Zhufarno @ Wedstrijd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Aukelizzy

Zhufarno @ Wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 18:08

Hoi, :wave:

Zhuf is een 8 jarige Radar x Karandasj merrie met een behoorlijk verleden. Ik heb haar als bijna 4 jarige gekocht en zelf beleerd, enkele maanden later raakte ze zeer ernstige geblesseerd en deze blessure heeft een ellendig lange nasleep gehad waardoor ik haar pas op 7,5 jarige leeftijd weer op kon pakken. Inmiddels is ze helemaal goed, maar lopen we tegen een nieuw probleem aan, namelijk wedstrijdspanning. Op normale wedstrijden is inmiddels de stress controleerbaar en loopt ze regelmatig tussen de 190 en 200 punten. Vandaag was het echter andere koek, ze mocht voor het eerst mee naar een groot concours. En dat hebben we geweten ook. :+ Met losrijden was ze al wat zenuwachtig en lastig te rijden, maar uiteindelijk kon ik de spanning toch laten afvloeien. Helaas ging ze in de proeven volledig in de flip ( wat dus een bekend probleem is ) maar zijn we uiteindelijk wel de ring rond gekomen. De punten waren daar dus ook ( terecht ) naar. Volgende week maar eens een kleine wedstrijd starten, en dan daarna toch maar weer een groot concours. Kilometers maken heeft dit paard nodig. :D Ik start Zhuf in het L1 en blijf dit voorlopig ook doen tot de stress eraf is, dan gaan we maar eens over. We worden getraind door Tommie Visser. Rijtechnisch commentaar hoeft niet, ik wilde alleen even mij knappe dame laten zien. :)

Laag en rond losrijden:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En wat meer opgepakt:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Algraatje

Re: Zhufarno @ Wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 18:24

Wauw!! Mooi dier hoor! Ziet er gaaf uit met de holland kleuren:)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 18:59

Netjes AL! Wat een mooierd die Zhuf! En wat betreft het probleem: dat komt helemaal goed, inderdaad kilometers maken.. Wie had dat gedacht, dat je zo ver bent gekomen met haar! Toppers!

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 19:13

Ziet er goed uit :) leuk Tommie Visser, komt ook wel eens bij ons op stal met een clinic

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 19:13

ja, het is een knappe dame, veel succes met de wedstrijden!

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:45

He AL,

knapperd is het toch je Zhuf en ja wedstrijdspanning dat herken ik ook. Beau is nu 6 maar die kan er ook wat van zullen we maar zeggen. Ik was vandaag ook weg, eerste keer L2 kleine wedstrijd maar o wat was het spannend. Beau is ook door die beroerde blessure ook nooit langere tijd doorgereden en zeker niet met regelmaat gestart, dus ziet ze overal spoken. Drie weken gelden voor het eerst na 11 maanden weer gestart op de stal waar ik ook les en een paar maanden gestaan heb. Beetje een thuiswedstrijd dus. Toen ging ze super en had ik in twee dagen op een punt na 7 winstpunten. HEb toen maar de conclusie getrokken dat als ze ontspant ze best L2 kan lopen maar als ze niet ontspant is een B proef ook nog aardig lastig. Vandaag dus voor het eerst L2 en ja hoor . Losrijden ging lekker maar ik kom die bak binnen en ze ziet naast het juryhokje een trekkerband met mooie gele bloemen, hoort een piepend deurtje ala het spookhuis en achter de bosjes staat ook nog een paard te klieren. Nou dan ben ik dus bijna klaar. Heb haar maar zoveel mogelijk op haar gemak gesteld en net gedaan of ik niet door had dat ze in die hoek iedere keer de benen nam. Moet je daar handveranderen in middendraf nou dan kon je beter hard weggalopperen want stel je voor :D ..... Tweede proef had ze bedacht dat het misschien toch niet zo eng was en liep ze in ieder geval de hoek door maar naar mijn zin nog met heel wat spanning. Uiteindelijk vond de jury het blijkbaar minder erg dan ik en was ik twee keer eerste met 178 punten en 191 punten. Dat had ik natuurlijk niet helemaal verwacht. Ik ga het er dus maar inhouden dat als ze af gaat gewoon proberen door te rijden en net te doen of je gek bent. Op je foto's zag ik dat je met een oornetje rijdt. Wat vind je hiervan doe je dat ook om de geluiden een beetje te dempen? Ik heb het ook overwogen maar tot nu toe nog niet gedaan. Ben benieuwd wat jouw ervaringen zijn. Nou succes met je knapperd en hopen dat ze snel het licht zien en best 7 minuten ontspannen kunnen lopen hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:11

Leuk paard! Zijn je bandages en springschoenen omwille van het voetbal? De Nederlandse teams gebruiken dit ook altijd bijv op internationale wedstrijden; vind het er een beetje wannebe uitzien, sorry.
Je hebt een nette houding verder :)

WiandraJoran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:15

echt super leuk beeld ook!!!

IndyVanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 17:07

Ziet er goed uit! en wat fijn dat je na al die ellende eindelijk weer lekker echt kan genieten van je knappe merrie!!

rubypriska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 17:40

Heel mooi! Vooral de eenalaatste. Daar springen jullie er echt uit!

