haflinger alex at work

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mariekeoo

haflinger alex at work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 01:03

heee hallo

eerdere forums van alex
[EJL-ITP] 2011; haflinger alex
[RIJ-ITP] fotoshoot alex en diano

nou als start van 2012 zijn wij weer begonnen met rijden, dus ik met volle moet op de fiets naar alex toe. ik had de camera van me moeder mee genomen want daar zat zo'n sportstand op. dus ik alex helemaal mooi maken, maantjes trekken, staart wassen, voetjes wassen, nieuwe dekje en peesjes op en klaar is kees. in de buitenbak konden we niet rijden want de bak was bijna overstroomd, en 3 kwart van het land stond onder het water. de stallen waren s' nachts overlopen. dus eerst moest dat opgeruimd worden wat een werk zeg. maar ik ging rijden en een vriendinnetje ging fotos maken waar we al snel achter kwamen dat, dat dus echt niet wou. met flits werden ze scherp maar erg donker, en zonder flits kreeg je ze niet scherp erg jammer dus. toen zijn we maar over gegaan naar filmen, wat op een moment ook te donker werd hellaas

even wat informatie van alex

alex de haflinger
hij is net 4 jaar, en sinds deze zomer onder het zadel
rijd hem voor een manege, en ben de enige die er op mag
meneertje is een ruin, maar het is een stoere jongenman
heeft inmiddels al een hele band met zijn rijpersoon opgebouwd en kan der wel opeten, en op de tenen staan met opzadelen.

puntjes om aan te werken

handen stiller houden
benen stiller houden
rechter op zitten en hoofd omhoog

eerst moesten we wat fotos maken van zijn nieuwe outfit.
Afbeelding

en de maantjes natuurlijk ook
Afbeelding

jep ik weet ik zit heel ver achter op de lepel, en ik nog een werk puntje lachen voor de camera!
Afbeelding

en deze even uit het filmpje geknipt
Afbeelding

en de rest hebben we maar gefilmd hellaas, was het bij het wijken te donker geworden.
http://www.youtube.com/watch?v=0uZqetHY ... 0jaIy8MzVq

xx liefst commentaar wel lief houden

Evelijn

Re: haflinger alex at work

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:18

Hoi Marieke, al een stuk beter dan de vorige keer. Denk nog steeds om je binnenhand, zeker als je in galop aanspringt, dan is het handig om de binnenschouder een beetje ruimte te geven zodat Alex makkelijker aanspringt in de goede galop. Ik vond de draf ook een beetje haastig eruit zien dus misschien af en toe beetje rustiger lichtrijden zodat jullie niet over tempo gaan.
Zou trouwens ook wel willen zien hoe hij halsstrekt... hij lijkt best wel sterk op je hand in sommige stukken en dat zou je dan nog beter kunnen zien ;)
Lekker verder rijden en leren in 2012, dan komt het helemaal goed in 2012 met jou en Alex.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:20

Leuke haflinger, en het ziet er netjes uit.
persoonlijk houd ik echt niet van getrokken manen bij een haflinger, vind ik dus zonde :)
Ze krijgen daar een hele bijzondere nek van vind ik.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 11:23

Hee bedankt eefje

ja klopt in de draf is mijn binnenhand al zeer verbeterd nu de galop nog. alleen met aanspringen (durf) ik hem niet te veelte geven. want hij weet hoe hij met ruimte om moet gaan. en bokt me er dan meteen van af. ik zal van de week even een filmpje van halsstrekken. dat doet hij heel goed en zoekt netjes mijn hand op. maar in de draf is hij nog heel sterk terug drukkend. en de draf klopt van dat haastigheid we hebben het perfecte tempo nog niet gevonden

mjetterd als hij lange manen zou hebben had ik ze der ook niet afgehaald. maar hij had nogal halfom half manen en een paar lange plukken en de rest erg kort

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:13

Dat op de lepel zitten is heel slecht voor zijn rug. En dat je erop zit komt omdat het zadel zowel jou als de pony niet past.
Ik hoop dat de manege dit wil aanpassen want het zal toch zonde zijn als dit dier straks met rugprolemen niet meer kan werken.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:15

Het is al wel netter geworden marieke!

Maar ik vind dat je soms erg streng bent in je hand.
Als jij een ophouding maakt knikt zijn hele hoofd mee.
Het zadel past ook niet helemaal voor jou maar dat wist je al en dat is ook wel lastig met de manege...

