Helaas door de winter en een valpartij een beetje uit het ritme geraakt, maar sinds een week weer regelmatiger opgepakt.
Noor heeft ons afgebeuld vandaag

Jim liet me behoorlijk hard werken door me een spiegel voor te houden en ik heb Jim hard laten werken.
Of nou ja, eigenlijk heeft Noor ons hard laten werken. Ze ziet alles

Jim is een pony met een onwijs sterk achterbeen, wat overbouwd en hij hangt erg graag op mijn handen.
Hier zijn we dus met de les veel mee bezig. Ontspannen en op eigen benen lopen. Valt nog niet mee. Jim is bereslim en watervlug en ik gewoon veel te traag af en toe

Ik moet erg wennen aan deze andere manier van rijden en dat heeft gewoon tijd nodig. Maar zolang we vooruit gaan, gaat het goed!
Ik xzie zelf dat ik wat in een stoelzit zit. Het zadel ligt niet goed meer, nieuw zadel is besteld en tot die tijd rijden we met een Prolite pad er onder. Dan ligt het op Jim acceptabel, maar ik krijg er wel een andere zit van. Heel apart om te zien

Maar goed, nog een paar weken en dan kunnen we met ons nieuwe zadel aan de gang

Instappen
1.
Op lengte rijden, maar oppassen dat hij niet gaat hangen

2.
Ik geconcentreerd. Jim: hee, een camera!

3.
Mooi plaatje om te laten zien waar we naartoe willen. Los en ontspannen contact van voren en mooi nageeflijk.

4.
Idem. En wat hebben we een lol

Rijtechnisch geen bijzondere foto. Maar ik ben echt een tijd de lol kwijt geweest, dus wilde deze toch even laten zien

5.
Fijn ontspannen drafje. Ik heb nog steeds lol

6.
Wat van de hand afgereden. Jammer dat ik hier wat contact verliest. Jim pakt uiteraard de ruimte.

Wel een fijn actief achterbeen

7.

8.
Andere kant op kunnen we het ook. Hier hangt hij iets en ben ik te traag om te zeggen: nee Jim, dat mag niet. Op eigen benen lopen.

9.
Galop. Ik heb helemaal zitten genieten van de galop. Hij liet me heerlijk zitten.
Normaal gooit hij me wat naar voren, maar nu kon ik gewoon zitten.
En wat doe ik? Zit ik zo te genieten dat ik weer vergeet te rijden

10.

11.
Uuhm ja... Mijn binnenhand leidt nog wel eens een eigen leven

12.
Bijna klaar

Jim wordt moe en zoekt ook dan weer steun.

13.

14.
Klaar!!

Wel grappig om te laten zien. Vorig jaar reden we zo rond. Spanning bij mij en hangen door Jim.