Masters of Dressage,was weer top..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

viv77

Masters of Dressage,was weer top..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 22:28

Afgelopen week, donderdag tot en met vandaag, was het weer Masters of Dressage..
Dit jaar waren we natuurlijk weer van de partij..
Zsa Zsa is nu 2 jaar in mijn bezit en ben nog elke dag blij met haar..

Twee jaar geleden bij de eerste editie heb ik daar de klasse B gewonnen waardoor ik mee mocht rijden in een Clinic met Tineke Bartels..
Afbeelding
Afbeelding
Dit was toen onze 5e wedstrijd die we gestart zijn geloof ik..Wat een schriel kippetje was het toen nog.. ;)

Afgelopen vrijdag mochten we weer een poging doen, inmiddels zijn we M2+6 geworden, en na deze proef dan ook M2+7 :D
Afbeelding
Afbeelding
Keertwending om de achterhand
Afbeelding
Uitgestrekte stap
Afbeelding
Verzamelde stap
Afbeelding
Rechtsomkeerd, vind dit een heel mooi beeld geven
Afbeelding
Achterwaarts, iets spanning bij inzet
Afbeelding
Schouderbinnenwaarts
Afbeelding
Middengalop, naar eng jury hokje toe,waardoor ze iets te hoog komt..
Afbeelding

Al met al een proef waar we 191 punten hebben gescoord, wat ons een 3e plaats opleverde..
De eerste twee mogen overkampen in de finale maar aangezien de eerste en tweede plaats voor dezelfde persoon waren e die maar met een door mocht naar de finale mochten wij dus weer aantreden..
Helaas dit met 2 of 3 punten verschil niet kunnen redden, maar die combinatie had vrijdag 29 punten meer _/-\o_
Dus dan hebben we het verschil nog aardig bij elkaar kunnen rijden zaterdag avond, heb hier geen foto's van helaas..

Al met al een super ervaring erbij, was echt mega trots op mijn stoere kleine merrie..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 22:30

HAW --> RIJ-ITP

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 22:32

Vind het echt mooie foto's hoor. Ziet er ook supernetjes uit.
Je houding is ook heel veel netter geworden, als ik vergelijk met de foto's vanuit de B :j

viv77

Re: Masters of Dressage,was weer top..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 22:35

Doorzitten doet het hem voor mij Dilan, durf graag mee te leunen bij lang en wat lager maar bij doorzitten gaat het me net wat makkelijker af..

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 22:36

Vind dat je het echt super gedaan hebt Viv! Vind Zsaas een heel aansprekend paard, zou dr wel graag met wat minder spekkies bij dr buik zien, haha ;)
Vind je houding beter dan 2 jaar geleden, pas alleen wel op dat je je rug niet te hol trekt, probeer je bekken wat achterover te kantelen en meer op je zitbeenknobbels te gaan zitten, dan is t plaatje helemaal super!

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 22:42

Twee jaar geleden liep ik met een luchtweg infectie en zit ik meteen in elkaar,maar daar heb je gelijk hoor Bar,ik zit graag met een kippenkontje ;)

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 22:45

Mooie foto's zeg :j Zsa Zsa is echt veranderd en veel bespierder geworden :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 22:47

Niet alleen ZZ is enorm veranderd, maar ook jijzelf zit er veel beter op! Jullie zijn samen zo leuk gegroeid!
En wat ik al op FB zei: je proef in de finale was echt netjes, heel stabiel, heel zuiver :)

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 22:49

Leuk om de vooruitgang gezien, en julie waren goed in vorm zo met de Masters weer!

Wat voor merk is je jasje eigenlijk? vind hem mooi en lijkt net iets korter dan normaal, ik zit steeds op dat jasje van mij....

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 22:52

Kelly, volgens mij een Pikeur..

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 22:56

Ziet er super netjes uit, ZsaZsa is echt een onwijs knap paard en jullie zijn een heel leuk stel samen. :D
Leuke foto's!

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 22:58

viv77 schreef:
Kelly, volgens mij een Pikeur..

