Leuk dat je een kijkje komt nemen!
Eind april heb ik met mijn paard Darius een clinic bij Emmelie Scholtens mogen rijden
. Super gaaf natuurlijk en ik heb er veel van opgestoken! Darius is een 4 jarige Wonderboy x Jacardo van nu ongeveer 1.70 hoog. Hij is nu ongeveer een jaar in mijn bezit en dus ook een jaartje onder het zadel. Het is een super lief dier, erg braaf en heel fijn om mee te werken. Op het moment dat de foto's gemaakt zijn had hij net een enorme groeispurt en viel ineens enorm terug in gewicht. Inmiddels is het al wel wat bijgetrokken, maar het zal nooit een dikkerd worden.
Normaal gesproken rijden we zo'n 3 keer per week en dan 30 minuutjes. Helaas ben ik 2 weken na de clinic van hem afgeknikkerd (door een heel stom ongeluk, hij schrok zich wilde van een paar schreeuwende meiden, springt naar links en ik ga rechtdoor) en heb daardoor mijn bekken gebroken...
Inmiddels is het alweer 4 weken later en zit ik te revalideren op de bank en Darius staat vakantie te houden in de wei... Echt balen, maar over een aantal weken/maanden kunnen we weer samen aan de slag!Emmelie had als commentaar dat ik hem wat meer aan het werk mocht zetten en wat meer moest afwisselen in de hoofd/hals houding om hem zo een beetje meer uit te dagen. Hij pakte dit heel goed op tijdens de clinic en daardoor loopt hij op alle foto's wat hoger ingesteld dan normaal. In de normale training rijdt ik hem zelf namelijk wat minder opgericht. Ook vond ze het belangrijk dat ik hem voorwaarts liet denken. Daar was ik al mee aan het werk, maar hier kon nog wel het een en ander aan geschaafd worden. Ze vond het verder wel een leuk paard met 3 goede gangen.
Nou genoeg verteld! Hier de foto's!
Stap

Hier moest ik net een pas voorwaarts rijden, waarbij hij wat (te) strak wordt in de bovenlijn

Ik mag hier wel wat rechterop blijven zitten en mijn binnenbeen wat langer houden

Net na het aanspringen, moet wel op mijn gat blijven zitten

Hier moest ik hem net weer wat lager instellen en iets ronder maken

En last but not least, trots op mijn knappie! Jammer alleen van die missende middelste frontriemsteen

Leuk als je een berichtje met eventuele tips achterlaat!
Het rijden ziet er ook fijn uit!
Succesmet revalideren. 

Hopelijk is hij snel weer beter.