Ze is nu 5 jaar, maar eigenlijk pas een halfjaar onder het zadel. Ik ben met haar begonnen toen ze 3,5 jaar oud was. Toen 3 maanden gereden (lessen gevolgd 1 keer in de week), daarna winter en zwangerschapsstop

Toen Kayenne geboren was, hier en daar wat buitenritjes gestapt. Begin winter afgelopen jaar opgepakt. Ze had de leeftijd. Helaas loopt ze niet lekker. Ze pakt vast op mijn rechterhand.
Dus naar de tandarts. Wat dingen bij geveild, wolfstanden getrokken. Nog steeds vastpakken..

De winter heeft ze weer stil gestaan. Hier en daar een buitenritje gestapt. Nu weer beetje conditie aan het opbouwen aan de longe, wandelen, en langere buitenritten stappen. Ik kon het gisteren niet laten om toch even in de bak te rijden, even een galopje mee te pakken (Helaas geen foto's van)
Ik vond dat ze me toch een ontzettend fijn beeld gaf, ondanks dat ze dus op de andere hand de bocht niet doorkomt. Ik heb 10 minuutjes gereden, en toen weer lekker terug gestapt naar huis. Het is natuurlijk ook niet eerlijk om gelijk vol te trainen als ze tijd niet veel gedaan heeft

Aankomende week word ze geholpen, daarna hopelijk weer lekker verder trainen.
Maar ow, wat ben ik toch trots als ik dit zie

Commentaar mag uiterraard. Maar houd er rekening mee dat ik dus heel lang niet met haar gereden/getraind heb. Lessen komen tzt wel weer, als ze weer los wil laten op beide handen.
Warm stappen:

Mijn benen en handen mogen wel ietsje beter qua houding

Ik heb naar mijn idee een iets te strakke hand hier..

2 seconden later toch al weer fijner beeld:

Op de andere hand, gelijk stuk sterker:

In stap laat ze wel mooi los

Het raam bevestigd wat ik voel, ze loopt lekker

Ik moet mijn handen iets dichter houden, ze zakken altijd lekker open

Een stukje middendraf, ik ben te streng in mijn handen..

Deze foto laat zien wat mijn instructrice ook al zei. Shanti maakt het zichzelf te moeilijk, ze neemt een houding aan die ze nog helemaal niet hoeft aan te nemen. Ze kruipt erachter, en te hoog. Ik probeer haar dus ook meer te laten zakken, maar dat komt in training straks vast wel weer goed

Paar passen later weer wat beter

Braaf paard

Edit: stomme typfout....