Dressuurtraining met Kiki

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AndreaB

Dressuurtraining met Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 22:14

Het zonnetje schijnt, je bent vroeg klaar op school en stalgenootje Olympia smst je of je zin hebt om foto's te maken... rara, wat doe je dan?? :D

De training verliep vandaag helaas niet helemaal soepeltjes, maar de kiekjes vielen me dusdanig mee dat ik ze graag met jullie wil delen! Stiekum ben ik er namelijk wel een beetje trots op! :o Gisteren heb ik knollie op een lekker lang buitenritje getrakteerd, waardoor ze vandaag ietswat vermoeid aanvoelde en ik haar net niet helemaal lekker bij elkaar kreeg. Niet heel gek, want we zijn 2,5 uur weg geweest en ze heeft even lekker de beentjes mogen strekken :D

Als iemand tips voor mij heeft hoe ik wat normaler kan gaan zitten, dan hoor ik dat graag! Het gaat allemaal al een stuk beter, maar op de foto's viel het me nogal op dat ik mijn benen vooruit steek. Als ik aan het rijden ben valt dit me niet echt op en ik zou dus ook zo 1, 2, 3 niet weten hoe dit op te lossen. Dusss... tips welkom! :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Olympia

Re: Dressuurtraining met Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:17

Goed bezig :):) :):) Wij gaan de ring veroveren over 2,5 week :))

Probeer in de galop niet je handen op je been te zetten, maar gewoon netjes voor je te houden.. maar jij en Kick gaan er komen :):) :):)

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:20

ik vind het er best netjes uit zien hoor!! mag je trots op zijn ook op zo'n knap paardje:)

Mango96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:25

wouw, wat een leuk paard! ;)
ik zou zeggen, gewoon een keer is lekker ontspannen. niet teveel nadenken over je zit.
gewoon even alles lekker laten hangen, maar wel recht op gaan zitten en je handen ellebogen
en schouders ontspannen.
veel succes met je leuke paard!

Priszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:47

De foto's zijn echt harstikke leuk! :D

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 23:29

Mooie plaatjes. Wel mag je paard er met het neusje een tikje meer uit, en kunnen je beugels niet een gaatje langer?

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 00:17

Mooie foto's, en mooi paard! Enige wat stoort voor mij zijn de handen, hou ze wat dichter bij elkaar :). Voor de rest ziet het er echt heel goed uit.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 00:19

ik vind het er goed uit zien, je hebt een leuk paardje. Ik denk niet dat de beugels langer moeten.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 00:36

Wat een leuk paardje :)

Probeer je handen echt te dragen en wat voor het zadel te houden, uiteraard op gelijke hoogte :) Nu lijk je je paard soms wat vast te zetten :)

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 08:38

Foto's zijn mooi geworden! Ziet er heel goed uit.

Het lijkt dat je wat gespannen in het zadel zit waardoor je ook achter in het zadel zit, probeer alles te ontspannen en misschien één gaatje langer te zitten. Handen ontspannen voor je en naast elkaar. Denk dat je beenhouding dan vanzelf anders word.

Gaat goed komen op wedstrijd :D

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 12:32

Ziet er fijn uit Andrea.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:06

Hele mooie foto's

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 20:11

Vandaag heb ik weer les gehad en ik heb het een en ander wat ik uit de foto's terug zag besproken met mijn instructrice. We gaan er weer hard aan werken!
Wat mij vooral erg stoorde op de foto's was dat ik, voornamelijk in galop, onwijs aan het kl*ten ben met mijn handen :o Ze gaan alle kanten op heb ik het idee, dus vandaag heb ik er op gelet ze vooral in galop wat stiller te houden. In de les hebben we er ook op gelet dat ik mijn benen op de juiste plek houd en BLIJVENNN ZITTEN!!! Dat vind ik nog errug moeilijk :o Komt hopelijk ooit nog wel een keertje goed :D

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:16

Je houd je benen makkelijker naar achteren door je boven en onderbeen wat naar binnen te draaien volgensmij :)

wonder007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:42

Leuke combinatie! Dat probleem met mijn benen heb ik ook!

Galopje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 22:33

Wat een ontzettend mooi paard! <3

Femke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:28

Wat een leuk paard! Ik ben gek op vossen ;) Alleen zet je volgens mij je rechterhand vast als je op rechts rijdt. Op links zie ik het niet. Pakte hij soms het bit vast op rechts? Verder zijn jullie een leuke combinatie!

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 15:59

Dank je! :) Ze is rechtsom nog niet zo flexibel als linksom, dus rechtsom moet ik haar meer doorvragen om te buigen. Ze was ook wat vermoeid van de dag voorheen, dus het kostte wat extra moeite. Maar ik heb wel de neiging om rechtsom zelf teveel vast te blijven houden. Zeker iets om op te blijven letten dus!