Trekpaard Nikita in de mist

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moppielover

Trekpaard Nikita in de mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 16:44

Heey

Hier ons 2de rij itp topic.

Nikita is een Ardenner merrie van 9 jaar. We hebben haar nu ongeveer 3 maanden.
Ze is braaf maar ook eigenwijs. Ze moet je wel echt vertrouwen onder het zadel anders dan is ze heel moeilijk te rijden.
Ik ben nu aan dat vertrouwen aan het werken. Ik merk al veel verschil met de vorige keer.

Vandaag was ze in het begin erg gespannen omdat het erg mistig was. Dat vind ze altijd heel spannend. Maar na een tijdje begon ze wat te ontspannen.
Ik heb nu ook een beetje gedraafd. Ze deed goed haar best vandaag en ze liep erg lekker.

Ons niveau is nog geen B
We werken vooral aan dat ze goed op mijn hulpen reageerd en dat ze niet onder mij vandaan loopt.
Verder moet ik op mijn houding letten. Ik moet er ook op letten dat als Nikita trekt, ik niet terug ga trekken. Dat ga ik nooit winnen van haar.

Doordat ik Qkoorts heb rijd ik niet zo vaak dus echt trainen is het niet.
Ik kan ook niet aan veel dingen tegelijk werken. Dat is te vermoeiend.
Het is voornamelijk genieten van het rijden.

Genoeg gekletst, hier de foto's.

1.Afbeelding
Eerst even de meeste energie eruit.

2.Afbeelding
Ik moet echt omhoog kijken ipv naar de grond.

3.Afbeelding
Ik zet deze foto er toch bij. Ik ben hier veel te streng. Trekken helpt niet, nikita trekt net zo hard terug. Ik schaam me ook best wel voor mijn veel te strenge hand hier.

4.Afbeelding
Lekker stappen.

5.Afbeelding
Lekker stappen.

6.Afbeelding
Een rustig drafje :D Ik ben echt zo blij met deze foto. Ik weet dat ze hier niet perfect loopt maar het feit dat we rustig kunnen draven ben ik erg blij mee.

7.Afbeelding
Hier ontspant ze en dan gaat ze hangen.

8.Afbeelding
Op de andere kant ook een drafje :D

9.Afbeelding
Erg mistig maar ik vond hem wel iets hebben. Nikita loopt erg lekker hier.

10.Afbeelding
Belonen en uitstappen.

Er is een testzadel aangevraagd dus graag geen commentaar dat het zo slecht is om zonder zadel te rijden.
Ik draaf echt niet veel.

Wees een beetje lief voor ons. We doen hard ons best en we moeten nog aan elkaar wennen.

ikbenlot

Re: Trekpaard Nikita in de mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 16:49

Ik vind het er goed uit zien hoor! en zonder zadel rijden kan niks kwaad,(vind ik) :D

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:44

nou nou ziet er al heel goed uit hoor Angela, netjes hoor, vind wel wat hebben in die mist heefd altijd iets spooky
Zonder zadel maak echt niks uit hoor zolang jij goed met de beweging van het paard mee gaat is er niks aan de hand

SinnaSkjona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:05

Echt superleuk ! Ik hou van die reuzen (:

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:37

Hebben jullie nog geen zadel voor haar kunnen vinden? Misschien is een Excelsior trekpaarden zadel een aanrader :).

Super tof paard zeg ^^.

natje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:46

ben juist voor het rijden zonder zadel. dit deden wij vaak op de manege (toen ik vroeger klein was) en dat verbetert je zit onwijs. Als je niet meegaat met de beweging dan schuif je er vanzelf af:P

Semmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 23:44

Woe ik heb ook zo'n lekker ding als paard,maar de mijne mag nog zeker heeeul wat kilo's bij komen(ondervoed gekocht). Maar leuk dat je met haar aan de slag gaat, ook goed van je dat je eerlijk bent over je strenge hand en inderdaad trekken helpt niet ze trekken net zo hard terug. En dit is een leermoment meid, hier leer je van om dit de volgende keer niet te doen toch..
Nou veel plezier met haar en ben benieuwd of je een zadel voor haar vind (ben ook nog steeds zoekende hoor zelfs een WoW pasde hem niet..)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 15:23

Dankjulliewel :+:

Shinedown: We hebben idd nog geen zadel kunnen vinden. We zijn nu aan het kijken voor boomloos.
Is dat dat zadel wat jij op Angel hebt liggen? Is dat een fijn zadel?

Natje86: Haha, dat klopt :P Dat had ik de 1ste paar keer :P Nu kan ik goed blijven zitten.

Semmerd: Owja, bij Nikita mag er wel wat af :P Zou handig zijn als we haar kilo's aan die van jou kunnen geven :P. Dat was/is idd een leermoment. Ik schrok echt van die foto.
Heb je boomloos al geprobeerd? Dat gaan wij nu proberen.

natje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 11:37

Dan zal je je paard ook niet in de weg zitten. Als je namelijk niet meer "tipt" op je paard en dus niet meer schuift, dan heeft ze ook geen last van je...dan ben je 1 met je paard.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 11:48

Ik vind het er leuk uit zien. Probeer inderdaad op je handen te letten want hoe harder jij gaat trekken hoe harder zij straks gaat terug trekken en met zijn tank onder je kont wil je dat niet hebben :).
Misschien een tip voor je wanneer ze gaat hangen probeer overgangen te rijden terug en weer voorwaarts maar probeer teven ons los te laten. Jullie zijn een leuk stel samen :)

Lianne26

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 12:08

Eens met Netam89, overgangen kunnen je helpen dat ie minder gaat trekken, terugtrekken ga je niet winnen! Leuk paard hoor! Lekker foto's blijven nemen, zoals je zelf al zegt leer je daar heel veel van!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 14:47

Netam89: Dankjewel voor de tips :D

Lianne26: Dankjewel, ik laat zeker foto's nemen hoor, dat is idd heel leerzaam :D.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 18:14

Leuke foto's van Nikita! Ziet er lekker ontspannen uit, gaaf ook in de mist zo!

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 19:19

Het ziet er goed uit Angela :)
Die foto's in de mist hebben ook wel iets mysterieus