Shoot Change (v. Ovidius) & Eclipse (v. Westpoint)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Change3x

Shoot Change (v. Ovidius) & Eclipse (v. Westpoint)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 16:57

Hee jij. :D.
Ik heb laatst een fotoshoot gehad met Changje en Eclipsie , het weer was vréselijk ; het waaide heel hard en het was koud. We hadden het al vaker verschoven dus we vonden dat het nu maar door moest gaan!
M. was zelf niet tevreden met de foto's, maar ik vind ze echt leuk geworden! :D.

Change was weer heerlijk aan het poedersuiker, MAAAAR, ik heb voor het eerst 1.10 met het gesprongen, en dat ging heel goed ; mooi tempo, goed meegeven, op het goede moment afzetten etcc, dus ik zat daar met een bigsmile op mijn paard , zo trots! :D.

Change - 4 yrs (Augustus 2007) - B Dressuur , BB Springen (binnenkort B (: ) - Ovidius - Springpaard - Groot talent voor de springsport, maar heeft een lastige gebruiksaanwijzing.

Eastern Eclipse - 2.5 yrs - Westpoint - Dressuurpaard - Ze vind alles eng. ;3.

We gaan Eclipse, van de zomer als ze 3 word zadelmak maken en daarna waarschijnlijk weer op het weiland zetten, of heel licht doorrijden. :) .

Nu de foto's, die kriskras door elkaar staan. Ze zijn ook verkleind. ;3 :D.

Hee, ik ben een banaan!
Afbeelding

Paard, waarom ben je in godsvredesnaam zo sterk ? xd.
Afbeelding

Ik hou van deze foto, achterhandje eronder ; WROEM! (L).
Afbeelding

1.10 , TROTS! :D.
Afbeelding

Detail . :)
Afbeelding

ik hou van jou aapje. =3.
Afbeelding

sexy paard.
Afbeelding

OMG. (L)__(L)
Afbeelding

Bitless, eerste keer, helemaal happy! ;3
Afbeelding

Ik vind Change toch echt wel swag hebben.
Afbeelding

Rondje laufen. (:
Afbeelding

Stappen, beetje sloffend. ;o
Afbeelding

eem poseren. :D
Afbeelding

Oeps, die kwam niet helemaal goed uit ; meer meegeven & zitten.
Afbeelding

Kijk dat koppie dan! = niet op mijn gezicht letten.
Afbeelding

sukkelen.
Afbeelding

[i]Eclipseee , grote meid. (L)
http://i42.tinypic.com/29bhaur.jpg

Ja paard, eet me maar op. :D.
http://i44.tinypic.com/z8fvq.jpg

LAMAAA! x'D.
http://i42.tinypic.com/2zqtont.jpg

OMG , knap peerd. <3.
http://i39.tinypic.com/1ig182.jpg

wow, dat waren veeeel foto's! ;d. Als er nog een paar heel grote bijzitten, zeg t dan even, heb ze iniedergeval verkleind. :D.
Ik krijg les van iemand die heel veel jonge paarden heeft afgericht & op hogere niveaus heeft uitgebracht op een goede en vriendelijke manier. Ik sta open voor tips, maar ik krijg onwijs goed les dus ik ga je niet beloven dat ik er wat mee doe, want foto's zijn momentopnames. Ik plaats deze foto's dus omdat ik het leuk vind & niet om afgekraakt te worden. :j

Kus.
Laatst bijgewerkt door Don_Zhivago op 04-04-12 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: te veel fotos.. laatste 4 foto's in links geplaatst

Amiigo

Re: Shoot Change (v. Ovidius) & Eclipse (v. Westpoint)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:24

Leuke pony! Springt netjes :j
Maar... waarom ga je nu al springen? Pony is pas 4 dus heeft nog tijd zat om uitgebracht te worden.
Vind namelijk dat er niet echt een goeie basis in zit voor zover ik kan zien op de foto's.
Maargoed, het zijn maar een paar foto's dus kunnen ook moment opnames zijn.
En uuuh, waarom weet je nu al dat Eclipse een dressuurpaard is? Ze is toch nog niet ohz? :))
Je zit wel netjes, succes met de wedstrijden.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 21:02

De basis zit er heel goed in bij Change, alleen zoals ik al vermeld heb ; hij was nogal druk & vervelend die.dag, dus dan zien de foto's er ook minder uit. Omdat we springen beide leuk vinden en ik doe.het rustig.aan,we springen nu al.een tijdje BB (maand of 2) dus nu zijn we wel klaar voor een iets hogere stap, en als dat nog niet helemaal lukt houden we het gewoon bij oefenparcoursen, we hebben immers alle tijd. :),
Eclipse is 1OOprocent dressuur gefokt (eigen fok) dus het is een dressuurpaard., maar wie weet kan ze ook wel springen, we zullen zien! :j. Dankjewel, dat zou moeten lukken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 06:58

