Geweldige PRE Comanche rijden!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NikkivanOlst

Geweldige PRE Comanche rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 09:22

Ik heb al heel lang niet meer gereden en gisteren kreeg ik even 3 PRE's onder mn kont geschoven :')
Was wel geweldig though! _O_
Ik heb helaas alleen foto's van Comanche, de andere twee hengsten waren na zonsondergang en ik heb geen lichtscherpe lens :')
Misschien komen daar over 2 weken foto's van :j

Ik ben HEEL benieuwd wat jullie van mijn zit vinden, want dat is echt BAGGER geweest...
En nu vind ik het persoonlijk best redelijk :j
Nog wel dingen te verbeteren zoals voetjes enzo :j
Daarnaast was het ook voor mij nieuw om met dubbele teugels te rijden :))

Tips zijn ALTIJD welkom!
Maar breng het alsjeblieft een beetje netjes :)
(cap is eigen keuze)

Afbeelding

Van het stappen heb ik helaas geen foto's -O-

Spaanse pas
Afbeelding

Drafje
Afbeelding

Nog een drafje :))
Afbeelding

Piaffe, eerste keer dat ik het zelf deed dus ehm, tsja :')
Afbeelding

Galopje
Afbeelding

Galopje, hier ga ik te ver naar voren zitten
Afbeelding

Ik moet hier niet naar beneden kijken en naar voren zitten
Afbeelding

Afbeelding

Over 2 weken ga ik er weer heen, heb er nu al zin in :))
Ik denk dat ik nog heel veel van dat paard kan gaan leren, bijna alle knopjes zitten er op :D

VD topic:
www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=194&t=1608966

SaBiNa_S

Re: Geweldige PRE Comanche rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 09:25

Leuk paard!
Ik vind wel dat ie een beetje gespannen loopt..
En ik heb t gevoel dat ie soms een beetje verkeerd gesteld is, maar dat kan ook zo lijken door de foto!

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 09:27

Je hebt een mooi dier onder je kont!
Ik vind het echt stoer van je dat als je een tijd niet gereden hebt zelfs al te steigeren

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 09:29

Wat een gaaf paard!
Op veel van de foto's loopt hij achter de LL. Probeer daar op te letten.
Nog veel succes!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 09:29

Hij heeft bijna heel de winter stilgestaan en is net weer aan het oppakken... Dus zou kunnen :j
Het was voor mij even HEEL erg wennen, hij is enorm goed met been te rijden en sinds Vienna weg is gegaan heb ik dat nooit meer gekunt omdat de paar paarden die ik daarna nog heb gereden het niet kenden :))

Oh, maar ik heb zelf al op heel wat paarden gesteigerd :))
Mijn eigen paarden konden het ook :j

Comanche had heel erg de neiging om zelfs nog dieper te gaan lopen, volgende keer ga ik nog wat meer proberen zn neusje er uit te rijden :j

fidodido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 09:59

Dit is een nieuwe pensionstal, en sta daar nu sinds half januari.
De eigenaar woon daar sinds eind december. Januari was er nog geen bak, toen begon het te sneeuwen en te vriezen, de bak ik pas vorige week aan gelegt, wat helaas eerder de bedoeling was.
Gelukkig ken jij Comanche in betere tijden dat hij meer bespiereing had, we gaan er gewoon naartoe werken dat hij dat weer terug krijg.
Ik heb nu al zin over 2 weken.

duinmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 10:56

Leuk paard Nikki! :D
Je zegt al cap is eigen keuze... Ik doe liever wel een cap op als ik voor het eerst op een paard stap wat ik niet ken ;)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 11:00

Geweldig paard!
Ik snap alleen niet zo goed de reden van jou om met 2 teugels op zo´n bit te rijden.. Op sommige staan namelijk beide teugels druk op ,maar dat zal wel eigen keuze zijn.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 11:49

Hij word altijd zo gereden ook door zn eigenaar :)

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 11:55

Gaaf zeg Nikki! :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 13:14

Ik kan de hals niet zien door het behang maar ik vind het er raar uitzien. Er worden dingen van hem gevraagd die hij nu simpelweg niet kan, ik weet ook niet wat er bij de piaffe gebeurd maar er gaat een boel mis. Ik zou er een normaal bit in gooien en weer even terug naar de basis gaan. Op de 3e foto ziet zijn hals er heel raar lang en recht uit, ik zou daar beginnen met meer laag en rond rijden. Hij ziet er daar ook nog erg slap uit van achter.
Wel een gaaf dier die nog wel een stuk ronder mag worden. :)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 13:28

VisibreTeam schreef:

Oké! Dan zou ik voor de volgende keer toch proberen die 2de teugel veel losser te hebben ,maar je hebt er weer een mooie grote silke bij hihi :))

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 13:31

Wat ontieglijk gaaf Nikki! Ben stinky jaloers :P

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 13:38

Ik vind dat je beste een nette zit hebt, het is alleen niet echt een dressuurzit, haha. Gaat meer richting klassiek/iberisch (of Middeleeuws :+ ). Als je zo wilt rijden moet je er alleen wel opletten dat je je tenen wel netjes naar binnen draait en dat je zelf echt kaarsrecht boven het evenwichtspunt van het paard blijft. Op de meeste plaatjes leun je net iets voor of iets achterover.

