Beetje bij beetje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Faringo

Beetje bij beetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 20:46

Begint het kwartje weer te vallen, want sinds ongeveer januari heb ik niet heel serieus in de bak gereden om verschillende redenen. Eerst kon/mocht ik niet rijden vanwege een paar instabiele rugwervels, toen dat over was heeft Storm een week of 4 rust gehad i.v.m. kreupelheid. Tijdens het opbouwen na de kreupelheid was meneer zo fris dat ik er af ben gevallen en een rib brak. Ben inmiddels alweer een tijdje aan rijden maar omdat die rib lang doorzeurde heb ik voornamelijk recreatief buiten gereden. Sinds een week of 3 ben ik ook weer in de bak aan het rijden en dat was echt een drama in het begin. Inmiddels zitten we weer aardig op de goede weg al kan er nog heel wat verbeteren zoals:

Voor me uit blijven kijken.
Niet te gespannen gaan zitten, want dat werkt averechts. Storm is ontzettend sterk en heeft zelf ook moeite met ontspannen en stelling.
Benen lang houden.
Op mijn kont zitten in galop.
Mag af en toe wat meer voorwaarts

Maar ben allang blij dat ik weer op dit niveau zit, want hij keek de sterren uit de hemel ;-). Storm is trouwens 7 jaar en zijn vader is Strizzi v/d Heksenketel.
Over het dragen van geen cap...deze was af voor de foto's, deze heb ik normaal altijd op (zie profiel), want weet wel beter ;-).

Nou genoeg gekletst, hier de foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Overgang vanuit galop...hij kan wel strekken :-)
Afbeelding

Afbeelding

Nou dat was het voor nu. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

MarliesV

Re: Beetje bij beetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 20:51

Vind het er erg netjes uit zien. Leuke combi.

Mijn haf heeft heel erg dezelfde uitdrukking tijdens het rijden, leuk om te zien.

Klein dingetje, je handen lijken wat vast te staan naar beneden. Een wat meer ontspannen open verbinding zou het helemaal afmaken.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 20:51

ziet er goed uit annemarie! af en toe beetje strak maar dat geef je zelf al aan
jullie komen er wel, want hij kan echt lekker lopen :j !

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 20:56

Bedankt :-)

Tja das ons probleem ook een beetje hoor, als ik Storm meer ruimte geef dan zakt hij dus totaal niet. Moet hem altijd eerst wat strakker pakken voordat hij gaat ontspannen. De foto's staan kris kras door elkaar, het is dus inderdaad zo dat de foto's waar ik hem minder straks heb ook meer aan het eind gemaakt zijn.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 20:57

Faringo schreef:
Bedankt :-)

Tja das ons probleem ook een beetje hoor, als ik Storm meer ruimte geef dan zakt hij dus totaal niet. Moet hem altijd eerst wat strakker pakken voordat hij gaat ontspannen. De foto's staan kris kras door elkaar, het is dus inderdaad zo dat de foto's waar ik hem minder straks heb ook meer aan het eind gemaakt zijn.

ik ken het, zaza zakt wel als k dr meer ruimte geef, alleen wil ze dan teveel teugel :')

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 20:58

Ja als ik Storm helemaal lang laat loopt hij met zijn neus op de grond. Maar nu met lessen gaan we de goede tussenweg wel vinden :j

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 20:58

precies, komt echt wel goed want je kunt zien dat het er wel in zit :j

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 21:00

Ziet er leuk uit! Het lijkt of je je beugels een beetje lang hebt.. Zou het niet makkelijker voor je zijn om ze een gaatje korter te doen? Succes verder! ;)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 21:01

Dat is ook zo, je kunt echt zien dat het er in zit.

Zelf bewust zijn van de werkpuntjes (wat je zo te lezen bent) is al een stap in de goede richting. De rest komt dan ook wel.

Heb je geen last meer van je rib en nog wel het vertrouwen. Als ik je OP zo lees is het best heftig gegaan.

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 21:02

't ziet er superleuk uit!
Mooi haf trouwens <3

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 21:06

Thanks!!

