Boktdebuut van Verstijnens Zeck

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Boktdebuut van Verstijnens Zeck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 20:57

Eindelijk heb ik ook foto's van Zeck, dus bij deze mag hij ook zijn debuut maken hier op het forum!

Zeck is een 7jarige ruin van Rosseau x Gribaldi en is met zijn 1.85 behoorlijk aan de maat. Tot zijn 5de jaar heeft Zeck voor de wagen gelopen, daarna is hij 1,5 jaar onder het zadel getraind. Helaas is dit altijd met veel druk en spanning gebeurd, waardoor hij erg angstig is geworden en amper basis had. Sinds een maandje of 4 ben ik Zeck aan het rijden, in het begin was ik al blij als we de bak rondkwamen zonder schrikacties en zonder elke pas bij te sturen met been en hand. Ook heeft hij door zijn verleden zich afgesloten voor de hulpen, waardoor soms erg groot in moest komen wilde ik reactie krijgen en hij erg traag en groot ging lopen, zonder enige activiteit. Ondertussen gaat dit steeds beter, maar het blijft wel een groot aandachtspunt om hem sneller te maken. Daarnaast trainen we veel op ontspanning, ook tijdens de oefeningen (we trainen ongeveer op Z1 niveau, incl galoppirouettes) omdat hij zich dan nog wel eens vast wil zetten. Dit is ook duidelijk terug te zien in mijn houding, dus hier moet ik zelf goed aan blijven denken.

Half januari maken we ons wedstrijddebuut, we starten dan in het M1. We gaan puur voor de ervaring en de kilometers, maar ben erg benieuwd hoe dat zal gaan gezien Zeck nog amper van huis is geweest (afgelopen week voor het eerst, omdat eigen fokproduct is, ook nergens anders geweest).

Commentaar en tips zijn van harte welkom! Foto;s niet op volgorde.

1.
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

9
Afbeelding

10
Afbeelding

11
Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RI3AFZW3.jpg

12
Afbeelding

13
Afbeelding

14
Afbeelding

15
Afbeelding

Mindfields

Re: Boktdebuut van Verstijnens Zeck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 20:58

Daar is je slagschip! Gave reus hoor!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 21:06

Stoer Peerd 8-) I Like *D

Ziet er erg goed uit Tess, zo te zien al mooi in de oprichting en op het achterbeen, gaat vast goed komen in het M1 :j

Succes +:)+

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 22:22

wauw tess, idd een slagschip. Als ie 't snel goed doet gauw door naar 't Z, dan heb je een grotere rijbaan :D .

Ziet er goed uit hoor, hij springt ook al mooi onder in de galop. Knap dat je het vertrouwen in zo'n korte tijd al zo goed hebt weten te herstellen. Gauw nog een paar keer ergens gaan oefenen op een ander, dan komt dat helemaal goed op wedstrijd.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 11:07

Groooooooooott is 'tie zeg!!
Ziet er fijn om te rijden uit, idd achterhand er mooi onder in galop.
Daar krijg ik nog een zware klus mee, om die in de WP bij te gaan houden!

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 11:47

Groot is hij zeker!

Vind het er eigenlijk helemaal niet zo fijn uitzien. Galop is wel mooi bergop en achterbeen treedt mooi onder, maar in de draf houdt hij zijn voorbeen erg strak en ik vind hem zichzelf er ook teveel uitdrukken..

Even een vraagje? Je zegt dat zijn basis er eigenlijk niet of minimaal fatsoenlijk opzit.. Waarom dan Z1 trainen en M1 starten i.p.v. rustig aan in de L een proefje te gaan rijden.. Zodat zijn basis er helemaal fijn op zit, zonder spanningen etc..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 13:26

In de draf blijft hij inderdaad nog graag net wat te strak, dit komt puur door de angst die hij aangeleerd heeft en daardoor nog net geen ruimte wil pakken. Kan al wel steeds meer laten zakken, maar op moment dat dat teveel doe, is zijn lijf nog te groot om bij elkaar te rijden en valt hij op de voorhand.

