Haflinger Olina @ Work

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

xSimonee

Haflinger Olina @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 00:31

Hee allemaal!
Woensdag heb ik Olina weer gereden. Olina is een 6 jarige Haflinger en mijn bijrijdpony. Ik rijd haar nu bijna een jaar serieus. Ik heb er sinds de kerstvakantie niet meer op gereden, en toen ben ik hard gevallen omdat Olina een beetje fris was. Woensdag heb ik eerst even buiten gereden, en daarna in de bak. Desiree (Desiree_1993, de eigenaresse) en Eline (Aleeneh) hebben er toen ook op gereden, vandaar dat ze al bezweet was.
Ik rij met martingaal omdat ik me daar veiliger bij voel. Olina wil nog wel eens bokken en met martingaal voel ik me een beetje zekerder. Ik gebruik hem verder nergens voor.
Ik weet dat we nog een hoop verbeterpunten hebben, daarom zet ik bewust geen commentaar bij de foto’s zodat jullie dat kunnen geven. Ik heb dus ook graag commentaar, maar wel opbouwend zodat ik er aan kan werken. Van een hoop dingen ben ik me ook al bewust, maar ik ben benieuwd of jullie dat ook allemaal zien. Goed, hier komen de foto’s.

1. Eerst even buiten lekker een stukje galopperen
Afbeelding

2. Stappen
Afbeelding

3. Van hand veranderen
Afbeelding

4. Inzet volte
Afbeelding

Toen al vrij snel de galop meegepakt

5. Galop
Afbeelding

6. En de andere kant op
Afbeelding

En dan na de galop gaat ze, naar mijn idee, al stukken fijner lopen

7. Drafje
Afbeelding
8.
Afbeelding

9.
Afbeelding
10. Van hand veranderen
Afbeelding
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding
13. Inzet volte
Afbeelding
14.
Afbeelding
15. En nog even een foto van de zomer
Afbeelding

Nogmaals, het is bij lange na niet perfect, dat weet ik heel goed. Maar ik doe mijn best. Kritiek mag, commentaar mag, maar opbouwend zodat ik er iets mee kan.
Liefs, Simone.

0kayleigh0

Re: Haflinger Olina @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 00:33

ziet er goed uit, al ben je bij foto 5 wel erg streng
en ben je nou serieus eerst buiten gaan GALOPEREN als opwarming?? :oo

xSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 00:34

0kayleigh0 schreef:

Nee we hebben eerst een rondje buiten gereden en toen nog eventjes in de bak. Ik ben echt niet meteen gaan galopperen, maar alleen van de galop zijn foto's gemaakt. Heb ook maar een stukje gegaloppeerd.
Laatst bijgewerkt door xSimonee op 25-02-12 00:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 00:35

Jaaaa, Olinaaa! Mijn topic is ook aanstaande, haha :=

@Kayleigh: We hebben eerst een buitenrit van een uur gemaakt, inclusief stap, draf en galop :')

0kayleigh0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 00:36

xSimonee schreef:
0kayleigh0 schreef:

Nee we hebben eerst een klein rondje buiten gereden en toen nog eventjes in de bak. Ik ben echt niet meteen gaan galopperen, maar alleen van de galop zijn foto's gemaakt. Heb ook maar een stukje gegaloppeerd.

sorry dan :o

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 00:37

Looking goood!

Volgens mij kan je veel leren op Olina!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 00:46

Leuk Simone :D

Verbeteringspunten zeg ik wel weer in het echt als je aan het rijden bent, dat is makkelijker :).

En jullie zijn een leuke combi :+:

Lalee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 00:53

Wat een leuke pony! :)
volgens mij komen jullie er wel

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 00:55

Leuk Simoon :D

Toppertje die Olina.

Ik vind jouw houding erg goed :j Let alleen nog op je voeten, soms trek je je hak op of krijg je een beetje kapstokjes. Er zitten, zo te zien, fijne stukken tussen.

xSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 00:58

Bedankt allemaal!

Voeten klopt inderdaad, ik heb heel erg de neiging om als ik aan wil sporen mijn hak op te trekken. Als iemand daar tips voor heeft: graag!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 00:59

_O- Sorry, Simoon, dat doe ik zelf ook :') Gewoon heel erg in gedachten houden dat je aanspoort met je kuit en niet met je hak en daar heel bewust mee bezig zijn helpt voor mij tot nu toe nog het best...maar 't wil bij mij ook nog niet vanzelf, haha.