@ Marlies: Nee hoor helemaal geen last meer van die rib nu, maar ging wel heftig ja die val. Viel er buiten af en meneer heeft zeker nog 2 kilometer gerend voor dat stalgenootje wat mee fietste hem te pakken had. De eerste keer weer naar buiten vond ik wel ff spannend maar dat was zo over eigenlijk. Was een uitzonderlijke situatie, want hij is buiten bijna braver als in de bak ;-)

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 21:19

Waauuwww an! Mooie set en het rijden ziet er ook top uit!!!
Gelukkig dat alle blessures nu over over zijn :D

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 21:30

Bedankt Mies, haha die set heb ik afgemaakt met een trui van 5 euro van de C&A _O- . Laat de blessures nu inderdaad maar een tijd weg blijven, heb mijn portie dit jaar wel gehad.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 21:54

Leuke foto's An. Vooral die eerste galopfoto: erg gaaf moment geklikt :j !

Op de rechterhand heb je je rechterschouder teveel voor. Probeer wat meer je linker heupbotje naar rechts te laten wijzen als het ware, hoewel nu niet goed te zien is of je ook met je zit gedraaid zit. In ieder geval wel met je schouders. Linkerschouder meer naar voren of rechts juist iets meer terug houden.
Hij heeft zeker de neiging om op de rechterhand naar binnen te vallen?

Maar verder, zoals je een paar weken geleden al wist: er moest weer gesleuteld worden en nu al leuk resultaat ervan, super toch?!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 21:59

Zie je goed Viv, hij valt heel erg door mijn binnenbeen of gooit juist zijn kont naar buiten. Hij heeft altijd moeite met rechts, ik ga dan inderdaad mee draaien, ook met mijn zit. Betrap mezelf daar ook regelmatig op. Thanks voor de tips, daar heb ik echt wat aan +:)+

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 02:29

Ziet er echt goed uit An. Ik vind dat storm een heel mooi actief beengebruik heeft. Jullie zijn een mooi stel samen.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 07:55

Leuke foto's :D
Iedereen heeft leerpuntjes.....jullie komen er wel ;)

Maar foei foei van de cap hoor...1x niet op doen kan precies genoeg zijn voor een hoop ellende ;)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 08:59

Dank je Sjemira, sinds ie op ijzers staat heeft hij inderdaad beter beenwerk gekregen, krijg nu vaak de opmerking dat ik hem ook maar moet beleren om te mennen zo is ie aan het heffen soms haha.

Thanks Silence, tja die leerpuntjes hou je altijd, gaat het ene goed is het andere weer niets haha. Ennuh je hebt helemaal gelijk hoor wat betreft die cap ;-).

Waar ik zelf volgens mij nog het meest blij mee ben is dat hij flink is afgevallen. Hij is in geen tijden zo slank geweest.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 11:55

Ziet er goed uit hoor! Vind wel inderdaad dat het allemaal nog wat gespannen oogt, maar je bent ook nog niet zo lang weer bezig! Storm heeft een mooi kleurtje, vind dat bijna witte wel iets hebben!
En foei van je cap ;)

Heleenzz2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 13:54

Erg leuke haflinger en je kleren matchen mooi met je dekje en de mooi elichte kleur van je haf! Ik vind voorla de eerste foto heel fijn omdat ik vind dat het daar niet te gespannen is. lekker verder oefenen en veel pleizer met je leuk haf!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 19:03

Bedankt!! We oefenen gewoon lekker door. Heb geen echte wedstrijdambities dus heb de tijd ;-).

Ja hij heeft echt weer zijn zomerkleurtje, misschien dat hij zelfs nog een ietsiepietsie lichter gaat worden. Hij is voor een haf inderdaad extreem licht van kleur. Deze 2 kleuren zijn toch nog steeds mijn favouriete kleuren bij hem.

piekz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 11:48

mooi hoor, netjes!! ga zo door <3

_YVN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 13:04

Knap paardje! Je rijbroek en trui kleden mooi af bij je dekje haha! :D

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 21:04

Bedankt!!

Was bewust in set dit keer. Normaal let ik er wat minder op, maar ben toch altijd wel een beetje in stijl haha.