PRE Modesta na een dip weer aan de dressuur!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

PRE Modesta na een dip weer aan de dressuur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 19:02

Tijd voor weer eens een dressuur topicje!
Modesta en ik hebben veel meegemaakt de laatste tijd. Mo heeft een ongeluk gehad met mijn staleigenaar, een vriendin van me is er afgevallen, tijdens het bekappen is ze geschrokken en is ze gaan hangen en heeft haar halster stuk getrokken.
Dit heb ik heel erg gemerkt aan haar, ze is zo ontzettend gevoelig en een tijd echt van slag geweest. Daar raakte ik weer gespannen van en zo zijn we een beetje in een vicieuze cirkel terecht gekomen waarin we beiden heel veel spanning opbouwden. Dit uitte zich dan door ik die mij vast zette en Modesta die het op een rennen zette.

Sinds 3 weken is dit weer compleet aan het omdraaien en rijden we weer met rust en vooral plezier rond. Ik kan weer genieten en ontspannen en Mo dus ook!

Wel zijn we in deze nieuwe ontspanning erg opzoek naar de juiste aanleuning en verbinding. Iedere keer dat ik opstap krijgen we dit sneller voor elkaar maar we moeten er beiden even naar toe werken en zoeken.
Als ik weer spanning opbouw voel ik dit meteen in mijn rechterbeen, deze gaat dan wiebelen en afsteken. Dit is voor mij een herinnering om erop te letten dat ik zelf blijf ontspannen.
Ook mijn zit is veranderd. Ik zat erg naar voren en gespannen. Hier ben ik nog iedere dag heel bewust mee bezig om vanaf het begin af aan gewoon te gaan zitten en Mo mijn gewicht te geven. Hierdoor wil ik nog wat te 'lui' gaan zitten maar dat komt later wel weer goed.

Aandachtspuntje was dat ik mijn teugels gauw te lang liet worden, hier ben ik erg mee bezig geweest en is ook duidelijk verminderd. Ik moet nog wel een balans vinden tussen losgooien en toestaan. Op het einde wil dit meestal heel fijn.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding
Stappen

3.
Afbeelding
Ons beiden uitdagen tot ontspanning...

4.
Afbeelding
En dat wordt beloont :D

5.
Afbeelding
Zelfs draven met lange teugel gaat weer *\o/*

6.
Afbeelding
Onderweg naar verbinding!

7.
Afbeelding
:)

8.
Afbeelding
Mooi voorbeeld van mijn zoekende zijn naar balans tussen losgooien en toestaan...

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding
Drukt ze zich er weer wat uit...

11.
Afbeelding
Even stappen en genieten :o

12.
Afbeelding
Hier dus een klein moment dat het gewoon allemaal even zooo fijn voelt... Ik kan zitten, ik kan toestaan zonder los te gooien en Mo blijft dan ook even heel fijn in verbinding lopen! Heerlijk!

13.
Afbeelding
Pasje terug rijden op zit.

14.
Afbeelding
Weer een voorbeeld, ik gooi los, ga zelf teveel voorover en Mo begint te stoten.

15.
Afbeelding
Bijjjjjna!

en nog wat linkjes van een iets meer op lengte gereden Mo, zodat jullie zien dat we dat ook echt wel doen :)

https://lh5.googleusercontent.com/-KwPX ... 1409_o.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-mobD ... 8675_o.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-Sikx ... 3142_o.jpg

Commentaar is meer dan welkom, wel op een fijne manier en lees eerst even onze geschiedenis door ;)
Ik ben iig heel blij met de hervonden ontspanning en hoop maar dat we dit vast kunnen houden!

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 19:07

wat een gaaf paard, die manen zijn echt grappig, zo grijs en zwart! ziet er nettjes uit

evdpanne

Re: PRE Modesta na een dip weer aan de dressuur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 19:11

Leuke plaatjes hoor! Fijn dat je het gevoel hebt dat je vooruit gaat! Iets wat mij heel erg opvalt is dat je heel erg voorover zit, weet niet of het een reden heeft maar je hebt een hardstikke leuk paard onder je dus daar mag je ook best heeeel erg trots op gaan zitten :). Maar weet zelf hoe moeilijk het is, ben ook nog steeds aan het vogelen met mn houding ;).

