Dagtocht en Ontbijtrit bij Manege Smit, Noordwijkerhout

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Danseresje

Dagtocht en Ontbijtrit bij Manege Smit, Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 13:57

Hoi allemaal,

Ter voorbereiding op mijn ruitervakantie volgende maand, heb ik een helmcamera gekocht. Tijdens de dagtocht (10-5) en de ontbijtrit (13-5) bij Manege Smit, heb ik enkele video's gemaakt om de camera en bevestiging uit te proberen. Bij deze wil ik jullie mee laten genieten.
Helaas hadden we bij de dagtocht niet echt heel lekker weer, maar dat mocht de pret niet drukken! Bij de dagtocht had ik de camera anders geïnstalleerd dan bij de ontbijtrit. Hierdoor heb ik alle filmpjes moeten kantelen. Ook hoor je de ring die het beschermingsdopje vasthoudt tegen het beschermingsdopje aanschuiven, dit verklaart het geluid (zet hem daarom ook niet te hard, want het is soms een rotgeluid. Daarnaast, let niet op mijn geklets :o :+!!!)

Geniet mee van mijn ritten op Avalon!

Dagtocht:
Galop op het strand:

(helaas geen filmpje gemaakt van de galop op de terugweg toen we recht tegen de wind in galoppeerden!)

Voorbijspringende herten (of reeën) in de Waterleidingduinen:

De steile duinopgang/-afgang om richting de Waterleidingduinen te gaan:

(hoe steil die is, komt niet helemaal tot zijn recht op de film, maar het is echt een goed steile opgang!)

Ontbijtrit:
Duinen en opgang naar strand:

Shinedown

Re: Dagtocht en Ontbijtrit bij Manege Smit, Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 14:16

Gaaf zeg!

Is zo'n helmcamera duur ? :P

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 14:28

heb deze voor 70euro gekocht. is dan wel even knutselen om hem stevig op je cap te zetten. Kan hem namelijk niet bovenop mijn cap zetten ivm zo'n doppie wat ik bovenop heb. Daarom maar aan de zijkant, maar kleine stellage gemaakt met elastiek. Mogelijk dat de duurdere camera's (van gopro enzo) beter op je cap te bevestigen zijn.....Maar al met al vind ik de kwaliteit niet slecht voor 70euro.

Suzannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 14:34

Leuk he manege smit.
Heb er zelf ook een aantal jaar gereden.
Het is zo'n heerlijke omgeving om in te rijden.
Kun je de camera niet wat lichter zetten? Ik vind de filmpjes erg donker.
En omdat het donker is, wordt het beeld ook vrij onduidelijk.
Verder wel onwijs gaaf dat je zo alles mee kunt maken :)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 14:36

suzannen, heb niet zoveel opties op de camera zitten (als in: ik kan hem aan en uitzetten en op fotostand). denk ook dat de filmpjes van de dagtocht donker zijn ivm het weer. ook helpt het niet mee dat ik de camera een kwartslag gedraaid op de camera heb zitten. het totale beeld is daardoor ook veel kleiner dan bij de ontbijtrit waar ik de camera compleet recht had zitten.....
en ja, het is fijn rijden bij manege smit. ga er heen voor mijn buitenritten! omgeving is prachtig!

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 20:00

Wat genieten zeg!
Mag ik vragen welke camera dat is/waar gekocht? Ik ben zelf ook nog opzoek

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 20:15

ik heb de rollei actioncam 100 gekocht bij fotobooms.nl. niet de meest hoogstaande camera, maar op zich vind ik dat ie het prima doet voor de prijs. heb er wel een class10 miniSD kaart in. ergens gelezen dat dat aan te raden was en bij dixons geslaagd (was toch nog best lastig te vinden).

en ja, het is genieten om terug te kijken, zeker nu ik een goede manier heb bedacht voor mezelf om hem te monteren op de cap. hij zit me niet in de weg en hij zit echt superstevig!

(overigens nog om terug te komen op de reactie mbt licht/donker: er zit wel een lampje op, maar het leek me die dag geen toegevoegde waarde. als ik een filmpje op internet terugkijk, lijkt het me sowieso weinig toegevoegde waarde omdat de kwaliteit dan slechter lijkt te worden).

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 14:28

Wow, gaat totaal tegen mijn gevoel in, maar moet het toch even kwijt, maar al 500 keer bekeken en maar 3 reacties? Had toch wel op iets meer reacties gehoopt....

Niekje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:10

Leuk dat je zo alles op kunt nemen! Kun je later nog eens terug van genieten :D
En wat grappig dat die hertjes opeens voorbij kwamen!

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:22

Danseresje schreef:
Wow, gaat totaal tegen mijn gevoel in, maar moet het toch even kwijt, maar al 500 keer bekeken en maar 3 reacties? Had toch wel op iets meer reacties gehoopt....

Ziet er leuk uit!! Ja, je kan enkel zeggen, wat leuk/gezellig... meer is er niet op te zeggen... Als je meer reacties wilt moet je toch ergens anders wat plaatsen... Bijv horses at work.

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:26

Wat leuk! Ziet er goed uit!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 22:16

arian_wolf schreef:
Danseresje schreef:

Ziet er leuk uit!! Ja, je kan enkel zeggen, wat leuk/gezellig... meer is er niet op te zeggen... Als je meer reacties wilt moet je toch ergens anders wat plaatsen... Bijv horses at work.

Tja, dit past natuurlijk totaal niet bijHAW! Maar was gewoon wat verbaasd, dacht dat mensen het leuk vonden om op deze manier mee te kunnen rijden en als er dan meer dan 500-600 keer gekeken is, verbaast het mij een soort van dat er 3 reacties waren.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:25

Citaat:
Tja, dit past natuurlijk totaal niet bijHAW! Maar was gewoon wat verbaasd, dacht dat mensen het leuk vonden om op deze manier mee te kunnen rijden en als er dan meer dan 500-600 keer gekeken is, verbaast het mij een soort van dat er 3 reacties waren

Ja, als je meer reacties wilde had je een ander topic bij HAW moeten plaatsen. Dit hoort inderdaad
bij RITP.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 22:46

Ik heb geen foto's die voldoen voor HAW en heb er op dit moment ook niet echt behoefte aan om daar een topic te plaatsen.