4 jarige C'est bon @ work, L1/L2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

annutjuuh

4 jarige C'est bon @ work, L1/L2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 22:42

Hoi hoi!!

Hier weer even een update van ons!! C'est bon is nu ongeveer een jaartje onder het zadel. Inmiddels mogen we L2 starten, ik wacht daar nog even mee om haar nog wat meer te bevestigen en tijd te geven om sterker te worden. :)

Dit waren we een jaar geleden:

Afbeelding

Deze foto's en filmpje zijn van de training eerder deze week. Wat me opvalt is dat ik soms inknik in mijn rechter heup... Daar ga ik mee aan de slag. :P Bon wordt af en toe nog wat heftig, maar dat zijn maar stukjes. Ik kan haar vrij makkelijk weer naar de ontspanning rijden. Ze begint nu echt wat sterker te worden. We zijn nu aan de puntjes voor het L2 aan het werken, achterwaarts zit er aardig op, nog wat meer de puntjes op de i. Ze mag ook nog wat meer gaan dragen en ik moet opletten dat ze los blijft aan de rechterkant, zodat ze niet gaat kantelen.

Hier de pics!! :D

Losrijden...
Afbeelding

Afbeelding

Halthouden _/-\o_
Afbeelding

Draf
Afbeelding

Afbeelding

Stap, Bon is mooi recht, hier zie je wel goed dat ik rechts inknik... :)
Afbeelding

Filmpje voor de liefhebbers ;)

Leuk dat je even kwam kijken, ik sta open voor reacties en opbouwende kritiek!!! :evaw:

Mizsz_Kitty

Re: 4 jarige C'est bon @ work, L1/L2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:50

wat een leuk overzicht zo! Veel vooruitgang in een jaar tijd! Ben benieuwd waar jullie over een jaar staan, en hoe veel witter ze al is :P

A_nita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 23:36

Leuk joh, veel succes verder!
Leuke naam heeft ze!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 23:39

Wat een leuk paardje :). En het ziet er heel vriendelijk uit.

Ik vind het een goed idee dat je haar nog even wat meer gaat bevestigen, dat is nog wel nodig voor de L2. Je bent een heel eind gekomen in zo'n korte tijd maar je moet niet te snel gaan. Ze mag nog wat stabieler worden en meer dragen, zodat ook haar halshouding beter wordt.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 01:14

Annu ziet er goed uit! :D Je hebt dr prima aan het lopen, heel ontspannen allemaal. Relaxed :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 08:48

Leuk zeg! Ziet er erg vriendelijk uit :) Ik denk ook dat je nog eventjes moet trainen voor het L2. Vooral om haar sterker en gedragener te maken. Hier en daar valt ze nog iets te veel op de vh voor de L2.

Moet wel zeggen, kreeg bijna een beetje een somber gevoel bij dat nummer wat bij het filmpje wordt afgespeeld :')

Mooie combinatie, errug leuk paard, ik ben gek op schimmel!!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 09:00

Wat zijn jullie een leuke combinatie samen zeg.

Probeer haar alleen iets actiever te rijden.
In het filmpje vind ik haar achter benen niet actief genoeg, ten opzichte van de voorbenen.
Hier door valt ze ook minder snel op de voorhand, wat ik hier en daar zie.

Maar, jullie zijn al een eind op weg, ziet er netjes uit :)

_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 09:07

Wow,je ziet op het filmpje echt dat wanneer ze nog wat sterker zal worden, er een heel goede beweging in zit! Daarom zou ik haar iets actiever rijden, en voornamelijk veel tempowisselingen, want je ziet haar soms ook nog iets duikelen!

