Birabelle (Ferro x Krack C x Contango) Film

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

onbekend0207

Birabelle (Ferro x Krack C x Contango) Film

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 20:39

Vandaag even gefilmd.

Ze loopt de hele week al lekker en dit is de tweede keer op nieuw terrein wat ze leuk oppakt.

Verbeterpunten

* Benen nog stiller
* Voeten naar binnen
* Recht op kijken
* Handen rechtop

Bel loopt nu nog te diep, maar ben blij dat ze zoveel vooruit gaat, ze begint mijn hand te volgen en op te zoeken. Daarna
kan ik haar achterhand gaan activeren.

Ook is het tempo nog wat laag en mag ze nog een stuk ruimer gaan lopen en expressiever, maar dat ga ik alleen maar doen wanneer ze dit aan houdt en ontspannen blijft :)
Het halthouden heeft ze iig al onder de knie :D

http://youtu.be/WXADt7SQnqk

Netam89

Re: Birabelle (Ferro x Krack C x Contango) Film

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:23

Om te beginnen wil ik even zeggen dat je een heel leuk paard heb..
Persoonlijk zal ik hem wel iets actiever willen zien draven en probeer inderdaad wat meer vooruit te kijken, maar ach daar heb ik zelf ook last van.. Veel succes nog met je leuke paardje!

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 22:11

Dank je wel, actiever in de totaliteit van de draf is nu niet nodig, ben juist blij dat ze rustiger wordt. Ze moet dadelijk wel een actiever achterhand gebruik gaan krijgen, dat kan ze heel goed, maar eerst die ontspanning :P Dankje.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 11:51

Wat een mooi en braaf puppy-paard :)
Loopt alleen wel heel diep en rond, dit zorgt ervoor dat de activiteit wegvalt, zonde.
De linkergalop is al best mooi, probeer rechtsom in galop op de volte je binnenhand los te laten, dan komt de beus er iets meer uit en kan het paard wat makkelijker de volte lopen, nu valt ie over de buitenschouder heel erg naar buiten, is de moeilijke kant voro dit paard blijkbaar.
Je zit mooi en rijdt ook netjes en zacht zonder te afwachtend te zijn :j

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 12:06

Leuk fijn paard! (Vind contango nakomelingen erg leuk). Mag idd wat actiever in het achterbeen maar voor de mate van africhting geeft dit al een heel fijn beeld.

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 15:16

ziet er fijn uit Audrey. Dat ze over de schouder valt in de r- galop viel mij echter ook op.
Fijn dat ze zo ontspannen wordt.

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 19:51

Dank jullie wel!

Rechtsom is inderdaad nog moeilijk, helemaal nu voor het eerst in zo'n grote bak wanneer ze geen steun heeft aan de bakrand. Ben hard aan het oefenen.

Ze mag inderdaad nóg actiever in het achterbeen, dit komt wel goed narmate ze steeds meer ontspant zodat ik haar met mijn been van achter naar voren kan rijden en met mijn hand een beetje op kan vangen. Als ik dat nu doe versnelt ze nog te veel :)

Bedankt voor de tips.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 09:48

Ontzettend leuk dier!!

Galoppeer je altijd voornamelijk op de volte? Rechtuit is ook een hele goede oefening :j Zeker om haar goed recht te maken.

Ik zou graag meer lengte in de hals willen zien :) Rond rijden vind ik helemaal geen probleem en achter de loodlijn ook niet, maar je rijdt haar nu wel erg diep.

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:10

Wat een heerlijk paardje! En wat doet ze goed haar best, zeg! Ik vind het een beetje onzin om rij-commentaar te geven, want ze heeft er veel plezier in en je zit haar niet in de weg. Dat komt allemaal wel goed!

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:41

Interessante merrie hoor, uit de moederlijn van Westenwind :j

Wil je in de toekomst ook met haar gaan fokken?
Veel plezier met haar :j

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 16:43

Bedankt allemaal!

Pletje123 - Ik rijd haar niet expres zo diep. Mijn bedoeling is ook meer lengte, dit moet ze enkel nog leren. Daarnaast galloppeer ik ook rechtuit. Het heeft bij haar alleen veel meer nut om het eerst gecontroleerd en klein te houden op een volte. Rechtuit is echter geen probleem nu.

Martine - Bedankt! Ik ben er ook van overtuigd dat het goed gaat komen. Erg leergierig paard dat graag werkt dus verbeterd ook in korte tijd.

Kel2004 - Ze heeft al twee veulens gehad een vos hengst uit Vivaldi en een donkerbruine merrie uit Bon Bravour. Dat is ook de reden waarom ze op deze leeftijd nog nauwelijks iets kent, er zijn eerst twee veulens gefokt met haar. Het is overigens niet mijn paard. Bedankt.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 17:16

Als ze zelf zo diep gaat, dan staat je het tegenovergestelde te doen: de neus eruit rijden :D Op het filmpje lijkt het alsof je haar opnieuw diep instelt als ze zich opdrukt.

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 19:41

Pletje123 schreef:
Als ze zelf zo diep gaat, dan staat je het tegenovergestelde te doen: de neus eruit rijden :D Op het filmpje lijkt het alsof je haar opnieuw diep instelt als ze zich opdrukt.

Ga jij er even op zitten? :') Nogmaals daar zijn we mee aan het werken, normaal kruipt ze gigantisch achter de teugel, ik stel haar inderdaad wat lager in zodat ze zichzelf eerder ontspant en makkelijker mijn hand op gaat zoeken. Vanuit daar kan ze steeds meer lengte aan nemen en als ze mijn hand op gaat zoeken ga ik met mijn been van achter naar voren rijden voor meer lengte. Aangezien ze erg snel is heeft het geen zin om daar bovenop nog een keer been te gaan geven.

Hopelijk snap je een beetje waar ik naar toe wil, anders helaas, ik weet zelf mijn verbeterpunten en hoe ze aanvoelt dus daar ga ik mee aan de slag zodat ik over een maandje hopelijk kan laten zien hoeveel ze al weer gewonnen heeft qua lengte.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:50

Ow maar ik begrijp ook wel dat je een paard wat erachter kruipt niet van het een op het andere moment in de juiste aanleuning krijgt ;) ik stel alleen een vraag naar aanleiding van wat je op het filmpje ziet. Met een advies erbij. Je plaatst het hier op een openbaar forum, als je niet wilt dat mensen zich ermee bemoeien dan kan je de filmpjes beter voor jezelf houden :)

Mijn advies is goed bedoeld :)

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 19:57

Oh dat weet ik wel! Vind het alleen maar fijn om advies en kritiek + verbeterpunten te horen te krijgen! Dacht alleen dat je niet wist dat ze zo achter de teugel kruipt dus dat nu nog niet 123 die lengte erop te rijden is :D