Tessa (kroongraaf) en ik beginnen een dressuurcarriere......

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

daNiielle_

Tessa (kroongraaf) en ik beginnen een dressuurcarriere......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 20:33

Hallo,

Vandaag heb ik een stukje van mijn training laten filmen. Dit was bedoelt om voor mijzelf de verbeterpunten te kunnen zien.
Toch ben ik ook benieuwd wat anderen vinden, en wat we volgens anderen kunnen verbeteren. :)

Tessa is een 11 jarige merrie. Erg fanatiek en werkwillig, waardoor ze soms meer onder de categorie heethoofd valt.
Ze gaat graag steeds sneller en meer doen, waardoor het eerder een soort van bommetje werd.
Dat is nu wel redelijk onder controle en nu is het echt een fijn paard om mee te werken.

We dressuren eigenlijk niet zo veel, maar we maken in mei ons L2 debuut.
Het plan is wel om het springen even opzij te schuiven en ons in te zetten voor de dressuur. :o

Met name van naar voren rijden wordt ze erg druk. Juist daarom train ik dit, ik rijd haar vaak naar voren en dan weer in hetzelfde tempo verder.
Het naar voor en dan juist weer helemaal terug schakelen doen we alleen met mijn instructeur er bij, ik vind het namelijk erg moeilijk om zelf ontspannen te blijven en dan loopt het mis. Dus dat doen we alleen onder goede begeleiding!

Tessa had er zin in, eerst om een appel vragen voor we beginnen. :D
Afbeelding

Dit zijn we dan:
Afbeelding

En dit kan je in het filmpje verwachten
Afbeelding
Afbeelding

Brand los, wees lief B-)

_Snow_White

Re: Tessa (kroongraaf) en ik beginnen een dressuurcarriere......

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 20:39

Ik kan op mijn mobiel het filmpje niet bekijken, maar wat een leuke combinatie :D

Waar ik aan zou werken is jouw houding. Probeer je handen iets lager te houden en iets minder stug, zo krijg je een fijne lijn tussen het bit en je armen. Ook mogen je benen iets naar achteren, waardoor je in een lijn zit met je kuit-bekkeb-schouders. Enne het ziet er goed uit, dus je mag best wel arrogant op je paard zitten!

Die dressuur gaat wel goed komen, succes! :D

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 10:14

Haha daar hamert mijn instructeur ook zo op, de lijn van mijn been-bekken-schouder ^)

Bedankt voor je reactie :)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:30

Wat mij opvalt dat je toch een behoorlijk draftempo hebt. En dat als je gaat verruimen het lijkt alsof ze onregelmatig is. Het ene voorbeen zet ze verder dan het andere voorbeen.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:32

De overgangen rijden is denk ik inderdaad een goede oefening zodat ze haar achterhand beter gaat gebruiken, verder ziet het er heel fijn uit Danielle!

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:08

Ik vind het er eigenlijk heel fijn uitzien, je hebt een mooie stabiele zit, het beeld is te onduidelijk gefilmd om het zeker te zeggen maar je lijkt ook een fijn stabiel opgezette hand te hebben.

Hij mag iets meer buiging in die sprong in draf, achter net iets gaan doen, dat zie je vooral in de overgang terug, als hij vanuit draf naar stap gaat, hij komt niet op het achterbeen terug, dus klapt in die overgang uit elkaar. Dat is nog wel even een werkpuntje! Leuke combinatie!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 17:01

Er zit een verschil tussen taktfouten en onregelmatig. Ik zou haar meer op moeten sluiten en vanuit het achterbeen naar de middendraf rijden.

Ze is moeilijk op haar achterhand te rijden omdat ze overbouwd is. We oefenen daar wel mee door die overgangen terug, maar zoals ik al zei doen we dat voorlopig alleen met instructeur.

Bedankt voor de leuke berichtjes :D Dat motiveert om toch dressuur te gaan rijden. :P

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 22:30

Indd Daan ze is niet onregelmatig maar zijn wat taktfoutjes.

Vind het er super uit zien hoor. Indd met je overgangen iets ronder instellen dat ze niet zo lang in d'r lijfje wordt. En ik kan het ook niet altijd even netjes hoor... Je tenen proberen voor het mooie iets meer naar binnen draaien.

Maar jullie zijn echt leuk saampies :)

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 09:46

Ja inderdaad mijn voeten veranderen langzaam in kapstokken. :o

Vond zelf dat ik haar in de bochten teveel over de buitenschouder laat lopen, maar dat valt dus wel mee??

Zondag gaan we weer op concours sinds een heeeeele lange tijd, ben benieuwd. :D