Yvon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 20:15

Rowdine schreef:
Zijn je bandages en springschoenen omwille van het voetbal? De Nederlandse teams gebruiken dit ook altijd bijv op internationale wedstrijden; vind het er een beetje wannebe uitzien, sorry.

Wat een domme opmerking....

Vind het een heel knap paard en vind het er erg fijn uitzien +:)+

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 20:17

Vanaf de 1e foto: "Wow, dit ziet er heel erg fijn & goed uit!!!!!" Netjes!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 17:29

Dank jullie voor de leuke reacties. :)

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 17:43

Rowdine schreef:
Leuk paard! Zijn je bandages en springschoenen omwille van het voetbal? De Nederlandse teams gebruiken dit ook altijd bijv op internationale wedstrijden; vind het er een beetje wannebe uitzien, sorry.

wat hebben deze bandages met voetbal te maken? buiten dat ze meedoen aan wat is het ek , wk of weet ik veel ? :) ik denk dat ze het gewoon aandoen omdat ze ze mooi vind en het is ook echt een heel leuk setje. met zon paard mag je trots zijn dan je van nederland bent hoor :))

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 08:35

Wauw gaaf paard zeg! Ziet er super uit! De L1 zullen jullie wel snel gezien hebben!
Heb je het oornetje om tegen geluid? Het is smaak natuurlijk, maar ik vind dat persoonlijk echt zo'n lelijk ding ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 18:08

Yvon schreef:
Rowdine schreef:
Zijn je bandages en springschoenen omwille van het voetbal? De Nederlandse teams gebruiken dit ook altijd bijv op internationale wedstrijden; vind het er een beetje wannebe uitzien, sorry.

Wat een domme opmerking....

Vind het een heel knap paard en vind het er erg fijn uitzien +:)+

Een domme opmerking?? Waarom zou dit dom zijn? Er staat toch duidelijk een Nederlandse vlag op de bandages, waarom zou ik dit niet mogen vragen en is dat meteen dom?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 18:59

AniqueN schreef:
Wauw gaaf paard zeg! Ziet er super uit! De L1 zullen jullie wel snel gezien hebben!
Heb je het oornetje om tegen geluid? Het is smaak natuurlijk, maar ik vind dat persoonlijk echt zo'n lelijk ding ;)

Ik vind ze ook oerlelijk, maar idd tegen het geluid. Het maakt natuurlijk geen wereld van verschil, maar de scherpe randjes zijn er zo wel af. :)

Tjonge jonge nooit gedacht dat er zoveel ophef kon komen over een paar bandages _O- Ik rijd er mee niet vanwege de voetbal ( dan zou ik pas voor banketstaaf staan hihi ) maar omdat IK het mooi vind. Wat een ander er van vind kan mij niets schelen, ik rij voor mezelf en niet voor een ander.

Yvon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 22:00

@ Rowdine : Dat je het er een beetje wannabe vind uitzien... Dat is zo'n mening die er helemaal niet toe doet.. Dus what's de point om dat te zeggen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 10:18

Yvon schreef:
@ Rowdine : Dat je het er een beetje wannabe vind uitzien... Dat is zo'n mening die er helemaal niet toe doet.. Dus what's de point om dat te zeggen ?

Waarom doet die mening er niets toe? Dat is jouw mening. Moeten we allemaal maar zeggen: LEUK PAARD.?? Laat iedereen in zn waarde en begin niet met woorden als dom te smijten. Dat is pas......

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 10:27

Ik deel je mening Rowdine, maar het voegt inderdaad niet veel toe aan dit topic; ieder zijn ding en smaken verschillen toch? ;)

Ik vind het wel een aansprekend paard, heel veel succes samen, ik hoop dat je paard zich snel wat kan ontspannen op concours! :)

Unni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:38

Ziet er goed uit! Ik weet hoe lastig ze is en dus hoe knap het is dat ze nu zo rondloopt. De laatste keer dat we je op wedstrijd zagen was ze al een stuk rustiger. Volgens mij gaat dat helemaal goed komen :D .
En IK vind het oornetje helemaal niet lelijk. ;) (en de rest ook niet hoor)

Wins8976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 13:38

Ziet er super uit hoor, nu je hem zo hebt opgepakt! :)
Ik vind de bandages gaaaaaf! Zou ik mogen weten waar je ze gekocht hebt? :o

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 20:23

Jeetje meiden, niet ruziemaken onder het vechten... :+

Verder iedereen bedankt voor de leuke reacties. :)

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 21:22

Knap dat je toch gaat starten! Je paard ziet er wel fantastisch uit! Glimt mooi, mooi in zijn velletje.
Ik loop momenteel ook tegen het probleem aan dat mijn paard op uit wedstrijden slecht te starten is, ben sinds kort begonnen met een oornetje (ik vind ze ook echt niet mooi), ik hoop toch dat dit voor mij volgende week gaat helpen.

Jij nog veel succes!

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 17:40

Je hebt wel wat lekkere sjouw foto's ertussen zeg!! Jammer dat ze nog wat spanning opbouwt, anders vlieg je zo door de klasses heen. Geen punten gekregen in Heiloo?