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 19:53

Precies wat Esther zegt! Je zit wat 'verlegen' lijkt het.. gewoon lekker op je kont gaan zitten, schouders naar achteren en genieten!
Mo loopt idd al een stuk beter zeg! Ziet er heel fijn uit... en wees blij dat je haar eerder te vrij laat dan haar te veel opsluit! En wel echt fijn dat jullie al zo veel lekkerder gaan! Het ziet er echt veel beter uit. Jouw houding trouwens ook hoor, zeker! Maar nog wel wat naar voren ja.

Modesa lijkt me echt een leuk paardje om mee te werken <3

_Lente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 21:20

Oh Jolijn, elke keer dat ik jullie zie rijden zijn jullie weer met sprongen vooruit gegaan, zó leuk! <3
Ik kom echt snel eens naar een lesje kijken hoor! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:47

Klopt Esther en Geeske, dit is echt al veel verbeterd maar mijn 1e natuurlijke reactie is nog steeds: zodra ik iets voel voorover kruipen... Dit is ook weer na 2 seconden weg maar die 2 seconden moeten ook nog weggewerkt worden.
Ben me er bewust van en is 1 van de grootste aandachtspuntjes op het moment!

Bedankt allemaal :)

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:49

Fijn dat jullie samen weer lekker onderweg zijn!
Komt helemaal goed :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:54

Mooie foto's!
De houding van je paard lijkt heel veel op die van mij, dat ziet er heel ontspannen uit!
Ik vind dat je je teugels iets korter kan nemen, je handen mogen iets meer naar voren geplaatst.
Je moet alleen even een hark inslikken voor het rijden :P
Lekker doorgaan zo want hij loopt echt lekker :j

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 10:17

Hey Jolijn, wat leuk weer een nieuw topic!
Gaat wel nu steeds beter he met die ontspanning?
Gewoon lekker blijven oefenen en voelen, komt het vanzelf goed met jullie 2!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 12:52

mooi dier
die set he waar heb jij die gekocht :')
volgens mij is dat de set die ik aan een verkoper heb verkocht met nog meer setjes

_YVN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 13:03

Wow jij lijkt echt mega groot op dit paard haha! :P
Hopelijk komen jullie er weer helemaal bovenop na de dip! Succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 22:22

MirandaFuego schreef:
Mooie foto's!
De houding van je paard lijkt heel veel op die van mij, dat ziet er heel ontspannen uit!
Ik vind dat je je teugels iets korter kan nemen, je handen mogen iets meer naar voren geplaatst.
Je moet alleen even een hark inslikken voor het rijden :P
Lekker doorgaan zo want hij loopt echt lekker :j

Klopt, is echt al veel verbeterd maar mag nog meer :)

Haha, als ik die hark gewoon op mijn rug bind, ook goed genoeg? :P

klomp schreef:
Hey Jolijn, wat leuk weer een nieuw topic!
Gaat wel nu steeds beter he met die ontspanning?
Gewoon lekker blijven oefenen en voelen, komt het vanzelf goed met jullie 2!

Gaat idd steeds beter! Thanks!

little_birdy schreef:
mooi dier
die set he waar heb jij die gekocht :')
volgens mij is dat de set die ik aan een verkoper heb verkocht met nog meer setjes

Dankje!
Pfff, heb die set echt al minimaal 4 jaar dus ik weet het echt niet meer :')

_YVN_ schreef:
Wow jij lijkt echt mega groot op dit paard haha! :P
Hopelijk komen jullie er weer helemaal bovenop na de dip! Succes ermee!

Het is dan ook een pony :')
Vind het nogal meevallen als je na gaat dat zij hooguit 1.53 is en ik ruim 1.78 ;)
Dankjewel, komt helemaal goed!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 23:08

Grappig dan eigenlijk he? Dat jij bij een paard van 1.53 uitkomt terwijl je zelf aanzienlijk langer bent, en ik bij juist een paard rond die hoogte wilde omdat dat handig is bij mijn lengte, en ik kom uit bij een paard van 1.65... haha!
Hoe dan ook, als team zijn jullie gewoon leuk!

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 23:12

Wat een knap paardje! :D ik zie heel veel van jouw houding terug in haar lopen, zou eerst zorgen dat je weer lekker stevig en correct in het zadel zit, dan rijden jullie vast samen zo weg :)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:05

Wat een fijne plaatjes Jolijn. Super dat jullie samen de ontspanning weer gevonden hebben.

