Even een kort verhaaltje.
Mariska is een belg van 11 jaar oud, en heeft al veel meegemaakt. Mijn vriendin heeft haar ruim 6 jaar gereden. De laatste tijd ging het niet lekker. Mariska was veranderd. Draaide opeens tijdens een buitenrit om in volle galop terug over een drukke weg. En kreeg rare buien, met wandelen begon ze opeens te bokken en gek te doen wat gewoon niet te doen was. Mariska heeft een tijdje stil gestaan in de hoop dat haar gedrag zou veranderen. Afgelopen zomer heb ik al een keer een korte buitenrit gemaakt en dit ging goed. Wel erg voorwaarts, maar ik was wel blij. Laatst heeft mijn vriendin zonder zadel in de wei een paar keer gereden en dit ging ook goed.
Mariska staat vanaf donderdag op stal en helaas is onze bak nog niet af dus moeten we wel buitenrijden. Donderdagavond voor het eerst weer opgegaan, gelijk reflectie spullen getest en het ging super. Vrijdag ging ik lekker even een rondje stappen met haar aan de hand want ik durf nog niet alleen te rijden met haar. Ik heb het ook niet zo op grote sterke paarden en ben er dus een beetje bang voor. Door Mariska wordt mijn angst al minder. Ik heb altijd al een goede band met haar gehad, ken haar al ruim 4 jaar want mijn vriendin ging vaak met Mariska en mij en me vorige paard mee op buitenrit vandaar ik haar nu probeer te rijden.
Genoeg gekletst, ik laat jullie snel de foto's zien. Ik heb op de rotonde gereden omdat ik nog angstig was dat ze zou gaan omkeren of ervandoor zou gaan, en dit ging perfect en het was de eerste echte keer!
Mijn eigen minpunten:
- piano handen
- kapstok tenen ( hier probeer ik aan te werken maar omdat ik een ongeluk heb gehad 2 jaar geleden heb ik vaak last van mijn enkel en met deze positie niet)
- Vaak naar voren zitten , dit komt denk door een beetje spanning
Tips mag je geven maar hou het alsjeblieft wel netjes. Dit was onze eerste echte minibuitenrit en ik heb al ruim 5 jaar geen les meer gehad en rij niet vaak omdat ik zelf geen rijpaard heb maar een veulen.
Daar gaan we!

Met Mariska

Erg gespannen houding en voelde ook dat het niet de sterkste kant was van ons beide
Mariska heeft tevens ook moeite met een rondje draven of galopperen.

Iets meer ontspannen.

Mijn houding kan beter, maar vond mariska wel mooi lopen.
Dit was ook de hoek waar ze rechtdoor wou terug naar stal. En vond het van mezelf knap dat ik haar terug op de volte kon zetten.

mijn handen

Ontspannen stapje

Samen ontspannen en trots!

Klaar na een geweldige mini buitenrit! En ik was trots op haar!
Zelf vriendin irisvdheuvel @ bokt was trots op haar en mij!