mecc_myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 01:28

wat een leuke haflinger!! en een leuke combinatie zo te zien je krijgt al hulp top !
ik rij ook op een haffie en wat kun je van die maffies veel leren.
alleen zie ik tot nu toen miss galop zelf zitte blijven (of je moet aan ut crossen zijn dat kan :p)
en het lijkt alsof je soms het hele gewicht voor in je armen krijgt (dat ze aan de teugels hangt zoals bij 9,11) maar kan ik niet veel over zeggen want zijn fotos
en lachen meid wees trots op zo een leuke pony ook al krijg je nog wel eens spierpijn of gaat hij links en jij wil rechts. Het blijven geweldige dieren die haflingers. en ze zijn leergierig en een echt vriendje
verder ziet ut top uit nog veel plezier met der :)

xSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 01:35

Bedankt! Links-rechts ruzies hebben we regelmatig haha! Galop blijven zitten heb je ook helemaal gelijk in, ik vind dat op Olina echt heel lastig. Het hangen klopt ook, ze was een beetje aan het drammen en ik wil haar dan tegenhouden waardoor zij weer gaat hangen en ik weer vast ga houden. Ik moet proberen zelf van voren los te laten zodat ze niet kan hangen. Maar ja, makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk! :)

mecc_myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 01:42

klopt helemaal simone ik heb die strijd ook allemaal gehad. Snap hoe je je volt en dan denk je dat je 100kg aan je hebt hangen . mij zeiden ze dan voor los laten en met benen voorwaarts rijden zo dra ze gaat hangen dan komen ze snel omhoog(anders struikelen ze ,bij mij heeft het geholpen ) ze hangt niet meer maar als je met je handen daar op in gaat of dingen eraan gaat hangen (slof of weet ik wat voor rotzooi) wordrn ze alleen maar sterken als zo natuurlijk mogelijk op lossen en ja klopt makelijker gezegd dan gedaan. En er gaat tijd in zitten dat gaat niet 123.
en links recht verhaal gewoon consequent wil jij links gaat pony rechts gewoon hoe hij is gedraaid terug draaien en door rijden of er niks is niet te veel aandacht aan besteden want ze zijn eigenwijs hihi
en geen rondje draaien anders zit je dadelijk op de carrousel uit eindelijk
maar zo hoe ut lijkt zullen jou instructrices dit ook wel zeggen :)

xSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 01:44

Klopt, pony gaat altijd de kant op die ik wil, ookal is hij het er niet mee eens. Morgen ga ik je post even goed doorlezen, maar nu ga ik lekker slapen

mecc_myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 01:47

ja sorry lees nu dat ik alles niet helemaal duidelijk heb getypt oeps het is al laat...
en op mobiel touch is een grote irritatie
maar slaaplekker !!
ik ga morgen op een nieuwe jonge maflinger eens een ritje maken.
als je trouwens iets van de tekst niet snapt post maar of pb of als je iets wil weten hoe ik iets heb gedaan.
hoor het graag :)

xSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 01:48

Ja klopt ik zit nu ook op m'n mobiel! In ieder geval bedankt voor de tips en de hulp!

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 13:30

Wat leuk Simoon! :D Ziet er goed uit hoor!
Je moet inderdaad iets meer blijven zitten maar 't klopt dat Olina best zwaar kan worden van voren. Daarom toch juist zelf terug blijven zitten, dat werkt beter dan haar in je hand te laten hangen en daardoor naar voren te vallen. Bekken kantelen en benen laten hangen, want je steunt wat te veel op je beugels waardoor je eigenlijk jezelf opdrukt. Misschien kan ik jou ook eens een zitlesje geven net als Dees als ik weer een keer bij haar ben? :))
Enne, wel lachen te paard he? :P

xSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 14:35

Killyenn schreef:
Wat leuk Simoon! :D Ziet er goed uit hoor!
Je moet inderdaad iets meer blijven zitten maar 't klopt dat Olina best zwaar kan worden van voren. Daarom toch juist zelf terug blijven zitten, dat werkt beter dan haar in je hand te laten hangen en daardoor naar voren te vallen. Bekken kantelen en benen laten hangen, want je steunt wat te veel op je beugels waardoor je eigenlijk jezelf opdrukt. Misschien kan ik jou ook eens een zitlesje geven net als Dees als ik weer een keer bij haar ben? :))
Enne, wel lachen te paard he? :P

Ja! Kom maar heel snel weer naar Desiree dan haha _/-\o_

xSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 01:44

Heel erg bedankt voor de tips allemaal! Ik ga er gauw mee aan de slag!

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 17:40

Hoi Simone,

Leuke foto's!

Wat ik zo op de foto's zie ziet er goed uit :)
zie wel dat je afentoe je voeten als richtingaanwijzer gebruikt (wat ik zelf overigens ook doe :+). Ook mogen je handen hoger (zie ze afentoe op de schoft) en rechtop. Probeer er ook op te letten dat je wat meer rechtop blijft zitten, ze trekt ze zo nu en dan wat voorover.