Nobles rijden (filmpje)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marls

Nobles rijden (filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 18:23

Hallo bokkers! :wave:

Laatst had ik ook al topic geopend van het rijden van Nobles dat was dit topic: [RIJ-ITP] Nobles, voor het eerst RIJ-ITP
En heb ik wat tips van mensen gekregen om Nobles actiever te laten lopen want Nobles liep op dat filmpje absoluut niet actief dat zag ik zelf ook en voelde ik natuurlijk.
Vandaag ben ik weer wezen rijden en voor mijn gevoel liep ze actiever :) Ik hoop dat jullie dat ook vinden.

Hier eerst nog het filmpje van het rijden van afgelopen zaterdag (24-12-11):

Hier het filmpje van vandaag (28-12-11):

Tips zijn welkom! :)

Groetjes Marlies.

nikkialex

Re: Nobles rijden (filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:26

Dou een peper in ze reet,
Je moet hem echt veeel actiever laten lopen!
Even zacht gezegt: tis net een slak.
Zo word hij heel erg lui.

Suc6

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 18:28

Okee, voor mijn gevoel liep ze al wel wat actiever.
Wat kan ik dan minstens nog proberen om hem nog actiever te laten lopen, ik heb veel figuren gereden (dat is niet gefilmd trouwens) en had mn been er meer aan..

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:30

xmarlies96 schreef:
Okee, voor mijn gevoel liep ze al wel wat actiever.
Wat kan ik dan minstens nog proberen om hem nog actiever te laten lopen, ik heb veel figuren gereden (dat is niet gefilmd trouwens) en had mn been er meer aan..

Oke mooii,
Aan het filmpje te zien is hij gewoon erg lui,
Als hij niet op de been reageert,
Geef je gewoon een tik.
Anders word hij zo lui met rijden.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 18:31

Ja lui kan ze wel zijn, ze heeft eerst een tijdje stil gestaan en loopt dus niet actief..
Een tik waarmee met teugels ofzo? Want je kan op haar niet met zweep rijden. ;)

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:32

En veel schakelen, (schijn)overgangen rijden, tempowisselingen. Been eraan en geen reactie = tik met je zweep. Succes. :)

Edit: Zie je dat je niet met zweep kun rijden, waarom niet?

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:32

xmarlies96 schreef:
Ja lui kan ze wel zijn, ze heeft eerst een tijdje stil gestaan en loop niet actief..
Een tik waarmee met teugels ofzo? Want je kan op haar niet met zweep rijden. ;)

Ja met de teugels kan,
Zweepje is natuurlijk wel handiger,
Ik weet verder hoe je paardje is en hoe jou been ligging is,
Anders kan je misschien een klein spoortje proberen.
en anders met je hand een tik geven.

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:33

Ik vind dat je hem al wel actiever hebt lopen dan de vorige keer hoor!
Het mag inderdaad nòg actiever, maar ik weet hoe moeilijk dit kan zijn bij slome paarden :')
Succes, vind Nobles wel een èrg leuk paardje hoor! :))

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:33

ze loopt idd al iets meer actief, heb je een zweepje?
niet om te straffen hoor, maar eerst been geven en dan als ze niet reageert weer en dan een klein tikje met de zweep, echt heel klein. En misschien veel overgangen rijden, harder en weer zachter :)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:38

Ik zie een paard waarvan alleen de benen bewegen, en die zich ontzettend vast houdt in de bovenlijn..

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 18:38

@ MerelxG_R: Bedankt voor de tip, ik kan haar niet met zweep rijden omdat ze gewoon bang is voor de zweep ze word dan helemaal gek en dan gaat ze steigeren en bokken dus de eigenaar heeft liever niet dat ik met zweep rij.

@ nikkialex: Ik zal anders volgende keer vragen of sporen een optie is.. Omdat ze gewoon niet actief loopt.

@ WenMLove: Voor mijn gevoel wat dat ook zo, normaal is Nobles absoluut niet sloom juist heel snel maar ze heeft tijdje stil gestaan dus daar kan het natuurlijk ook aan liggen, bedankt Rosa! :D

@ Duijfje: Zie reactie op MerelxG_R.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 18:39

@ Casarell: Wat bedoel je daar precies mee?

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:41

ze bedoelt dat de benen "alleen" bewegen. Weet niet wat je daaraan kan doen sorry :o

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:42

Dat ze in een bepaalde houding loopt en ze haar lendenen, rug en hals strak houdt..
Dus niet los door heel het lijf beweegd ;)

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 18:43

Oh okee, kan ik daar dan ook wat aan doen? Ik rij haar namelijk ook nog niet zo lang dus alles gaat nog niet top en ze loopt ook niet perfect.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:45

Sporen vind ik geen goed idee. Die zijn er niet om een paard actief te krijgen :n , maar om hulpen te verfijnen.

