We zijn weer onderweg! Stapje voor stapje naar???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

We zijn weer onderweg! Stapje voor stapje naar???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 22:06

2012, een nieuw jaar een nieuwe kansen. Rond augustus vorig jaar zijn we begonnen met het herstellen van onze band. Na een nare valpartij enkele jaren geleden was er bij mij een enorme angst voor deze jongen ontstaan en we zijn na een lange pauze helemaal opnieuw begonnen met zn tweetjes.

Met heel veel grondwerken hebben we elkaar opnieuw leren kennen en afgelopen jaar, voor de winter inviel, waren we net zo ver dat stap/draf goed ging en de eerste keer galop onder het zadel was weer een feit. Helaas kregen we toch nog een winter, waardoor er opnieuw een pauze moest worden ingelast.

Ik had gelijk weer drempelvrees na de winter en we zijn eerst aan de longe en op de grond weer aan het werk gegaan. Vandaag was de eerste keer dat ik echt weer langer dan 2 rondjes op hem heb gezeten en het voelde super!!!

Nu moeten we vanaf hier weer verder werken en we zullen zien waar het schip gaat stranden. Nu gelukkig nog een heel jaar voor de boeg voor de volgende winter komt, dus we gaan ons best doen!

Heel verhaal, maar hier komen de foto's :). Verwacht nog geen dressuurtechnische hoogstandjes, ontspanning en vertrouwen zijn het belangrijkste eerst. Tips mogen uiteraard wel!

vooral veeeel stapwerk
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En we genieten echt wel!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

oh help, we draven!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en lekker uitstappen
Afbeelding

nr_1

Re: We zijn weer onderweg! Stapje voor stapje naar???

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:18

ziet er goed uit hoor! je rijd hem erg vriendelijk en je hebt een nette zit! fijn dat je toch weer het vetrouwen hebt gevonden om hem weer te rijden! en dat je weer kan genieten! een kleine tip, probeer wel contact te houden op je buiten teugel. (op sommige foto's heb je de binnen teugel contact en de buiten teugel hangt in een waslijntje).

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 13:40

Knap hoor dat je het weer aandruft. Het ziet er echt niet slecht uit. Hij zoek hier en daar je hand op en dat is een goed teken. Probeer er van te genieten en leer te ontspannen. Dit is moeilijk, maar het komt vast helemaal goed tussen jullie. Ga zo door!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 23:05

Bedankt voor de reacties. Ik probeer hem echt veel ruimte te geven zodat hij op een ontspannen manier zelf mijn hand gaat opzoeken idd, fijn dat dat op sommige foto's al een beetje te zien is. :). Ik ben nog niet helemaal ontspannen (zie vooral de draf-foto's haha), maar dat moet eerst weer groeien. We nemen rustig de tijd.

wbt de buitenhand, ik geef gewoon op 2 teugels ruimte en ik heb de foto's zelf even kritisch bekeken, maar het is 50/50 waar de binnenteugel iets meer erbij is of de buitenteugel, dat zijn echt stuurmomentjes. Maar ik zal het zeker onthouden.

Floortje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 19:17

respect _/-\o_

wat knap dat je doorzet. dit moet bloed zweet en tranen kosten. zelf kamp ik al 5 jaar met een angst probleem en ik ben ook heel blij dat ik heb doorgezet, ik ben er nog niet maar wel een heel eind en ik zie dat dat bij jouw ook helemaal goed gaat komen want je bent een enorme doorzetter! geef het wel de tijd want dat is echt nodig. je zal soms 10 stappen vooruit doen en een dag later er 5 terug, maar als je doorzet komt het echt een keer goed. stel kleine doelen en bepaal alleen zelf wat je doet. een ander weet niet wat jij voelt en jij hebt er niks aan om iets te doen wat je niet durft voor het plezier van een ander.

rijtechnisch heb ik niet naar gekeken, omdat ik denk dat dat op dit moment voor jouw zo goed als totaal onbelangrijk is....

veel suc6 nog *\o/*

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 19:32

ziet er al mooi ontspannen uit. Gewoon doorgaan en dan komen de moeilijke kunstjes vanzelf wel.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:43

Goed hoor dat je het weer oppakt. Ziet er echt niet slecht uit. Maarre wel op het goede been lichtrijden hoor, hahah, nee hoor, al hartstikke knap dat je zo doorzet! Ga lekker zo door!

natjuhhh3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:47

Wat goed!! Fijn dat je het dan toch weer aandurft! Ik vind het er leuk uitzien hoor, eerst vertrouwen dan de rest.. (al hou ik het meestal bij vertrouwen en de rest zien we we :P)
Mag ik vragen wat er tussen jou n het paardje dan precies is voorgevallen?
Ik bedoel je schrijft over "enkele" jaren.. dus het moet erg geweest zijn!