Qua oefeningen, die zijn er juist om hem los te maken en meer te laten ontspannen, dus gebruik ze als training en niet als truukje (zoals vele wel doen) ;) En simpel rechtdoor stelt niks voor, is juist met oefeningen dat nog meeste spanning komt, en dat dus alleen maar beter door veel te doen en vertrouwen te geven.

Start M1 omdat dat toch wat makkelijker rondsturen is met zo'n groot paard, 10 meter wijken is echt een karwei om dat te doen in 20x40 bakje. En ook start ik andere in M1, dan logistiek gewoon makkelijker. En die basis is er ondertussen al wel hoor, anders zou ik er ook echt niet aan beginnen!

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 13:27

Ziet er al goed uit tess. Hij zou van mij nog iets meer zijn hals mogen laten vallen.
In de training misschien iets ronder zetten, maar wel redelijk boven in.
op foto 11 laat hij hem al iets meer zakken.
Hij oogt in ieder geval een stuk minder groot en traag in zijn lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 13:38

Bedankt voor de tips!
Hij verbetert ook wel, duurt alleen lang, maar dat is ook niet zo gek als je weet hoe altijd is gereden. :o

Ronder wil ik hem niet in de training, dat doet ie al te graag, wel zou nog wat lager willen hebben (paar cm), zonder langer te worden of snelheid achter te verliezen, en dat is nu net het moeilijkste ;) Maar daarvoor trainen we ook, blijven uitdaging houden :P

En Veerle nog trouwens, jij met Olivius al goed M2, wij moeten nog beginnen in M1, dus we blijven echt wel achter je hoor, ben maar niet bang!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-12-11 13:41, in het totaal 2 keer bewerkt

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 13:40

Dát bedoelde ik, ben alleen niet zo'n ster in dat soort dingen formuleren :') Succes ermee! :D

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 16:25

Haha, ik dacht dat je gelijk M2 zou starten. Maar vandaag weer op Olivius gereden en ik moet zeggen: volgende week Zeeland gaat echt wel goedkomen, als hij het zo op blijft pakken. Dan nog 4 wedstrijden en dan is het Z1, here we come.

Hij ziet er iig als een fijn dier uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 17:41

Ohh wat groot, daar krijg je hoogtevrees van!

Ziet er goed uit Tess, ben niet anders gewend!

Jammer dat de foto's zo donker zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 20:40

M1 is moeilijk genoeg hoor Veerle! Jullie gaan echt hard, aan Z1 denken wij voorlopig nog niet hoor, ben blij als een van de twee dat einde zomer loopt ;)

Janneke: dankje! En hij voelt niet groot hoor, eerlijk gezegd voelt deze normaal en lijkt alles onder de 1.75 opeens klein :o En helaas donker, maar dat kan ook niet anders volgens mij met dit weer.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 10:50

Wow wat en flinke kerel zeg!!

Jammer van de kwaliteit foto's, maar al met al ziet het er weer keurig uit!

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 14:25

Wat een reus! Knap hoor, het ziet er goed uit. Niets zo moeilijk als zo'n groot paard correct opleiden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 18:17

Bedankt voor de leuke reacties weer!

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:52

Wat een reus! 8-) Foto's zijn wel een beetje donker..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 18:23

Nordsvensk schreef:
Wat een reus! 8-) Foto's zijn wel een beetje donker..

Helaas wel, maar dat is helaas niet anders met dit weer :o

Kai_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 18:34

hij is inderdaat aan de maat,
maar hij staat je goed!
suc6 met trainen!

silnu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 19:06

echt een groot paard, wel mooi hoor! ik heb ook altijd grote paarden gehad en ben nu radicaal naar de kleintjes omgeslagen, ijslanders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 21:10

Bedankt!

Vind zelf nog steeds vreemd dat plaatje zo is met mij, want ben niet zo groot ( rijd regelmatig pony`s). Andere die rijd is 1.65, en vind dat echt kleintje nu!

Silnu: dat zal wel echt een verschil zijn!

Sis16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:00

wat een moooi en groot paard !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 16:30

Sis16 schreef:
wat een moooi en groot paard !

Dankje!