Ivy [haflinger] ITP > Dresuur en Springen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Caitlinnn

Ivy [haflinger] ITP > Dresuur en Springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 14:25

Gisteren hebben Ivy en ik weer lekker getraint. :)
Maandag had ik prive les gehad die erg goed verlopen is, en punten meegekregen waar ik aan moet werken.

Ruth [Hitime] kwam foto's maken, en we gaan steeds verder vooruit!
Erg leuk, want ben deze week lid geworden van de KNHS en de startpas is in de maak! :o

[Commentaar/Tips is welkom, maar hou het gezellig]

aan de slag met mn knollie;
Afbeelding

Het lijkt wel of ik moet niezen, maar dat was niet het geval;
Afbeelding

Sta moment, en ze zag iets dus deed haar koppie omhoog;
Afbeelding

Haar lekker dikke billen + gewassen staart;
Afbeelding

Ik heb een lekker verwaand hoofd;
Afbeelding

M'n hand een beetje apart;
Afbeelding

Laatste Dresuur foto;
Afbeelding

En toen zijn we overgegaan op een leuk kruisje;
Afbeelding

Stijltje (leuke oortjes);
Afbeelding

Jammer dat ik mn hoofd zo raar omhoog doe;
Afbeelding

En de laatste;
Afbeelding

IVY JE BENT MN TOPPER <3

Blacky

Re: Ivy [haflinger] ITP > Dresuur en Springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:06

Leuke foto's en leuke pony heb je! Je handen mogen wel iets meer naar beneden. :j

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:09

Wat ik echt goed vind is dat je nauwlijks naar je paard kijkt :) De hele tijd netjes hoofd recht in plaats van naar beneden. Denk dat maar weinig mensen dat doen/kunnen.

Zeker mooi paardje!

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:15

Je kijkt idd goed naar voren! Alleen ik stoor mij heel erg aan je handen. Het lijkt een beetje alsof je haar hoofd 'optilt' omdat je ze zo hoog hebt. Probeer ze wat meer ontspannen, lager voor je te houden en handen wat dichter bij elkaar. Dan wordt het plaatje ook een stuk mooier! :) SPringfoto's zien er echt super uit! Jullie komen er wel :j
Laatst bijgewerkt door WiskyBokjes op 19-01-12 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:29

ziet er leuk uit Cait!

echt een top haffie.
en een erg leuk dekje trouwens :j

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 16:07

WiskyBokjes schreef:
Je kijkt idd goed naar voren! Alleen ik stoor mij heel erg aan je handen. Het lijkt een beetje alsof je haar hoofd 'optilt' omdat je ze zo hoog hebt. Probeer ze wat meer ontspannen, lager voor je te houden en handen wat dichter bij elkaar. Dan wordt het plaatje ook een stuk mooier! :) SPringfoto's zien er echt super uit! Jullie komen er wel :j

Toen ik de foto's terugzag, zag ik dat inderdaad ook ja.. van die handen..
Ik denk dat ik dat niet echt door heb, omdat ik vroeger juist altijd mijn handen OP hetzadel had, en mijn handen juist meer moest dragen.. nu doe ik dat juist weer teveel ;)
Maar met tips en zelfbewustwording kom je een eind :)

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:51

Je mag lachen hoor, paardrijden is leuk! :D :D
Probeer om niet in te knikken in je heupen, hou ze mooi recht!

Verder ziet het er keurig uit hoor!

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 16:53

Sok schreef:
Je mag lachen hoor, paardrijden is leuk! :D :D
Probeer om niet in te knikken in je heupen, hou ze mooi recht!

Verder ziet het er keurig uit hoor!

Vaak praat ruth tegen me aan dus ben ik aan het luisteren of geconcentreerd bezig en dat leverd zulke gezichten op ;)

power1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:01

Komt ivy bij liesbeuker vandaan? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:09

Ze ziet er echt goed uit, met d'r lekkere koppie! <3

Je ziet misschien wel dat je d'r een beetje probeert te duwen, je hangt soms wat achterover.. Maar ze mag gewoon wat actiever af en toe, denkt dat ze dan ook minder hangt in je handen, waardoor jij haar niet zo hoeft te 'dragen'.
Maar op sommige foto's heeft ze echt al een mooi actief achterbeen, bij foto 7 bijvoorbeeld. En het springen gaat al helemaal goed zo! :):)

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 17:13

power1997 schreef:
Komt ivy bij liesbeuker vandaan? :)

Ik heb haar van een particulier gekocht.. dus denk het niet.. :o
mischien daarvoooor....

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:23

Wat een leuk dekje is dit Caitlin!
Ik vind Ivy echt een hele leuke haf =] weet je al of je d'r mee neemt naar t reelaer?

Ik zou inderdaad je handen wat verder naar voren/lager doen :)

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 17:28

xSannee schreef:
Wat een leuk dekje is dit Caitlin!
Ik vind Ivy echt een hele leuke haf =] weet je al of je d'r mee neemt naar t reelaer?

Ik zou inderdaad je handen wat verder naar voren/lager doen :)

Dat dekje is jammer genoeg niet van mij :n
jammerjammer.....

Ze is ook een topper! maar neem der niet mee .. vind het risico te groot :=

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:31

aah oke dat is jammer ja :+
en ja dat snap ik ook wel, (:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:34

Ik zie een pony die netjes 'aan de teugel' loopt maar verder gebeurd er weinig, ze mag veel meer doen in haar lichaam, ze mag actiever van achter.
Probeer als je gaat rijden veel meer activiteit te vragen, dus goed actief doorstappen en dan je handen meer ontspannen, je werkt nu wat terug. Eerst actief van achter, dan pas nagevelijkheid vragen.

