Joolien schreef:Ik kan de hals niet zien door het behang maar ik vind het er raar uitzien. Er worden dingen van hem gevraagd die hij nu simpelweg niet kan, ik weet ook niet wat er bij de piaffe gebeurd maar er gaat een boel mis. Ik zou er een normaal bit in gooien en weer even terug naar de basis gaan. Op de 3e foto ziet zijn hals er heel raar lang en recht uit, ik zou daar beginnen met meer laag en rond rijden. Hij ziet er daar ook nog erg slap uit van achter.
Wel een gaaf dier die nog wel een stuk ronder mag worden.

Lees:
fidodido schreef:Dit is een nieuwe pensionstal, en sta daar nu sinds half januari.
De eigenaar woon daar sinds eind december. Januari was er nog geen bak, toen begon het te sneeuwen en te vriezen, de bak ik pas vorige week aan gelegt, wat helaas eerder de bedoeling was.
Gelukkig ken jij Comanche in betere tijden dat hij meer bespiereing had, we gaan er gewoon naartoe werken dat hij dat weer terug krijg.
Ik heb nu al zin over 2 weken.
Daarnaast zit ik er voor de 1e keer op om hem eens uit te proberen.
Met andere woorden: Ik ken het paard verder niet, heb nog maar 1 keer eerder een piaffe ervaren en heb gewoon wat knopjes mogen proberen 
Elin_ schreef:VisibreTeam schreef:Hij word altijd zo gereden ook door zn eigenaar

Oké! Dan zou ik voor de volgende keer toch proberen die 2de teugel veel losser te hebben ,maar je hebt er weer een mooie grote silke bij hihi

Daar ga ik zeker aan werken
rider schreef:Ik vind dat je beste een nette zit hebt, het is alleen niet echt een dressuurzit, haha. Gaat meer richting klassiek/iberisch (of Middeleeuws

). Als je zo wilt rijden moet je er alleen wel opletten dat je je tenen wel netjes naar binnen draait en dat je zelf echt kaarsrecht boven het evenwichtspunt van het paard blijft. Op de meeste plaatjes leun je net iets voor of iets achterover.
Ik moet wel zeggen dat ik het paard echt slecht vind lopen, ziet er erg verkrampt uit. Ik heb niet het idee dat dit aan jouw rijden ligt, want je teugelgebruik is op de meeste foto's best vriendelijk uit, dus het kan een gebrek aan bespiering (dus gebrek aan kracht) zijn, of het paard wordt normaal gesproken teveel in een slechte houding gereden...
Toevallig heb ik een tijdje terug filmpjes gezien van dit paard met de vorige eigenaar, die hem wat meer op een Iberische manier reed, en daar was hij wel heftig onder het zadel maar liep hij in verhouding wel een stuk netter. Kan natuurlijk van beide kanten een momentopname geweest zijn, maar toch.
Ga je hem vaker rijden of was het eenmalig?
Haha dankje, nouja, ik ben ook totaal geen dressuur ruiter 
Tenen naar binnen draaien is nog mn struikelpunt, eigenlijk zou ik de volgende keer voor ik uberhaupt weg stap mn tenen naar binnen moeten draaien, dan willen ze daar wel blijven 
En over het lopen van het paard: zie de quote van fidodido
Zijn normale houding is echt veel mooier, heb hem al eens onder het zadel gezien toen hij nog helemaal gespierd was 
Ik ga hem over 2 weken nog eens rijden, daarna weet ik het nog niet 
Stiekem hoop ik natuurlijk nog wel wat vaker te kunnen 
Maflinger_S schreef:Wat een mooi paard! Jullie worden vast een mooie combinatie.
Voor nu zou mijn tip aan jou zijn: richt je bij het rijden op het rijden. Wat je nu in mijn ogen doet is VD-en te paard en daar zijn jullie als combinatie nu nog niet aan toe. Paard moet eerst weer een beetje in zijn ritme komen en gespierder worden en jij moet eerst je rijgevoel en de daarbij behorende zit weer een beetje terugvinden. Lekker samen kilometers maken.
Praktisch gezien kwam ik daar vooral om even aan de VD wat mee te helpen en te proberen (Ik doe zelf al 4 jaar aan VD en heb ook meerdere paarden in training). Het gespierder worden komt
Ik hoop dat ik de kans zie om weer meer te gaan rijden
zoiezo vanaf 2 april heb ik weer een bijrijdpaardje en ga ik weer flink kilometers maken 
Ladygiroc schreef:Vind je houding wel meevallen, zeker als je praktisch nooit rijdt.
Het paard daarintegen ben ik een stuk minder enthousiast over, wat wordt die verschrikkelijk eng in z'n hals...brr..
Op de spaanse pas foto zie je al dat ie geen bespiering heeft, waarom dan wel een 'piaffe' vragen?
Ik zou bij deze even back to basic gaan, normaal bit, van achter naar voren gaan werken en zorgen dat ie sterker wordt en meer bespiering krijgt..
Lees bovenstaand commentaar