Ik moet wel zeggen dat ik het paard echt slecht vind lopen, ziet er erg verkrampt uit. Ik heb niet het idee dat dit aan jouw rijden ligt, want je teugelgebruik is op de meeste foto's best vriendelijk uit, dus het kan een gebrek aan bespiering (dus gebrek aan kracht) zijn, of het paard wordt normaal gesproken teveel in een slechte houding gereden...

Toevallig heb ik een tijdje terug filmpjes gezien van dit paard met de vorige eigenaar, die hem wat meer op een Iberische manier reed, en daar was hij wel heftig onder het zadel maar liep hij in verhouding wel een stuk netter. Kan natuurlijk van beide kanten een momentopname geweest zijn, maar toch.

Ga je hem vaker rijden of was het eenmalig?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 13:41

Wat een mooi paard! Jullie worden vast een mooie combinatie.
Voor nu zou mijn tip aan jou zijn: richt je bij het rijden op het rijden. Wat je nu in mijn ogen doet is VD-en te paard en daar zijn jullie als combinatie nu nog niet aan toe. Paard moet eerst weer een beetje in zijn ritme komen en gespierder worden en jij moet eerst je rijgevoel en de daarbij behorende zit weer een beetje terugvinden. Lekker samen kilometers maken.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 16:10

Leuk dier nikki. :j
Commentaar is verder al gegeven. :)

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 16:23

Stoer paard, heerlijk! En ik vind dat je netjes rijd hoor :)

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:21

Vind je houding wel meevallen, zeker als je praktisch nooit rijdt.
Het paard daarintegen ben ik een stuk minder enthousiast over, wat wordt die verschrikkelijk eng in z'n hals...brr..
Op de spaanse pas foto zie je al dat ie geen bespiering heeft, waarom dan wel een 'piaffe' vragen?

Ik zou bij deze even back to basic gaan, normaal bit, van achter naar voren gaan werken en zorgen dat ie sterker wordt en meer bespiering krijgt..

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 21:07

Joolien schreef:
Ik kan de hals niet zien door het behang maar ik vind het er raar uitzien. Er worden dingen van hem gevraagd die hij nu simpelweg niet kan, ik weet ook niet wat er bij de piaffe gebeurd maar er gaat een boel mis. Ik zou er een normaal bit in gooien en weer even terug naar de basis gaan. Op de 3e foto ziet zijn hals er heel raar lang en recht uit, ik zou daar beginnen met meer laag en rond rijden. Hij ziet er daar ook nog erg slap uit van achter.
Wel een gaaf dier die nog wel een stuk ronder mag worden. :)

Lees:
fidodido schreef:
Dit is een nieuwe pensionstal, en sta daar nu sinds half januari.
De eigenaar woon daar sinds eind december. Januari was er nog geen bak, toen begon het te sneeuwen en te vriezen, de bak ik pas vorige week aan gelegt, wat helaas eerder de bedoeling was.
Gelukkig ken jij Comanche in betere tijden dat hij meer bespiereing had, we gaan er gewoon naartoe werken dat hij dat weer terug krijg.
Ik heb nu al zin over 2 weken.

Daarnaast zit ik er voor de 1e keer op om hem eens uit te proberen.
Met andere woorden: Ik ken het paard verder niet, heb nog maar 1 keer eerder een piaffe ervaren en heb gewoon wat knopjes mogen proberen :)

Elin_ schreef:
VisibreTeam schreef:

Oké! Dan zou ik voor de volgende keer toch proberen die 2de teugel veel losser te hebben ,maar je hebt er weer een mooie grote silke bij hihi :))

Daar ga ik zeker aan werken :j

rider schreef:
Ik vind dat je beste een nette zit hebt, het is alleen niet echt een dressuurzit, haha. Gaat meer richting klassiek/iberisch (of Middeleeuws :+ ). Als je zo wilt rijden moet je er alleen wel opletten dat je je tenen wel netjes naar binnen draait en dat je zelf echt kaarsrecht boven het evenwichtspunt van het paard blijft. Op de meeste plaatjes leun je net iets voor of iets achterover.

