5 mei was het zover, de Johnson clinic bij Hans-Peter Minderhoud in Harskamp! Wat keken we er naar uit, maar ik was vooral heel zenuwachtig..
Anne, bedankt voor het organiseren van deze topdag! En Robin bedankt voor de foto's! 
Balaine is een 6 jarige merrie van Johnson x Julio Mariner. Ik heb Balaine al 4,5 jaar, waarin we hoogtepunten maar vooral dieptepunten hebben meegemaakt. Sinds februari vorig jaar gingen we in de stijgende lijn omhoog en vlogen we door de klasses heen. In augustus 2011 reden we nog de Gelderse Kampioenschappen in de B dressuur. En nu in mei, rijden we al L2 dressuur met 5 winstpunten!
In de training werken we vooral aan de oprichting vanuit de ontspanning en het actief blijven voor mijn been. Ook mijn eigen houding is een aandachtspunt, rechtop blijven zitten en schouders recht!
Aangezien de clinic binnen plaatsvond, was ik heel zenuwachtig voor Balaine's gedrag. Balaine is een paard wat zich heel snel afsluit op concours en dat uit zich dan in rennerig gedrag of sloom worden. De binnenhal was heel gehorig door de stallen en de poetsplaatsen naast de bak, maar was gedroeg Balaine zich super! Ik heb echt genoten van mijn lieve merrie!

Hans-Peter had tijdens de clinic gelijk ons zwakke punt te pakken, het actief blijven voor mijn been. Zijn commentaar was dan ook, naar voren, naar voren, NAAR VOREN!
Uiteindelijk lukte het me om er doorheen te prikken en liep Balaine onwijs goed! Ik heb heel fijn gereden en kan ook echt wat met de tips van HP! Hij zei dat het er verder heel goed uit zag, leuk om te horen natuurlijk! 
Hier de foto's!
Meet Balaine!

Even een rondje stappen door de bak voor we op stappen.

En mijn persoonlijke favoriet!
Hier willen we naar toe!
Aandachtspunten zijn dus: gesloten houden in de galop, niet te veel op de voorhand duiken en rechtop zitten!
Ook moet Balaine haar onderhals ontspannen, anders gaat ze te veel in haar eigen houdinkje lopen. Dit gaat gelukkig al veel beter!
Commentaar geven mag altijd, zolang het maar onderbouwend en netjes is.
Bedankt voor het kijken!

Jullie zijn een mooie combi en die laatste foto.......