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 14:32

Thanks voor jullie reacties!! :D

Ze moet idd nog wat meer gaan dragen. Moet alleen opletten bij het actief maken, dat ze niet te hectisch wordt. Maar dat gaat steeds beter! Goede tips!! Ga ik zeker mee aan de slag! :D
Ook mag ze nog wat constanter in de aanleuning! Maar dat komt wel met de tijd!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 16:24

Mooie schimmel hoor!
Ik zou ook graag wat meer activiteit van achteren willen zien, dan wordt het allemaal net wat flitsender om te zien! :)

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 18:47

Klopt Karin!! Soms wordt ze daar nog zo heftig van dat ze er alleen maar hectisch van wordt, maar merk wel dat ze het wel begint te snappen! Wel een fijn gevoel als ze dan ook echt aanpakt! :D

Nog iemand iets over mijn houding?? Vind dat ik mijn schouders ook wat meer terug moet houden... :P
Zoek trouwens ook nog leuke oefeningen om haar sterker te maken, iemand?? ;)

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:59

wat is ze mooi geworden. Hele mooie draf heeft ze ook, gaaf paard :)

Anielcaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:20

Ontzettend knap beestje zeg!! Jullie zijn echt een heel mooie combinatie!

Goed ook dat je ze eerst nog wat doortraint voor je de L2 start, want met een 4jaarse is het best dat je je tijd neemt, des te langer kan ze mee en heb je er plezier van ;))
Van mij zou ze ook nog iets actiever mogen rijden, achterbeen er goed onder krijgen zodat ze zich vooraan wat meer gaat oprichten, dan gaan haar beweging er nog eens zo goed uitkomen!
Maar het ziet er zeker al erg netjes uit, zeker als je vergelijkt met die 1e foto, veel vooruitgang!
Doe zo voort, en veel succes met je knapperd :)

Anielcaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:24

annutjuuh schreef:
Klopt Karin!! Soms wordt ze daar nog zo heftig van dat ze er alleen maar hectisch van wordt, maar merk wel dat ze het wel begint te snappen! Wel een fijn gevoel als ze dan ook echt aanpakt! :D

Nog iemand iets over mijn houding?? Vind dat ik mijn schouders ook wat meer terug moet houden... :P
Zoek trouwens ook nog leuke oefeningen om haar sterker te maken, iemand?? ;)

Je houding is goed hoor! Van zodra ze zelf wat correcter gaat lopen, ga je er automatisch ook beter opzitten.. Dus dat komt wel goed ;)

Ik rijd altijd veel kleine voltjes en overgangen om ze sterk te krijgen. Of, als die mogelijkheid er is, veel buitenwandelingen, da's de beste oefening voor jonge paarden. (ook door heuvels op en af te rijden krijg je ze goed sterk achteraan, maar je woont waarschijnlijk niet in de Ardennen he ;p)

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 18:41

Hele mooie houding heb je!
Opletten dat ze niet gaat slepen met haar achterbenen, lekker actief houden dus
Verder vind ik jullie een zeer knappe combinatie

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 18:48

Mooie vooruitgang, en de wedstrijduitslagen onderstrepen dat. Dat actievere achterbeen ben ik het wel mee eens, maar je moet ook rekening houden met de leeftijd. Als je straks meer aan het verzamelde werk kunt dan verbetert dat vanzelf wel. Succes!

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 18:50

Naar vrouwen toe gericht is het eigenlijk C'est bonne, Haha flauw grapje.

Ik vind em leuk hoor :) Top!

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 19:12

x_Quinta_x schreef:
Naar vrouwen toe gericht is het eigenlijk C'est bonne, Haha flauw grapje.

Ik vind em leuk hoor :) Top!

Haha! ;) Daar had ik nog niet eens aan gedacht!! :D Je bent wakker!! :P

Bedankt voor jullie reacties!! Wel fijn om te horen dat jullie mijn houding verder goed vinden! :) Soms kijk je er zelf misschien te kritisch naar!
Ik heb vandaag echt bewust gewerkt aan de activiteit... Heb haar eerst heel goed losgereden, als ze echt fijn los is dan merk je ook dat ze het actiever rijden beter oppakt. Ze bleef beter los, dus ze ging ook echt fijn aan het lopen. Gaaf om te voelen hoe de hele houding en de manier van lopen verbeterd! :D

Nogmaals bedankt voor de tips en complimenten! Altijd fijn om andermans mening te horen!

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 20:21

Leuk overzicht zo, wat een verschil he met een jaar geleden. Jullie zijn een mooie combi en goed op weg, ga zo door zou ik zeggen!

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 17:25

Ja! Ze is echt veranderd he! :P Leuk om te zien, ook telkens als ze weer wat lichter worden! :) Bedankt voor je reactie!!