Hier ons 2de rij itp topic.
Nikita is een Ardenner merrie van 9 jaar. We hebben haar nu ongeveer 3 maanden.
Ze is braaf maar ook eigenwijs. Ze moet je wel echt vertrouwen onder het zadel anders dan is ze heel moeilijk te rijden.
Ik ben nu aan dat vertrouwen aan het werken. Ik merk al veel verschil met de vorige keer.
Vandaag was ze in het begin erg gespannen omdat het erg mistig was. Dat vind ze altijd heel spannend. Maar na een tijdje begon ze wat te ontspannen.
Ik heb nu ook een beetje gedraafd. Ze deed goed haar best vandaag en ze liep erg lekker.
Ons niveau is nog geen B
We werken vooral aan dat ze goed op mijn hulpen reageerd en dat ze niet onder mij vandaan loopt.
Verder moet ik op mijn houding letten. Ik moet er ook op letten dat als Nikita trekt, ik niet terug ga trekken. Dat ga ik nooit winnen van haar.
Doordat ik Qkoorts heb rijd ik niet zo vaak dus echt trainen is het niet.
Ik kan ook niet aan veel dingen tegelijk werken. Dat is te vermoeiend.
Het is voornamelijk genieten van het rijden.
Genoeg gekletst, hier de foto's.
1.

Eerst even de meeste energie eruit.
2.

Ik moet echt omhoog kijken ipv naar de grond.
3.

Ik zet deze foto er toch bij. Ik ben hier veel te streng. Trekken helpt niet, nikita trekt net zo hard terug. Ik schaam me ook best wel voor mijn veel te strenge hand hier.
4.

Lekker stappen.
5.

Lekker stappen.
6.

Een rustig drafje

7.

Hier ontspant ze en dan gaat ze hangen.
8.

Op de andere kant ook een drafje

9.

Erg mistig maar ik vond hem wel iets hebben. Nikita loopt erg lekker hier.
10.

Belonen en uitstappen.
Er is een testzadel aangevraagd dus graag geen commentaar dat het zo slecht is om zonder zadel te rijden.
Ik draaf echt niet veel.
Wees een beetje lief voor ons. We doen hard ons best en we moeten nog aan elkaar wennen.