ITP: Eline en Olina

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sadira

ITP: Eline en Olina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 00:51

Hoi allemaal!

Drie weken terug, tijdens het allerergste winterweer, ben ik bij Desiree_1993 op bezoek geweest. Was -10 graden, er lag een flink pak sneeuw en ijs en het rijden werd ons niet gemakkelijk gemaakt door wegglijdende ponyhoefjes, maar ondanks dat trokken we er lekker op uit voor een buitenritje met haar haflinger Olina.
Dees is dan ook de fotograaf geweest van alle foto's die hier te bewonderen zijn <3 thanks meis, heb eindelijk een paar leuke rijfoto's.

Rijtechnisch commentaar is zeker welkom :j hou er wel rekening mee dat wij geen combinatie zijn, dit is de eerste en tweede keer dat ik op Olina heb gereden. Maar aangezien ik denk dat mijn houding en zit wel erg goed aangeven hoe ik op het moment rij ben ik wel benieuwd naar alle commentaar en kritiek. Vind ik altijd erg leuk om te horen.

Meet Olina!
1.Afbeelding
Superleuke pony, maar wel ook van tijd tot tijd flink stout := Stilstaan vindt ze moeilijk en zo nu en dan heeft ze een flink stuitermomentje, maar na het longeren ging het gelukkig beter.

Helaas hebben we toen niet zo veel foto's kunnen maken: we hebben een paar foto's gemaakt toen ik net voor het eerst op haar was geklommen (na een half jaar van enkel rijden op een KWPNreus van 1,78, dat was wel even wennen....), en na de buitenrit nog een leuke fotoserie tijdens een wandeling aan de hand. Daar is bovenstaande foto ook van afkomstig.

2.Afbeelding
Wat een leukerd is het toch.

Helaas was het niet mogelijk om echt te gaan rijden die dag: de bak was compleet bevroren en meer dan een voorzichtig drafje zat er ook niet in in verband met overal ijs....dus dat was een goed excuus om het deze woensdag nog eens lekker over te doen :D Dus ik ben opnieuw naar het zuiden gegaan naar Desiree, en samen met haar en haar bijrijdster xSimonee (ook @bokt, heeft ook net een RIJ-ITP topic gemaakt := [RIJ-ITP] Haflinger Olina @ Work) een buitenrit wezen maken. Twee fietsen mee en dan zo nu en dan afwisselen. Nu was gelukkig alles weer ontdooid en alle sneeuw weg en kon Olina eindelijk helemaal losgaan. Topsnelheid was 35 km/h geloof ik.

3.Afbeelding
Lekker galopje erin! Wind door de haartjes :=

4.Afbeelding
En weer omdraaien en tot rust komen. Ik ging geloof ik net wisselen met Simone toen.

5.Afbeelding
Beetje scheef in het zadel geloof ik :') Poownie heeft bijna geen schoft en het wiebelde allemaal iets meer dan ik gewend ben.

Na onze buitenrit gingen we nog even verder in de bak; eerst Dees, toen Simone, en als laatste ging ik er nog eventjes op :) Olina had toen al wel dik 2 uur gelopen, maar het bommetje energie kon er nog best een rondje langer, haha. Ze zat zo nu en dan wel even uit te proberen en hyper te doen.
Ben hier wel iets serieuzer aan het rijden dan tijdens de buitenrit, dus denk dat hier iets zinniger commentaar op te geven valt.

6.Afbeelding
Hier pak ik haar net een beetje op.

7.Afbeelding
Dit vind ik wel een fijn beeld om te zien eigenlijk :j Alhoewel mijn twee grootste problemen met paardrijden hier ook weer duidelijk af te lezen zijn haha. Ik kan mijn hakken niet verder dan dat uitdrukken en ik heb altijd mijn armen een stuk te erg geknikt, ik mag mijn handen verder naar voren plaatsen. Vind ik erg moeilijk en schiet er vaak bij in :') Daardoor werk ik vaak iets te sterk in met mijn handen. Zal vast verderop nog wel vaker opvallen. Ik ben er echt hard mee aan het werk trouwens, maar alle tips zijn welkom.

8.Afbeelding
Galopje! Ze wilde het liefst keihard crossen hier, haha.

