wauw, echt respect! En ik vind het heel gaaf dat je dit zo durft ondanks je niet zo veel ziet. Echt knap!

Madeira_
Berichten: 3287
Geregistreerd: 29-01-06

Re: Madeira @ les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 19:49

Ladyson & kaniche, bedankt! :D Vind juist zo fijn om zoveel vrijheid onder me te voelen tijdens het rijden, heerlijk :)

Happy16

Berichten: 4612
Geregistreerd: 27-02-12
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Madeira @ les

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 19:51

wauw gaaf zeg! volgens mij heb ik je weleens in de penny zien staan of niet? echt goed dat je durft paardrijden en wat een vertrouwen in je pony +:)+

Madeira_
Berichten: 3287
Geregistreerd: 29-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 22:23

Happy16 schreef:
wauw gaaf zeg! volgens mij heb ik je weleens in de penny zien staan of niet? echt goed dat je durft paardrijden en wat een vertrouwen in je pony +:)+


Hihi ja dat klopt ook! Wat leuk dat je mij daarvan herkent! :D Ja ik vertrouw Madeira onwijs :+:

Patriesja

Berichten: 3187
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 11:47

Hey meis,

Wat een leuke foto's weer!!
Mag ik eerst even een compliment maken over je figuur.
Wat een verschil zeg :) Echt een toppertje ben je!!!

De punten waar je aan kan werken geef je zelf al aan en verder ziet het er super relax uit...
Jullie genieten duidelijk van elkaar!! En wat een heerlijke foto van Diezel!!

Xxx

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 13:14

Ik vind dat je erg vriendelijk rijd :j!
Echt diep onder de indruk dat je dat zo allemaal maar evne doet ondanks dat je zicht niet zo goed is +:)+
Wat een leuke haf is het ook & je trouwe hond! Wat een lieverds!

Kimberley84

Berichten: 1484
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: In het wonderschone Drenthe!

Re: Madeira @ les

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 13:21

Respect!
Ga zo door meid en heel veel plezier!

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Madeira @ les

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 17:13

Wat knap zeg, diep respect!

Typ je op bokt door middel van gewone letters etc of braille?