Ik zie ook niet echt een nette basis, om heel eerlijk te zijn.
Ik vind je heel streng met je handen, je contact mag veel lichter. Ik zie ook geen blij paard, en dat vind ik echt jammer. Jij zegt dat het paard sterk is, maar volgens mij probeer je hem op druk nageeflijk te krijgen, en dat is de politiek correcte term, het komt erop neer dat je hem dan in de krul trekt, is van voor naar achter rijden.
Je moet je buitenteugel eraan houden, en je binnenhand opzij en naar voren meegeven, ik vind je nu veel te streng met je binnenhand.
Je mag veel meer rechtop gaan zitten, nu zit je erg ingezakt, waardoor je voor je paard heel zwaar bent om te dragen, je zit nu op de lepel in een stoelzit, al je gewicht komt op de achterkant van je zadel. En daardoor breng je je paard uit balans, waardoor hij idd het hoofd omhoog wil brengen, en snelheid gaat maken om voor die onbalans te compenseren. Dat is een heel logische reactie van hem.

Rechtop zitten, en ondanks dat je een veelzijdigheidszadel hebt mag je je beugels iets langer doen, op de binnenkant van je bovenbenen gaan zitten ipv op de achterkant, en je benen zo lang mogelijk. Alleen bij het springen je beugels korter doen, voor de dressuuronderdelen moeten ze echt langer. Je schouders, heupen en hakken moet in één lijn zitten, en dat bereik je alleen maar als je netjes op de binnenkant van je bovenbenen gaat zitten.

Ik zou zeggen, werk aan je eigen basis, goed (leren) zitten, véél zachter met je handen worden, en dan gaat je paard vanzelf beter lopen.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 07:15

Dankje voor de tips, maar ik bhe helemaal niet streng met mijn hand, want als ik dat bij hem ben, dan gaan we rodeorijden , hij is ontzettend snel beledigd. :p. Mijn houding is niet al te best, maar ik werk er hard aan ; ik zat voorheen echt als een banaan, daar dramden mijn moeder en instructrice ook ontzettend veel op en het is al een stuk verbeterd! En dut heb ik alleen bij Change , want bij Niranda (zie onderschrift) zit ik.juist heel recht. Ik zal vanmiddag wat foto's posten ala we an het dressuren zijn, want die basis zit er echt goed in, ik doe heel erg mijn best en ik krijg suoergoede hulp waar ik heel veel van leer, op een ontspannen manier ... Soms ziet het er op de foto's niet helemaal 'goed' uit, maar we kunnen het echt & we we hebben genoeg winst om met dressuur naar de L te gaan altijd met commentaar van de jury sat het er heel fijn uitziet en dat t een pony met veel potentie is, maar iig , die basis zit er echtechtecht heel goed in ik ben er heeel mee bezig en mijn moeder rijd hem zo afentoe ook bij , wat al bijna niet meer nodig is omdat het zo goed gaat de laatste paar maanden. sorry voor typfouten, zit op mn mobiel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 07:22

Op Niranda zit je idd keurig!

Maar ook daar vind ik je hand heel streng en hard. Nee, I'm sorry, maar dat is echt niet fijn om te zien.

Ik ben benieuwd naar foto's van jou met hem met een dressuurzadel?
Een zadel kan veel uitmaken hoor, al mag je sowieso wel veel trotser gaan zitten op hem, maar in je dressuurzadel heb je geen stoelzit iig. Is Change breder dan Niranda?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 07:29

De foto die jij zelf het minste vind is IMO de beste namelijk foto 2 paard is sterk.. daarvanuit moet je paard gaan zakken.

Foto 3 en 7 zijn vreslijk gezien die dikke kaakspier die opzwelt, en een al negatieve spanning.
Je werkt jezelf tegen met je handen, gaat weinig mee.
Je kunt bv goed zien de foto boven de hindernis hoe jij je paard belemmert in zijn springen en tecniek

Net als Yamcha vind ik dit geen fijn beeld geven

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 14:11

Mogen jullie allemaal vinden, ga ik verder ook niet op in want dit was gewoon een mindere dag. :D.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 14:14

Yamcha schreef:
Op Niranda zit je idd keurig!

Maar ook daar vind ik je hand heel streng en hard. Nee, I'm sorry, maar dat is echt niet fijn om te zien.

Ik ben benieuwd naar foto's van jou met hem met een dressuurzadel?
Een zadel kan veel uitmaken hoor, al mag je sowieso wel veel trotser gaan zitten op hem, maar in je dressuurzadel heb je geen stoelzit iig. Is Change breder dan Niranda?