9.Afbeelding
En nog een stukje galop. Ik reed zo te zien een beetje met de rem erop :=

10.Afbeelding
Lekker ontspannen draven. Ietsje langer teugeltje.

11.Afbeelding
Nog een stukje op de andere hand. Had daarbij moeite met de lengtebuiging, ze hield zich erg sterk en liep dwars door mijn binnenbeen heen. Dat ging iets later wel beter, toen ik doorhad dat het voornamelijk een beetje uitproberen was.

12.Afbeelding
Vind dit fijne foto om te zien, toont dat ik in de laatste maanden echt heel veel geleerd heb. Ik werk lang niet zo veel meer terug met mijn binnenhand als dat ik vroeger deed, heb een veel betere lichaams houding en zit stukken beter in evenwicht.
(https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 8436_n.jpg dit is een voorbeeld van hoe ik van de zomer reed, vind het nu echt dramatisch om terug te zien)

13.Afbeelding
Dat was het weer! :D Dankjewel voor het kijken!

Liefs, Eline

xSimonee

Re: ITP: Eline en Olina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 00:54

Aawh leuke foto's Eline! Ziet er goed uit hoor!

0kayleigh0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 00:55

ziet er goed uit!! ik zou er wel op letten dat je iets minder streng bent in je handen!! :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 00:56

Ja leuke foto's he! :):) :# komt omdat het zo'n leuke poown is!

@Kayleigh: dat heb ik inderdaad ook aangegeven in mijn eigen commentaar :j da's echt een van mijn struikelpunten, maar zonder instructie ernaast verval ik toch snel in oude gewoontes blijkt wel weer!

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 00:57

Ziet er goed uit Lien!

Veel zinnigs kan ik er niet echt over opmerken buiten de dingen die je zelf al aankaart.

Een iets kleiner paard staat je ook goed hoor. :D _O-

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 00:57

Klopt, eigenlijk is onze Vinnie veel te groot voor me, hahaha := maar het is zo'n schatje!

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 04:35

Ziet er goed uit Eline :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 12:47

Dankje Adin! :o

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 13:01

Wat een verschil tussen de zomerfoto en deze serie. Het dressuur zadel helpt je ook wel mee om mooier te zitten.

Mijn opmerking gaat met name over de buitenrij-foto's daar zit je op een aantal foto's met je handen laag terug te werken. Als je daar de handen op dezelfde plaats houdt als met het rijden in de bak dan is het al een stuk beter.
Verder ontspannen met je hand, maar daar werk je al hard aan.

Die knik in de elleboog vind ik wel mooi, beter dan van de gestrekte armen, met de handen te laag.
Wat betreft het uitdrukken van de hakken, dat hoeft helemaal niet, al wordt dat nog wel veel aangeleerd.
Als je je hakken uitdrukt dan druk je automatisch je onderbeen een stukje naar voren. Met een horizontale voet ligt je onderbeen ontspannen aan.
Zolang je je hakken niet optrekt is er niets aan de hand.
Hakken uitdrukken is ook nog eens heel slecht voor je gewrichten.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 13:56

Ja gigantisch verschil he :D Da's echt het verschil tussen manegehobbelen en bewust aan het paardrijden zijn. Heb in een half jaar heel veel bijgeleerd. En klopt, dat andere zadel past mij eigenlijk niet zo goed, ik kan er niet fijn in zitten. Apart hoe zoiets zo veel uit kan maken.

Ben het helemaal met je eens wat de buitenrijfoto's betreft. Ik heb al lange tijd niet meer echt buitengereden en ik vond het stiekem toch nog een beetje spannend en dan ga ik terugwerken. In de bak zie je dat ik veel meer kon ontspannen.

Knik in de elleboog is ook prima, maar het zorgt ervoor dat mijn handen vaak nog boven mijn zadel zitten en niet boven de schoft, en dan werk ik dus iets te sterk in vaak. Dus wil het iets minder extreem doen, en dat ben ik nu aan het proberen te leren.

Dankjewel voor alle feedback! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 01:49

Het was echt leuk Elien :D

En je paste leuk op Olina :j

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 02:26

Ja het was echt superleuk :D
En haha thanks xD qua formaat zeker :=