Afgelopen weekend waren de Openbare Nederlandse Connemara Kampioenschappen en wij waren weer van de partij met ons stoute valkje Magic Maible! Maible is een merrie van 10 jaar oud, 1.36 hoog en daarmee eigenlijk wat aan de kleine kant voor mijn lange benen. We starten haar dan ook niet (meer) officieel. Wel rij ik haar lekker thuis en volgen we dressuur-, spring- en crossles en rijden we af en toe een onderlinge wedstrijd (zodat ik in kan schrijven op klasse/hoogte en niet zonder pardon bij de paarden hoef te starten

We begonnen 's ochtends met het springen, BC, en dat ging top! Hebben sinds kort springles en heb in die paar lesjes al ontzettend veel geleerd en dat kon ik dan ook goed merken

Daarna reed mijn vriendin het obstakelparcours, wat na wat opstartprobleempjes ook goed ging!
'S middags reden we beide een proefje in het L2. We zetten beide een redelijke proef neer maar hadden andere jury's en dat was ook wel in de punten te zien: 198 en 177

De volgende dag zijn we nog een keer op pad gegaan, ditmaal voor de crossles van Rob Jansen. Maible was éeeerg druk en daarom in het begin niet fijn te rijden, maar uiteindelijk ging het toch wel lekker en hebben we toch weer wat stoere hindernissen gedaan

Kwaliteit van de foto's is door het uploaden trouwens erg achteruit gegaan, helaas!

[1] Losrijden springen

[2] Hindernis 5

[3] Hindernis 6

[4] Opstartproblemen bij het obstakelparcours

[5] Hekje open en dicht doen in het obstakelparcours

[6] Dressuur, nog niet zoals ik het wil maar wel lekker op lengte (wat nog knap lastig is bij een compacte pony die zich ook nog eens graag opkrult)!

[7] Knappe pony

[8] Losstappen voor de cross, toen ze nog rustig was

[9] Opsprong, mag meer mee naar voren!

[10] Inmiddels al lekker wakker

[11] Over het boompje het water in

[12] Boven op de brug (en vol in de ankers

[13] In het water

[14] En hop, hop, dat kon ook in galop!
Rijtechnisch commentaar mag uiteraard