Voor Change heb ik geen (passend) dressuurzadel, ik rijd namelijk ook sgw en springen met een dressuurzadel, nee dat word m niet. :p. Ik denk dat het zo lijkt dat ik streng ben, maar ik ben juist het tegenovergestelde, ik hou niet van de getrek en harde hand. (:. Nee, Change is een stuk smaller en.kleiner dan Niranda, haha!

Shiivagold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:17

vind je niet trekken (zie geen foto's waar de mond hevig getrokken wordt, alleen mooi rimpels .. behalve bij die ene springfoto dan, je geeft druk maar that's it.

leuk hoor lekker doorgaan zo!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 14:21

Shiivagold schreef:
vind je niet trekken (zie geen foto's waar de mond hevig getrokken wordt, alleen mooi rimpels .. behalve bij die ene springfoto dan, je geeft druk maar that's it.

leuk hoor lekker doorgaan zo!

Dankjewel. :j. Klopt ook hoor, ik kan niet altijd evengoed meezitten, maar oefening baard kunst toch? :D

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:25

Van het rijden heb ik geen verstand en heb je al genoeg over gehoord, wat ik wel zie is dat je bitloze hoofdstel niet helemaal goed zit volgensmij... De blauwe "touwen" horen onder de kaak elkaar te kruisen ;)

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:30

Milan_lover schreef:
Van het rijden heb ik geen verstand en heb je al genoeg over gehoord, wat ik wel zie is dat je bitloze hoofdstel niet helemaal goed zit volgensmij... De blauwe "touwen" horen onder de kaak elkaar te kruisen ;)

Dit was ook het eerste wat mij opviel, zo werkt je bitloze hoofdstel niet echt zoals ie hoort ;) onder de kaak moeten die touwen idd kruizen, dus daar waar het touw links aan het kopstuk zit, moet het door het rechter ringetje bij de neusriem, en wordt het dus je rechter teugel;)

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 15:39

Ziet er goed uit..Ziet er goed uit.. Ik ken change een beetje en weet dat jij hem goed rijd! Het is idd een pony met gebruiksaanwijzing enzo. Je moet inderdaad nog wat meer oefenen met springen maar ja oefenen baart kunst ;) xxx

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 16:59

Floran schreef:
Milan_lover schreef:

Dit was ook het eerste wat mij opviel, zo werkt je bitloze hoofdstel niet echt zoals ie hoort ;) onder de kaak moeten die touwen idd kruizen, dus daar waar het touw links aan het kopstuk zit, moet het door het rechter ringetje bij de neusriem, en wordt het dus je rechter teugel;)

Op de site stond een voorbeeld, en daar stond op dat het zo als dit moest :P

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 16:59

Coco2011 schreef:
Ziet er goed uit..Ziet er goed uit.. Ik ken change een beetje en weet dat jij hem goed rijd! Het is idd een pony met gebruiksaanwijzing enzo. Je moet inderdaad nog wat meer oefenen met springen maar ja oefenen baart kunst ;) xxx

Dankjewel. :D. Het gaat om de techniek en ervaring, springen kan hij wel. :j

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 17:02

Dan wil ik wel weten welke site dat was :=

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 17:20

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 17:25

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 17:29

Zover ik zie niet, maar ik zal wel eens proberen of het ook anders lukt! (:

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 17:31

Ze zitten op de foto idd bij de kaak gekruist :)

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 17:32

Change3x schreef:
Zover ik zie niet, maar ik zal wel eens proberen of het ook anders lukt! (:

Kijk eens goed. Ze zitten op de foto toch echt onder de kaak langs gekruist..

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 17:37

Ik zal wel niet goed gekeken hebben, ookal heb ik dat wel. :j. Vond al dat hij er niet fijn op liep, dus daar zal het dan wel aan gelegen hebben. Ik kijk er morgen wel even naar. :D

Pinkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:18

Mensen hou is op met overal commentaar opgeven. Change3x rijd Change met echt geen strenge hand. Change heeft een echt gebruiksaanwijzing. Ze hebben les en alles dus. Ik vind niet dat jullie kunnen oordelen door de foto's te zien. Als jullie alles allemaal zo goed weten wil ik jullie wel is op Change zien rijden zien we er nou zo "goed"rijd.

Schat super foto's en trek je er lekker niks van aan!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:18

jasmijnlove schreef:
Mensen hou is op met overal commentaar opgeven. Change3x rijd Change met echt geen strenge hand. Change heeft een echt gebruiksaanwijzing. Ze hebben les en alles dus. Ik vind niet dat jullie kunnen oordelen door de foto's te zien. Als jullie alles allemaal zo goed weten wil ik jullie wel is op Change zien rijden zien we er nou zo "goed"rijd.

Schat super foto's en trek je er lekker niks van aan!

Ze zeggen alleen dat het hoofdstel niet goed zit? Is toch ook zo ;)