Je geeft zelf heel goed je punten aan en ik denk dat als je daaraan werkt ( wat je natuurlijk al doet) het helemaal goed komt met jullie hoor.
Zitten echt al hele fijn stukken tussen en vergeleken met je andere topics zijn die stukken er ook steeds vaker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:01

Killyenn schreef:
Wat een knap paardje! :D ik zie heel veel van jouw houding terug in haar lopen, zou eerst zorgen dat je weer lekker stevig en correct in het zadel zit, dan rijden jullie vast samen zo weg :)

Klopt, staat ook in de OP dat ik daar vooral mee bezig ben :)

Thanks Angela en Geeske, leuk om te horen :D

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 21:03

Knappe Mo, jullie doen het goed. Je bent op de goede weg en ook bewust bezig zo ik het allemaal hoor.
Dat je voorover zit, vind ik niet gek is de reactie van jou op.. Ik heb t ook gehad toen ik met die van mij in een dip zat. Zodra je verder komt in het vertrouwen en je paard meer gaat lopen zodat jij steeds meer mee kunt gaan liften komt dat weer helemaal goed maar het heeft tijd nodig! :j

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:52

het is echt een leuk dier!
zitten ook al mooie stukjes tussen met rijden, fijn dat het weer beter gaat!
ze zijn ook zo gevoelig he...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 00:44

Queelens schreef:
Knappe Mo, jullie doen het goed. Je bent op de goede weg en ook bewust bezig zo ik het allemaal hoor.
Dat je voorover zit, vind ik niet gek is de reactie van jou op.. Ik heb t ook gehad toen ik met die van mij in een dip zat. Zodra je verder komt in het vertrouwen en je paard meer gaat lopen zodat jij steeds meer mee kunt gaan liften komt dat weer helemaal goed maar het heeft tijd nodig! :j

Grappig, je gebruikt precies de bewoording van mijn instructie :Y)
Komt zeker wel goed, we hebben beiden gewoon veel meegemaakt en spiegelen elkaar lekker haha, mooie combi dus. Maar ze is echt mijn allerbeste maatje dus dat vertrouwen is al weer flink aan het komen gelukkig!

Nouvel schreef:
het is echt een leuk dier!
zitten ook al mooie stukjes tussen met rijden, fijn dat het weer beter gaat!
ze zijn ook zo gevoelig he...

Thanks Ellis!
Ja, echt he? Ik vind het heel fijn werken maar soms kan het dan net ff tegen werken als je beiden niet lekker in je vel zit... Maar goed, ook dat hoort erbij en leren we alleen maar van!

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 01:03

Ik moet bekennen dat ik me bij het zien van je foto's afvraag of het zadel niet te klein voor je is...misschien is het een kwestie van iets meer naar voren in het zadel gaan zitten. Maar ik kan me vergissen hoor. Verder: Girl Tietenvooruit, rek je flankjes en verhef jezelf dan blinken jullie allebei uit.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 11:10

Foto 6,8 en 10 zijn mijn favorieten, super bezig jullie!!!!!!!!!!

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 11:14

Wat een supergaaf paard heb je! Ziet er lekker ontspannen uit! Ga zo door! De puntjes op de i zetten kan altijd nog. Eerst maar de ontspanning volhouden denk ik zo! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 22:48

mrie schreef:
Ik moet bekennen dat ik me bij het zien van je foto's afvraag of het zadel niet te klein voor je is...misschien is het een kwestie van iets meer naar voren in het zadel gaan zitten. Maar ik kan me vergissen hoor. Verder: Girl Tietenvooruit, rek je flankjes en verhef jezelf dan blinken jullie allebei uit.

Ik moet idd iets meer in het midden gaan zitten, dit is ook onderdeel van het gespannen zitten.
Thanks!

freeride schreef:
Foto 6,8 en 10 zijn mijn favorieten, super bezig jullie!!!!!!!!!!

Bedankt zeg :o

LisaD schreef:
Wat een supergaaf paard heb je! Ziet er lekker ontspannen uit! Ga zo door! De puntjes op de i zetten kan altijd nog. Eerst maar de ontspanning volhouden denk ik zo! :D

Klopt, dat is ons belangrijkste doel tot nu toe. Als we beiden totaal ontspannen zijn rijden we ook zo makkelijk rond, dan komt de rest vanzelf!

Bedankt allemaal, ook voor de tips!