Hier is hij dan, het aller eerste topic van onze Eef, welke ik recent onder het zadel heb. Efeera is van de hengst Zjengis Khan (v. Rousseau) en moeders vader is Montecristo (v. El Corona). Deze jonge merrie is maar liefst 1,70 m. hoog en een enorme knuffel. Ze is in maart 3 geworden en 1 april is ze naar huis gekomen zodat ik haar in alle rust zadelmak kon maken. Dat Eef nuchter was had ik al gauw gezien, maar dat ze zo braaf zou zijn in het eerste traject van haar opleiding had niemand verwacht. Ze heeft werkelijk nog geen kick gegeven, banjert vrolijk met haar oortjes naar voren door iedere rijbaan die ik haar voorschotel en deinst nergens voor terug. Zadelmak geboren noemen ze dat toch? Heerlijk om met zo'n werkwillig dier samen te mogen werken. Het is vooral oppassen dat ik niet te hard ga, dus lekker ontspannen rijden, niet te lang en zachtjes aan uitbouwen.
Maar aan al het moois komt een eind. Nu ze zadelmak is gaan we een nieuwe baas voor haar zoeken, daarbij horen uiteraard mooie foto's. Dus onder de douche, knotten in en op haar paasbest voor de lens. Wat is het toch een ontzettend leuke merrie geworden

Genoeg gekletst, de foto's!
1: Meet Efeera

2: Op stand
3: Lekker stappen. Ze komt al heel vlot door de hals. Dat ze iets te rond is vind ik nog niet zo'n probleem, als ze maar niet los van de teugel komt.
4: Eerste drafje, Eef heeft een blij bekkie

5: Zowaar al een stukje lengtebuiging!
6: De hand volgen wil ze ook al best

7: Fijn aan het werk

8: Galop, ze komt al fijn onder met het achterbeen.
9: Geconcentreerd de bocht om, want dat is best moeilijk als je 3 bent

10: Hier valt ze wat over de rechter schouder, maar ben erg te spreken over de aanleuning
11: En de laatste, eigenlijk zoals ik een jong paard wil hebben. Goed van achter naar voor, met lengtebuiging, ontspannen en door het lijf en met de oortjes naar voren. Wat wil je nog meer!

Jullie snappen wel dat het genieten geblazen is met een paard wat zo graag haar best voor je wilt doen! Hopelijk blijft ze zich zo fijn ontwikkelen en kan ik nog even van haar genieten. Ik heb er alle vertrouwen in dat ze met zo'n instelling een fijne toekomst tegemoet gaat!
Dankjewel voor het kijken en tot het volgende topic