Les met haflinger Storm

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Faringo

Les met haflinger Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 10:03

Ok...toch maar een topic hoewel mijn les verre van goed ging gisteren. Om te beginnen post ik even een foto uit februari zodat jullie kunnen zien waar we vandaan komen :-)

Afbeelding

Storm is een 6-jarige haflinger die nu 1,5 jaar van mij is. Zijn vader is Strizzi v/d Heksenketel. Waar we met rijden nu vooral veel tegen aan lopen is dat zowel Storm als ik het moeilijk vinden om te ontspannen. De stap hebben we nu goed voor elkaar, de draf gaat goed met vlagen. Storm vindt het erg moeilijk om echt van achter uit te gaan lopen zodat hij meer kan gaan zakken. Hij loopt nu nog vaak in een niet helemaal goede aanleuning. Ook pakt hij vaak het bit vast op links. Hier kan ik dan weer moeilijk mee omgaan en ben dan vaak te streng met mijn handen. Kortom een niet zo goede wisselwerking, maar daarom heb ik ook les. Verder valt het me op dat ik absoluut veel meer mijn been lang moet houden en rechterop moet zitten. Ben ook weer wat aangekomen zag ik dus er is wat werk aan de winkel ;-). Ik hoop dat jullie misschien nog wat tips voor me hebben. Verder wil ik deze foto's gewoon laten zien omdat ik er toch wel trots op ben hoe Storm is veranderd. Normaal heb ik netjes een cap op, maar nu voor de foto's even af gezet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Weet niet waar mijn hand heen gaat, maar daar hoort ie zeker niet.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We kunnen het wel.
Afbeelding

Afbeelding

Haha mijn haar
Afbeelding

Nou dat waren. Tips zijn dus welkom.

MarlindeRooz

Re: Les met haflinger Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 10:12

Leuke foto's en een leuke haf, wat een dikkertje!!

je zit wel wat ver naar voren toe, ligt dat aan het zadel?

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 10:13

Tja dat buikje krijg ik echt niet helemaal weg, hij is wel eens een stuk dikker geweest. Is ook wel een beetje zijn bouw dat ronde.
Laatst bijgewerkt door Faringo op 17-10-11 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

marjanvr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 10:21

Hey meis wat gaat Storm vooruit *\o/*
Zie wel dat je flink met hem traint hij is al minder rond

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 10:24

Thanks Marjan!! Hoorde ik het goed dat we binnenkort stalgenoten zijn.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 10:29

Heel herkenbaar Annemarie. Kamp zelf ook met het "euvel", vooral bij eerste half uur.
Vind er overigens echt geen verkeerde plaatjes tussenzitten. Het is echt een ander plaatje dan tijd terug. Super.

Waar ik vooral in draf mee werk (direct bij losrijden), is heel veel schakelen. En het losrijden doe ik met half lange teugel oftewel zeer lichte aanleuning. Direct oppakken levert spanning en strijd....
Wat ik in draf en galop van mijn instructie ook meer moet doen is spannijng afvloeiendaar handen toe te steken en hem dus meer uitnodigen hand te volgen. Werkt ook vrij goed. Je voelt hem toch erin zakken en daarna blijf ik dit tijdens rijden als beloning met enige regelmaat herhalen.

Mijn voeten doen hetzelfde als jouw voeten....ben gaatje langer gaan zitten. Was bang dta ik juist heel erg ging rijken maar mijn houding is er toch beter van geworden.....

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 10:30

wat leuk om te zien adt het zo goed gaat met storm!!! Hij ziet er erg goed uit! succes en veel plezier met hm!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 10:31

foutje ik ken het paard niet :D

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 10:39

Tja los rijden met een wat langere teugel en lichte aanleuning lukt goed in stap, hij wil dan ook echt ontspannen. In draf probeer ik het ook, maar dat lukt nog lang niet altijd. Vaak schieten we dan gelijk naar de foto februari stand haha. Schakelen en stelling nemen doe ik ook veel inderdaad.

@Gretoes. Bedankt voor je berichtje. Gaat prima met hem en ben nog iedere dag blij met hem. Het is een heerlijk dier. Hij heeft ook veel fans op stal.

Geeft niets Tita :-)

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 10:44

Lukte bij Hannes in begin ook niet, maar nu loopt hij in draf en galop bijna met neus over de grond. Pak ik m gelijk op dan heb ik het een stuk moeilijker. Je dwingt hezelf meer te ontspannen waardoor paard makkelijker ontspant. Althans dat is mijn ervaring met mijn halve haf.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 11:03

Is ook zo hoor. Merk zelf ook dat als ik hem langer laat ik zelf meer ontspan. Ga gewoon stug door met oefenen. Thanks voor je tips en jou ervaringen.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 21:43

Wat een ontzettend leuke Haflinger heb je onder je kont! :D
Doet me erg denken aan de mijne. Ook qua bouw, het ronde buikje (hihi :D!), en ook waar jullie tegen aan lopen.
Grappig om dat allemaal terug te zien zo bij een ander.

Maar ik vind dat je heel vriendelijk rijdt en dat je goed bezig bent met lessen.
Inderdaad lekker die ontspanning erin krijgen en dan komt het allemaal beetje bij beetje wel goed!

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 21:52

Ha!
Ziet er goed uit hoor, echt een leuk stel jullie saampjes.
Ik zou vanaf sommige foto's juist zeggen dat het lijkt alsof je beugels een gaatje korter mogen ipv langer, daar lijken je benen helemaal gestrekt. Zadel zou idd wat meer naar achter mogen maar tis nu niet echt storend voor Storm. Ik ben zelf ook meer van het vrwrts-neerwaarts rijden en net als Claire, opwarmen wel neerwaarts maar met een wat langer teugeltje. Mag van mij ook wat dieper lopen dan op de loodlijn omdat ze dan juist vaak lekker los laten. Zeg maar idee halsstrekken.
Die wapper-haar foto, geniaal!! haha!

Maarre, ga vooral zo door! verrschil is echt goed zichtbaar van feb en nu, +:)+

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 20:43

Thanks voor de reacties Cynn en Lieke :-)

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 00:26

Wat een leuke haf :) Ik heb alleen het idee dat je zadel wel heel erg ver naar voren ligt?

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 06:40

Heel erg ver niet, maar hij ligt wat naar voren ja. Schuift iets naar voren door die dikke, ronde buik. Proberen die buik ook wat minder te krijgen.