Ik zat te twijfelen of ik dit topic bij HAW zou plaatsen of hier. Heb het maar hier gedaan
Samen met mijn instructrice zijn we mijn paard king aan het beleren. King is 3 jaar 2 maand ongeveer. Ik heb hem vanaf zijn 2e jaar, en hij heeft ongeveer 8 maanden bij ons nog lekker in de wei met vriendjes gelopen. Wel hebben wij hem toen veel aangehaald, waar wij nu profijt van hebben! Ik heb hem veel gepoetst en geknuffelt. Toen zijn wij verhuisd naar een andere plek, waar hij nu op stal staat. Daar zijn wij rustig begonnen met wat longeren en heb ik verder ook veel grondwerk met hem gedaan. Nu heb ik een hele goede band met mijn paard wat ik heel belangrijk vind!
Dit is voor mij ook de eerste keer dat ik een paard beleer, dus ik probeer het allemaal zo voorzichtig mogelijk te doen. Hij doet het super, en leert heel snel! Ik vraag nog niks van hem, en probeer hem zo min mogelijk in zijn mond te zitten. Ik wil hem aan alles laten wennen, en hij moet eerst leren om op zijn eigen benen te lopen met een ruiter op zijn rug. Samen met mijn instructrice gaan we hier nog even mee verder.
Ook vind King het erg moeilijk om in een open ruimte aan de longeerlijn te lopen. Dit hebben wij veel geoefend en het gaat als stukken beter! hij is erg onrustig in zijn hoofd. Dit komt niet doordat ik hem in zijn mond zit, want ik probeer dit juist te vermijden. Ik wil hem graag de ruimte geven zodat hij mij kan opzoeken.
Sorry van het lange verhaal!
Hierbij het filmpje
http://tinyurl.com/894rcxz