Vandaag was het dan zover! Ik mocht vandaag eindelijk mijn gewonnen les bij Sander Marijnissen rijden!
Ik had in Januari een van de vele prachtige prijzen gewonnen bij de bokt prijsvraag en het was even puzzelen om een geschikte datum te vinden, maar het is uiteindelijk toch gelukt!

Ik had flink de zenuwen, wel gezonde spanning hoor

We werden vriendelijk ontvangen door een meisje wat we als eerste tegenkwamen en zij heeft ons wegwijs gemaakt.
Eenmaal geparkeerd hebben we kennis gemaakt met Sander en ik was ruim op tijd, dus kon op het gemakje opzadelen.

Netjes in setje wachten tot we kunnen gaan losstappen!

Daarna zijn we op het gemakje gaan losstappen in de meeeeeeega grote binnenhal! Echt, wat een prachtige rijhal.. Overal spiegels (leuk voor iemand zoals ik die zichzelf niet graag ziet

Willy was ook direct op zijn gemak, gelijk ontspannen en heel fijn los.
Tijdens het loswerken heb ik het eea over Willy verteld, waar we mee bezig waren en dat soort dingetjes.
Ook voor jullie zal ik nog eventjes wat over Willy vertellen. Willy is een 10 jarige ruin van Wallenstein. Ik rijd hem nu sinds Juli 2011 en we zijn vanaf Januari 2012 officieel gestart. We zijn nu B+5 in 3 wedstrijden.
Ook springen we sindskort tussen de paarden en we hebben pasgeleden ons debuut gehad in de BB met als resultaat een eerste en tweede prijs.
We zijn dus lekker sportgericht bezig!

In de les hebben we het vooral simpel gehouden. Veel gewerkt aan het voorwaartse en het opwaartse. Willy wil gauw te diep duiken en is ook nog niet altijd constant in zijn gangen en nagevelijkheid.
Ook had ik zelf wat puntjes (oa handen en hakken) om aan te sleutelen dus dat hebben we ook gelijk meegenomen.
Heb echt heel veel er van geleerd en kan nu weer lekker door om de basis nog meer te perfectioneren voordat we ons straks echt volledig op het fanatieke trainen voor t L gaan storten.

Mijn vriend heeft wat foto's en filmpjes gemaakt van ons en die wilde ik jullie toch even laten zien..

En nog 2 filmpjes..

Natuurlijk moesten we nog even poseren

En na een leerzame les, een warme douche mocht Willy even lekker zijn brokjes eten voor we weer huiswaarts gingen..

Ik wil langs deze weg het beheer van Bokt.nl, Sjoert (voor het regelen van alles) en Sander Marijnissen heel erg bedanken voor deze leuke en leerzame dag! Echt top!!