Na lang niet rijden, nog eens op een paard gestapt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ympi

Na lang niet rijden, nog eens op een paard gestapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 20:29

Deze zomer (dat zie je aan de foto's :j ) begon het toch weer te kriebelen om nog eens op een paard te kruipen. Bij mijn ouders thuis staan een hele boel paarden en heb ze daar maar om het rapen, alleen ligt er toch wel een voor mij grote drempel om er één te rijden omdat de verwachtingen mij soms iets te hoog liggen.

Voor mij is paardrijden momenteel dus een leuke ontspanning met weinig druk en moeten zowel naar mij als het paard, mijn of ons niveau en houding zijn niet super maar ik was zelf toch heel tevreden met de foto's.

Het is voor mij ook niet de bedoeling om wedstrijden te rijden of zo, wil als ik ga rijden een leuke tijd beleven en toch het paard op een goede manier aan het lopen hebben.

Probleem waar ik tegen aanliep was vooral de galop, die ging niet zoals het moest, paard viel helemaal uit elkaar en naar mijn gevoel ook uit evenwicht, ze liep scheef en ik was bang dat ze met haar zij tegen de sprongen in de piste ging lopen.

Voor de rest is mijn grootste probleem mijn schrik (ben gewoon echt geen held...) en met verkrampingen: durf me echt enorm opspannen en vastzetten voor niets.

Tips rond mijn al zelf of nog niet zelf opgemerkte problemen zijn zeker welkom!

De foto's... PS: paard is een merrie die ondertussen verkocht is, ik denk 7jaar oud, maar nog niet zo heel veel mee gedaan.
Ik ben heel fair geweest en heb alle foto's genomen dus niet vooraf de goed ogende gefilterd.
Eigen aandachtspunten zijn ontspannen, handen stil houden, hielen uitdrukken, recht zitten en vooruit kijken en waarschijnlijk nog wel een paar :j en mijn tenen naar binnen natuurlijk!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeeldingµ

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het kijken en het berichtje!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:30

HAW --> RIJ-ITP

inge_romeo

Re: Na lang niet rijden, nog eens op een paard gestapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:34

Je moet volgens mij je onderbenen wat naar voren leggen.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 10:18

Je hebt een vriendelijke stijl. Je denkt in ieder geval mee met het paard. Paard rond in de hals, jij ook rond in de hals. Richt je maar op en kijk voor je paard uit!
Het paard is verder inderdaad behoorlijk scheef en kantelt naar rechts. Goed beide teugels er aan houden en de hals voor de achterhand plaatsen dus en veel binnenhoefslag rijden.
Maak je benen lang en draai je knie in het zadel in plaats van er uit. Tenen naar voren.
Verder ziet het er echt niet verkeerd uit! Je laat het paard mooi zelf op eigen benen lopen en zit zo te zien helemaal niet in de weg. Gewoon vaker doen en niet te veel piekeren!

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 13:31

inge_romeo schreef:

Naar vóór?!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 21:38

Ympi schreef:
inge_romeo schreef:

Naar vóór?!

Vanwaar de verbazing?
Ik zie het ook.
Je trekt op meerdere foto's de voet erg naar achter en je hak dus ook omhoog.

Verder een leuke combinatie en rijd vooral zo verder. Ziet er goed uit!

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 08:58

Cynn_x schreef:
Vanwaar de verbazing?
Ik zie het ook.
Je trekt op meerdere foto's de voet erg naar achter en je hak dus ook omhoog.

Verder een leuke combinatie en rijd vooral zo verder. Ziet er goed uit!

Bedankt...

Nu ja, ik begrijp inderdaad dat mijn hakken naar beneden moeten maar mijn onderbenen vind ik persoonlijk op de foto's (behalve de derde laatste) wel op de juiste plaats liggen :-$ Vroeger legde ik ze namelijk teveel naar voor en normaal doe ik dat nog steeds, maar hier dus kennelijk niet, nu zal ik er dus opletten dat ze niet teveel naar achteren liggen :-) hoe complex allemaal!

Heb ondertussen trouwens de microbe opnieuw te pakken en rij ieder weekend een van de paarden van m'n zus :-D