Zeck is een 7jarige ruin van Rosseau x Gribaldi en is met zijn 1.85 behoorlijk aan de maat. Tot zijn 5de jaar heeft Zeck voor de wagen gelopen, daarna is hij 1,5 jaar onder het zadel getraind. Helaas is dit altijd met veel druk en spanning gebeurd, waardoor hij erg angstig is geworden en amper basis had. Sinds een maandje of 4 ben ik Zeck aan het rijden, in het begin was ik al blij als we de bak rondkwamen zonder schrikacties en zonder elke pas bij te sturen met been en hand. Ook heeft hij door zijn verleden zich afgesloten voor de hulpen, waardoor soms erg groot in moest komen wilde ik reactie krijgen en hij erg traag en groot ging lopen, zonder enige activiteit. Ondertussen gaat dit steeds beter, maar het blijft wel een groot aandachtspunt om hem sneller te maken. Daarnaast trainen we veel op ontspanning, ook tijdens de oefeningen (we trainen ongeveer op Z1 niveau, incl galoppirouettes) omdat hij zich dan nog wel eens vast wil zetten. Dit is ook duidelijk terug te zien in mijn houding, dus hier moet ik zelf goed aan blijven denken.
Half januari maken we ons wedstrijddebuut, we starten dan in het M1. We gaan puur voor de ervaring en de kilometers, maar ben erg benieuwd hoe dat zal gaan gezien Zeck nog amper van huis is geweest (afgelopen week voor het eerst, omdat eigen fokproduct is, ook nergens anders geweest).
Commentaar en tips zijn van harte welkom! Foto;s niet op volgorde.
1.

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RI3AFZW3.jpg
12

13

14

15
I Like
.
En simpel rechtdoor stelt niks voor, is juist met oefeningen dat nog meeste spanning komt, en dat dus alleen maar beter door veel te doen en vertrouwen te geven.

Succes ermee!