Ik moet wel zeggen dat ik het paard echt slecht vind lopen, ziet er erg verkrampt uit. Ik heb niet het idee dat dit aan jouw rijden ligt, want je teugelgebruik is op de meeste foto's best vriendelijk uit, dus het kan een gebrek aan bespiering (dus gebrek aan kracht) zijn, of het paard wordt normaal gesproken teveel in een slechte houding gereden...

Toevallig heb ik een tijdje terug filmpjes gezien van dit paard met de vorige eigenaar, die hem wat meer op een Iberische manier reed, en daar was hij wel heftig onder het zadel maar liep hij in verhouding wel een stuk netter. Kan natuurlijk van beide kanten een momentopname geweest zijn, maar toch.

Ga je hem vaker rijden of was het eenmalig?

Haha dankje, nouja, ik ben ook totaal geen dressuur ruiter :')
Tenen naar binnen draaien is nog mn struikelpunt, eigenlijk zou ik de volgende keer voor ik uberhaupt weg stap mn tenen naar binnen moeten draaien, dan willen ze daar wel blijven :))
En over het lopen van het paard: zie de quote van fidodido :) Zijn normale houding is echt veel mooier, heb hem al eens onder het zadel gezien toen hij nog helemaal gespierd was _O_
Ik ga hem over 2 weken nog eens rijden, daarna weet ik het nog niet :))
Stiekem hoop ik natuurlijk nog wel wat vaker te kunnen :P

Maflinger_S schreef:
Wat een mooi paard! Jullie worden vast een mooie combinatie.
Voor nu zou mijn tip aan jou zijn: richt je bij het rijden op het rijden. Wat je nu in mijn ogen doet is VD-en te paard en daar zijn jullie als combinatie nu nog niet aan toe. Paard moet eerst weer een beetje in zijn ritme komen en gespierder worden en jij moet eerst je rijgevoel en de daarbij behorende zit weer een beetje terugvinden. Lekker samen kilometers maken.

Praktisch gezien kwam ik daar vooral om even aan de VD wat mee te helpen en te proberen (Ik doe zelf al 4 jaar aan VD en heb ook meerdere paarden in training). Het gespierder worden komt :j Ik hoop dat ik de kans zie om weer meer te gaan rijden :j zoiezo vanaf 2 april heb ik weer een bijrijdpaardje en ga ik weer flink kilometers maken :):)

Ladygiroc schreef:
Vind je houding wel meevallen, zeker als je praktisch nooit rijdt.
Het paard daarintegen ben ik een stuk minder enthousiast over, wat wordt die verschrikkelijk eng in z'n hals...brr..
Op de spaanse pas foto zie je al dat ie geen bespiering heeft, waarom dan wel een 'piaffe' vragen?

Ik zou bij deze even back to basic gaan, normaal bit, van achter naar voren gaan werken en zorgen dat ie sterker wordt en meer bespiering krijgt..

Lees bovenstaand commentaar :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:10

Maar dat hij het normaal wel kan, wil niet zeggen dat hij het zomaar weer even op kan pakken. Hier komt een hoop spierkracht bij kijken, dat is niet zomaar een knopje wat erop zit. Dus eerst weer even de basis, dan weer leuke truukjes ;)

goldy007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:53

Hey Comanche! Die ken ik! En zijn eigenaar ook! Ik ken hem van betere tijden, hij was altijd super bespierd en heel gaaf. Zonde zeg!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:56

Wat een geweldig paard :o
Ben het wel eens met Joolien, ladygiroc en rider. Ookal heeft het paard vroeger wel hebben kunnen lopen, nu is hij geen grote spierbundel en knopjes uitproberen is in mijn ogen dan niet echt de goede kant uit kijkend. Zou ook terug naar de basis gaan en alle gave trucjes voor later bewaren. Ook het bit, ik zou altijd zeggen; probeer het eens met een trens.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 21:56

goldy007 schreef:
Hey Comanche! Die ken ik! En zijn eigenaar ook! Ik ken hem van betere tijden, hij was altijd super bespierd en heel gaaf. Zonde zeg!

Hij gaat er wel weer helemaal bovenop komen :))
Zijn eigenaar is er onwijs goed voor :)
Hij heeft gewoon te lang niks kunnen doen ivm met een slechte bak...

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 22:01

Ik vind je teugelgebruik daarintegen erg slecht. Je geeft aan nog nooit met dubbele teugels gereden te hebben en dan snap ik dat dit niet echt makkelijk is een eerste keer maar je hebt de onderste teugel veel te veel op druk. De volgende keer dat je met dubbele teugels rijdt moet je daar heel streng op letten! Dit kan ook een reden zijn waarom het paard op elke foto eigenlijk zijn rug wegdrukt waardoor ie niet ontspant en zijn buikspieren niet gebruikt.

Woeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 22:03

zou volgende keer wel cap gebruiken ;)