Let met springen op dat je de grondbalk aan de goede kant hebt, anders heeft die ook geen nut ;)

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 17:41

Joolien schreef:
Ik zie een pony die netjes 'aan de teugel' loopt maar verder gebeurd er weinig, ze mag veel meer doen in haar lichaam, ze mag actiever van achter.
Probeer als je gaat rijden veel meer activiteit te vragen, dus goed actief doorstappen en dan je handen meer ontspannen, je werkt nu wat terug. Eerst actief van achter, dan pas nagevelijkheid vragen.

Let met springen op dat je de grondbalk aan de goede kant hebt, anders heeft die ook geen nut ;)

Bedankt voor de tips!
Moet haar eerst op haar eigen benen laten lopen, achterhand erbij, aan elkaar laten lopen en activeren..
ben hier dus druk mee bezig ;) maar helaas gaat dit niet vanzelf.. daarom neem ik regelmatig les.

Wist dat er iéts zou komen over de grondbalk.. zelf vind ik dit een beetje onzin.. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:44

Waarom onzin? Die balk heeft een functie die best belangrijk is, dus ik vind het geen onzin ;)

Als je daaraan gaat werken zou ik het hoofd nog even laten voor wat het was en werken aan activiteit en je effect van je hulpen, dat hij vlugger wordt aan je been etc.

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 17:46

Joolien schreef:
Waarom onzin? Die balk heeft een functie die best belangrijk is, dus ik vind het geen onzin ;)

Als je daaraan gaat werken zou ik het hoofd nog even laten voor wat het was en werken aan activiteit en je effect van je hulpen, dat hij vlugger wordt aan je been etc.

Zo begin ik zoizo altijd met elke les ;)
eerst reactie en dan pas meer..

Hier ben ik zeker dus al mee aan de gang!

Als er een galop's of drafbalk voor ligt vind ik het een ander verhaal.. maar in dit geval.. vind ik de functie klein..

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:46

Leuke combi! Ik vind dat je leuk op je haf zit. Alleen niet te ver achter over hangen. Ik ben eens met het bovenstaande commentaar van Jolien. Eerst van achter dan naar voren. Je mag je teugels iets korter vast houden dan heb je meer contact en heb je je handen een beetje verder van je lichaam af. Ook mag je je handen wat dichterbij elkaar nemen. Ze staan een beetje wijd. Daarbij de binnenhand niet te strak. Dan kan ie er van achter wat meer bij komen. :) Vind het een fijn beeld.

Een idee om met (schijn)overgangen beginnen te werken? Kan die er van achter wat bij komen.

Succes!

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 17:47

ismy schreef:
Leuke combi! Ik vind dat je leuk op je haf zit. Alleen niet te ver achter over hangen. Ik ben eens met het bovenstaande commentaar van Jolien. Eerst van achter dan naar voren. Je mag je teugels iets korter vast houden dan heb je meer contact en heb je je handen een beetje verder van je lichaam af. Ook mag je je handen wat dichterbij elkaar nemen. Ze staan een beetje wijd. Daarbij de binnenhand niet te strak. Dan kan ie er van achter wat meer bij komen. :) Vind het een fijn beeld.

Een idee om met (schijn)overgangen beginnen te werken? Kan die er van achter wat bij komen.

Succes!

Bedankt voor de tips ! :)
Ben toevallig maandag met de schijn overgangen begonnen.. mijn instructische heeft dat uitgelegt en het werkte eigenlijk erg goed!
Ook hier wil ik dus zeker mee door gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:49

De functie van een grondbalk is een hulpmiddel voor het paard om te zien wanneer hij af moet zetten, als je die balk weg laat of aan de andere kant hebt zien ze het minder goed, dus de functie is weldegelijk belangrijk.

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:48

Jullie zijn echt een goede Combi!. Mooie haf <3
Let wel op je handen die mogen best lager, Verder ziet het er netjes uit ;)

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 20:25

Wat een leukerd zeg, vind het er verder ook netjes uitzien :)

sjouk_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 20:36

Leuke foto's, dressuur rijden vind ik netjes, pas op dat ze niet teveel gaat kantelen met het hoofd als jij je hand te hoog houdt, is net jamemr.
Voor wat betreft die grondbalk ben ik het gewoon met Joolien eens. Een grondbalk heeft wel degelijk een functie, waarom zouden alle betere springruiters deze dan gebruiken bij jonge paarden. Zodra de paarden zelf de afstand iets beter gaan inschatten en de ruiter ze exact zo voor de hindernis kunnen plaatsen als zij willen laten ze de grondbalk pas weg.
Alleen jij hebt hem nu zelfs aan de verkeerde kant van de hindernis liggen. Hierdoor creeer je een balk waarop het paard kan inschatten, maar hij schat altijd verkeerd in omdat de balk aan de verkeerde kant ligt. In Deurne noemen ze deze manier van springen al barreren en lijkt mij niet helemaal de bedoeling. Als je het dan al zo onzin vind, prima, ieder zijn mening, maar laat hem dan helemaal weg, wel zo eerlijk.
Ik vond je springfoto's voor zover te beoordelen valt wel netjes, mooi recht over de sprong. Vanwege de hoek van de foto's kan ik er niet zoveel meer over zeggen.

LisaIts264

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 20:41

Leukerd! Als tip: Zorg dat je je handen gelijk houd.