Na wat paarden gereden te hebben, heb ik nu dan eindelijk een onwijs leuk paard gevonden. Deze 9 jarige merrie van French Buffet xx was sinds maart eigenlijk heel weinig onder het zadel geweest. De keren dat ze is gereden was vrijwel altijd in het bos. Ze is voorheen M2 met winst geweest en het is de bedoeling dat ik haar vanaf het nieuwe jaar ga starten in de B dressuur. Deze foto's zijn van de les vandaag en het was pas de 6de keer dat ik erop zit, vandaar dit topic bij RIJ-ITP.
Onder het zadel is ze vrij alert en fris. Doordat ze een tijdje niets gedaan heeft is ze wat slap en stijf waardoor ze nog niet zo soepel is en haar achterhand mag ook wat actiever. Dat zijn dus ook direct de punten waar we aan werken. En na het zien van de foto's ga ik mijn beugels zeker een gat langer doen

Wees lief voor ons, rijtechnisch commentaar mag uiteraard mits goed onderbouwd. We zijn net een nieuwe combi..

Haar lieve hoofd

1, Stap

2, idem

3, draf

4, even afgeleid

5, redelijk correct beeld denk ik, mag voor het fijne iets ronder

6, draf

7, linksom wat buigen, mag meer contact maar blij dat ze ook bij dit losse contact kan buigen (ze kan zich linksom flink sterk maken al is dit al stukken verbeterd vergeleken met vorige week)

8, pasje terug

9, pasje weg

10, tijdens het schakelen, beetje foute foto (mijn houding
) maar wel leuk om te zien dat ze haar achterhand zo laat zakken en haar achterbeen mooi buigt.
11, galop, helaas was rechtsom maar 1 foto gelukt

12, blij met dit beeld

13, alert maken voor de galop, jammer dat mijn teugels lang zijn waardoor het lijkt alsof ik streng inwerk.

14, linksom ook een gelukte galopsfoto

Alleen opletten dat je je benen blijft ontspannen, op foto 9 en 11 zie je dat je dan je benen wat optrekt. Maar verder zit je er heel netjes op hoor
?! )