Zou je eens willen kijken welk type?
Dan kan ik eens gaan sparen :$

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 23:01

Wat leuk om eens een serie foto's van jullie te zien :j
Ziet er goed uit, jullie hebben goed je best gedaan van 't weekend!

tinka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 23:04

Ziet er goed uit! Was trots op je, mooi resultaat neer gezet.
En die foto's onder elkaar laat wel verbetering bij beide zien.
En heb jij geen cavallo grannus ofzoiets?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 23:06

Viv, ik heb nog foto's van je finale van gisteravond, ik zal ze je straks eens doorsturen!

En ik sluit me bij de rest aan, zeker met de foto's van 2 jaar geleden zijn zowel jij als Zsa echt heel erg gegroeid :j Super!

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 23:10

Netjes Viv, je kan echt goed zien dat zz veel meer bespiering heeft gekregen, jullie zijn een top team!

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 23:11

Even wezen kijken want was nu wel heel erg aan de twijfel maar Cris je hebt gelijk, het is een Cavallo Kelly, welk model staat er niet in..Maar zou dus heel goed de Grannus kunnen zijn want Cris weet zulke dingen altijd veel beter dan ik.. :o

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 12:04

:D Mooie foto's!! Je paard is wel veranderd in 2 jaar tijd. Ik heb je finale gezien en dat zag er ook erg netjes uit.
Gezien het deelnemersveld erg knap dat je zover gekomen bent! ;)

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 14:08

Leuk paard! Grappig om de verandering te zien en een paard op te zien groeien! Knap dat jullie zover gekomen zijn in deze competitie!

Ik heb een beetje het idee dat je paard wat veel druk op het bit neemt en jij je door haar wat naar voren in het zadel laat trekken. Je rijdt op je bovenbenen, te ver voorin je zadel. De foto die jij fijn vind (die van de rechtsomkeert) vind ik juist wat strak ogen op de kaak. Je paard wat meer loslaten, zelf laten lopen en aan een stukje ontspanning werken in de ring :) .

Succes verder met haar!

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 14:15

KG_Images schreef:
Leuk paard! Grappig om de verandering te zien en een paard op te zien groeien! Knap dat jullie zover gekomen zijn in deze competitie!

Ik heb een beetje het idee dat je paard wat veel druk op het bit neemt en jij je door haar wat naar voren in het zadel laat trekken. Je rijdt op je bovenbenen, te ver voorin je zadel. De foto die jij fijn vind (die van de rechtsomkeert) vind ik juist wat strak ogen op de kaak. Je paard wat meer loslaten, zelf laten lopen en aan een stukje ontspanning werken in de ring :) .

Succes verder met haar!

Dank je wel voor je reactie..
Ze is juist best licht in de hand,en strak in de kaak gebeurt geregeld, ook omdat ze zo lekker kort is van voren.. maar snap wat je bedoeld met mijn houding, zit graag met holle rug en wat voorover,en durf graag op mijn bovenbenen te zitten( vooral op de galop foto te zien) maar ze is juist heel fijn in de ring,daar loopt ze in principe het allerbeste( beter dan thuis bijvoorbeeld)..

Linda29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 14:18

Mooie foto's!
Ziet er goed uit, en de vooruitgang is zeker goed te zien!
Vind je jasje ook echt erg mooi! :)

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 16:32

Ik heb ook irl gezien. Het was een fijne proef om te kijken. De foto's geven nog niet echt een weergave van je hele proef want ZZ was een stuk actiever dan de foto's doen vermoeden :).

Nog wat kleine puntjes. Het geheel mag meer gedragen. En die buikspieren van ZZ moeten nog wat meer aantrekken zodat het geheel ook dragender wordt. Maar dat moet goedkomen als je die verbetering ziet tov 2 jaar geleden!

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 21:52

Wat zijn jullie voorruit gegaan zeg! Leuk om te zien. Vind je schouderbinnenwaarts foto's echt om te kwijlen!

Dat gaat straks wel goed komen dat Z1! :)

ZappaSupreme

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 10:35

Toppertjes :D Echt super gedaan hoor Viv! Vond je proeven er super uit zien! Op naar het Z!!