TS: Krijg je les? Het hoeft ook nog niet perfect. Je vraagt in ieder geval advies en wil er serieus mee bezig. Les is dan niet overbodig. We kunnen wel tips geven vanaf onze schermpjes, maar aan les heb je veel meer.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 18:46

@ ElineS: Ja idd, ik rij liever ook niet met sporen. Ja ik krijg goed les niet op dit paard maar op een andere pony, dus dat is natuurlijk wel weer anders.

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:53

Ik kreeg ook ooit te horen dat een paard niet te rijden was met zweep. Ben er toen ooit opgestapt en had de zweep er gewoon bij..
Als je hem zo vast houd dat de zweep recht naar beneden langs je zadel hangt kun je misschien best eens proberen. En misschien heeft het alleen al effect als je de zweep er bij houd en alleen laat zien als er niet op je been wordt gereageerd?
Heb je ooit gezien hoe ze op de zweep reageerd?

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:55

Ik ben erg benieuwd naar het plaatje als je haar wat meer ruimte geeft van voor. Vergeet die voorkant even en rijd eens lekker lang en laag maar wel met een goed tempo.
Dat tempo is namelijk het belangrijkst om daarna te werken aan ontspanning en nageeflijkheid. Ze heeft inderdaad een heel strakke bovenlijn, waarmee wordt bedoeld dat ze haar benen wel gebruikt, maar haar lichaam niet ontspant. Net zoiets als wanneer jij probeert te dansen met een stijve rug. Misschien komt daar de 'sloomheid' ook wel vandaan.
Ik zou dus eerst bezig gaan met dat lichaam aan het werk te zetten, lekker tempo rijden en voorwaarts neerwaarts aan de gang. Veel figuren rijden doe je al zei je, heel goed! En misschien een keer wat drafbalkjes her en der neerleggen?
Hoop dat je hier iets aan hebt :). Heel goed van je dat je zo open staat voor kritiek en daar ook duidelijk iets mee doet!

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 18:56

@Pattyy_: Ja ik heb wel eens gezien hoe ze op de zweep reageert vooral met longeren dus gebruik ik hem ook niet meer bij longeren omdat ze gewoon helemaal gek word.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 18:57

@ Saar88: Nou ik wil haar wel lang en laag rijden maar het probleem is als ik eenmaal wat aan het rijden ben gaat ze vanzelf al nagevelijk lopen als ik klaar ben met rijden ben aan het uitstappen loopt ze nog net zo ik zou niet weten hoe ik dat er uit krijg.. Ze loopt dus makkelijk nagevelijk dus ik denk dat het ook wel uit ontspanning komt.
Laatst bijgewerkt door Marls op 28-12-11 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:58

Wat kan je doen..

Je kan variëren in hoofd en halshouding, dus de ene keer wat ronder of lager instellen, dan weer wat hoger etc.. afwisselen.
Verder het rijden van veel (schijn)overgangen, en veel wendingen (zowel ruime als scherpere wendingen).

Ik zeg niet dat dit de oplossing is, maar ze zal allicht wat losser worden in dr lijf..
Ook drafbalkjes draven is een goeie manier om een paard wat losser te krijgen.. ;)

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:58

ziet er goed uit hoor marlies :D

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 18:59

@ Casarell: Bedankt voor de tip! Ik zal het proberen volgende keer met rijden, ik weet alleen niet of er ook balkjes zijn heb ze nog niet zien liggen zal daar ook eens naar gaan vragen.

@ arankeng: Dankje :D Maar er kan nog een hoop verbeterd worden.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 19:00

xmarlies96 schreef:
@ Saar88: Nou ik wil haar wel lang en laag rijden maar het probleem is als ik eenmaal wat aan het rijden ben gaat ze vanzelf al nagevelijk lopen als ik klaar ben met rijden ben aan het uitstappen loopt ze nog net zo ik zou niet weten hoe ik dat er uit krijg.. Ze loopt dus makkelijk nagevelijk dus ik denk dat het ook wel uit ontspanning komt.

En dit is nou precies wat ik bedoel met dat ze in een houding loopt ;)

Maar als ze zo loopt, kan je haar dan ook lager laten lopen zodat ze je hand volgt (richting hals strekken)?
Of blijft ze met dr hoofd lopen waar ze het liefst loopt?