En de galop, vind hij het aanspringen of het galoperen moeilijk?
Smurf vond het ook erg moeilijk. Wij hebben dus lange rechte stukken buiten geoefend maar denk dat dat voor jou niet een optie is?
In de bak hebben we eerst het aanspringen geleerd, ze vond het moeilijk en vaak ging ze bokken.
Dus aanspringen paar galopsprongen door galoperen en dan weer terugnemen en belonen.
Dat steeds herhalen, niet te vaak in 1 les natuurlijk en steeds een stukje langer galoperen.
Voor smurf hielp het ook om met lange teugels te rijden met het inrijden. Dus wel voorwaarts neerwaarts maar vanuit de ontspanning. En dan aangalopperen.

En de manen, ik hoop dat ze weer lang aangroeien! :P

Hoop dat je er wat aan hebt :)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:35

Ik ga met bovenstaand commentaar mee :) Ik vind het er al stukke beter uit zien, meer ontspanning van beide kanten. Probeer wel om dat aanspringen vaker mee te pakken want dat is zo te zien het gene waar hij het meeste moeite mee heeft. Dat galopperen zelf gaat goed alleen nog een beetje over zijn tempo heen.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 13:58

Bedankt. hij vind het aanspringen zelf niet zo moeilijk maar het stuk er na. Als hij over dat punt heen is gaat het heel goed. gister hield alex heel erg vast aan beide kanten. Dat streng zijn weet ik en ik ben echt druk mee bezig om.het af te leren. aanleren is makkelijker dan afleren. maar het is al minder dan eerst. en het zadel klopt hij is te klein voor mij. maar als ik het zeg geloven ze me niet. best jammer.

DW_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:00

Leuke Haf! Ziet er leuk uit! :j :D

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:13

Leuke haf!

Vind het rijden er erg vriendelijk uit zien. Verbeter punten geef je zelf ook al aan.
Omdat hij de galop nog moeilijk vind, helpt het dan niet om korte stukjes de galoperen?

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 14:16

Ja maar rechts ging heel goed dus dacht dan galloppeer ik even door snapje. en ik dacht ook dat links goed ging totdat ik hem op de volte zette

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:33

Hoii!

Ik blijf Alex een super hafje vinden!
Maar 1 vraagje: heeft Mexicaanse neusriem een reden?
Verder vind ik het er erg netjes uit zien.
Misschien handig, dat als Links je moeilijke kant is, eerst links beginnen met galop en dan pas rechts?

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 14:43

nou het is mooi, en hij loopt er heel lekker onder. verder eigenlijk niet. ja meestal doe ik dat ook maar ik galloppeerde samen met een ander en die wou eerst rechtom

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:24

Ziet er goed uit hoor, iets minder streng zijn in je handen en goed oefenen met de galop, dan komt het helemaal goed :D

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:17

Ik vind dat jullie al flink vooruit zijn gegaan marieke!! En die manen, ik vin t juist wel geinig staan.
Als ik je een tip mag geven (tis toch itp niet haw :P ) zou ik zeggen doe je beugels wat langer en maak je been ook lang en ga zitten. Nou snap ik dat gaan zitten niet heel makkelijk is als het zadel het niet toe laat, wat hier wel een beetje het geval is. En tja, ja handen vind ik nog steeds wel, maar is wel al verbeterd.

en sorry maar ik vind die mexicaanse neusriem bij m écht geeeeeen gezicht

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:21

Het ziet er wel beter uit dan je vorige topics.
Maar ik zie op het filmpje in galop dat je steeds been geeft maar volgens mij zit ie daar al in een best snelle galop, kan het fout hebben hoor want het is een nogal donker filmpje.
En hou je hakken naar beneden ook in galop! ;)

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 16:30

Klopt. maar arbeidsgalop kan hij niet de tussen versnelling heeft hij nog niet gdvonden. en als ik geen been blijf geven dan gaat hij meteen terug in draf. best vervelend.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:34

Misschien kun je dan beter je been aanleggen ipv van steeds aansporen?

En ben het wel een beetje met marlous eens. Hij krijgt zo'n massaal hoofd of zo.
Denk dat een dubbele neusriem hem mooier zou staan!

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 16:37

Maar hij is wel beter te rijden en dat gaat voor vind ik zelf. En ik kan beter been aanleggen maar daar reageerd hij niet op. omdat hij nog niet consequdnt op mijn been is hier zijn we mee bezig