C'est bon ( v. Dayano ) @ 2e binnenconcours Wanroy.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

annutjuuh

C'est bon ( v. Dayano ) @ 2e binnenconcours Wanroy.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 22:00

Hoi hoi!!

Gisteren hebben C'est bon en ik onze 2e binnenwedstrijd gehad.
C'est bon is nu 4 jaar en een jaartje onder het zadel. Vorige week hadden we het eerste binnenconcours. Dit was toch wel erg spannend, aangezien we thuis alleen maar buiten rijden.
Vandaag ging het al een stuk beter! :D Had ruim de tijd om los te rijden en ze wende dit keer best snel aan de omgeving.

We starten op het moment L1. Ik wil zowieso de selectiewedstrijden nog rijden en daarna overstappen naar het L2.
Er zijn een aantal dingen die me al opvielen uit het filmpje:

- Aanleuning mag constanter blijven.
- Ze mag wat meer op het achterbeen en wat meer aan elkaar komen.
- Ik heb mijn handen soms wat aan de hoge kant en ik vond zelf dat ik soms wat achter in het zadel zit.

Ze was in de proef eigenlijk best fijn te rijden, nog niet helemaal constant, maar dat komt ook nog wat door de spanning. Doordat ze soms niet helemaal loslaat wil ze nog weleens kantelen. Daarbij mag ze ook wat meer gaan dragen. Maar dit zijn allemaal dingen waar we thuis ook druk mee bezig zijn.

We waren uiteindelijk 3e met 195 punten, en daar was ik ook echt tevreden mee! Zeker voor de 2e keer binnen!

Ik heb een aantal stills uit het filmpje. Dus zoek je niet het hele filmpje te kijken heb je toch een beeld van hoe het eruit zag! ;)
Zelf vind ik een filmpje wel een beter beeld geven, foto's zijn maar een moment opname en je krijgt er soms een heel ander beeld bij dan het in het echt is... Maargoed, hier dus de stills ( sorry voor de kwaliteit ) en het filmpje! :D

Tips en commentaar zijn zeer welkom, mits goed onderbouwd! :D

Voor meer info: http://www.anneroelofs.come2me.nl

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

annutjuuh

Re: C'est bon ( v. Dayano ) @ 2e binnenconcours Wanroy.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 22:04

Edit: Even filmpje opnieuw toegevoegd, die werkte volgens mij niet. :)

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:12

Prachtig paard :~ en gefeliciteerd met het resultaat! Dat belooft wat!

Ik vind dat ze erg fijn beweegt en je rijdt haar mooi actief. Het is alleen zonde dat ze zo onrustig in de aanleuning. Ik zie dit niet terug in je handen ofzo (je zit er keurig op!) maar ergens zit het haar niet lekker. Of het dan spanning of onbalans is of toch tanden ofzo maar storend is het wel.

Maar, verder zijn jullie een heel fijne combi om naar te kijken, ik ben erg benieuwd hoe jullie het verder gaan doen :))

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 22:17

@ Marieke: Klopt, het viel mij ook erg op! Ze wil uit zichzelf graag zakken en te rond worden. Bij spanning, of niet helemaal loslaten wordt dat ook erger en is ze niet constant genoeg. Ik moet dan zelf ook opletten dat ik haar niet met mijn handen op wil tillen zeg maar!
Maar bedankt voor je reactie, leuk om te horen! :D

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:22

Wat een verschil weer met vorige filmpjes! Ondanks dat de aanleuning niet aldoor 100% is. Vind het een hele gave merrie worden!

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 10:32

Dankjewel!! Wil van de week ofzo nog een filmpje maken van het rijden thuis, ben benieuwd of de aanleuning dan beter is... :)

Nog iemand iets aan te merken op mijn houding?? ;)

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 07:58

Niemand meer?? :( :+

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 09:26

Jawel hoor :(:) Het ziet er heel goed uit, wat jonge-paarden-probleempjes waar je gewoon goed mee bezig bent. Die aanleuning komt waarschijnlijk ook vanzelf wel goed met zo'n rustige hand. Ik vind dat je haar erg goed en eerlijk voor elkaar hebt.

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:28

Dat ziet er veelbelovend uit!!! Een erg mooie combinatie die het nog ver gaan schoppen.
Ze is inderdaad onrustig in de aanleuning, en ze zwiept erg veel met haar staart, heb je haar al eens na laten kijken (voornamelijk de rug?) Reageert ze met poetsen als je over haar rug tegen de haren in rost?
De merrie die ik rijd (is nu 6 jaar, maar ook pas 14 mnd ohz) hebben we elke zoveel maanden terwijl ze aan het werk ging na laten kijken en zodoende laten behandelen met 'dry needling'
Zodra ik met rijden iets voel of merk wat ik zelf met lessen of andere aanpak niet op kan lossen, laten we haar nakijken, en daarna is ze weer mooi recht en lekker los onder het zadel.
Probeer met je eigen houding wat meer je bekken te kantelen, je zit iets onderin naar voren.

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 19:45

mariellexxx schreef:
Dat ziet er veelbelovend uit!!! Een erg mooie combinatie die het nog ver gaan schoppen.
Ze is inderdaad onrustig in de aanleuning, en ze zwiept erg veel met haar staart, heb je haar al eens na laten kijken (voornamelijk de rug?) Reageert ze met poetsen als je over haar rug tegen de haren in rost?
De merrie die ik rijd (is nu 6 jaar, maar ook pas 14 mnd ohz) hebben we elke zoveel maanden terwijl ze aan het werk ging na laten kijken en zodoende laten behandelen met 'dry needling'
Zodra ik met rijden iets voel of merk wat ik zelf met lessen of andere aanpak niet op kan lossen, laten we haar nakijken, en daarna is ze weer mooi recht en lekker los onder het zadel.
Probeer met je eigen houding wat meer je bekken te kantelen, je zit iets onderin naar voren.

Ze is totaal niet gevoelig op de rug, heb ook de indruk dat ze dit thuis lang niet zo erg doet. Viel me in het filmpje idd ook op dat ze veel zwiept, komt misschien ook omdat ik haar constant moest corrigeren en bij me moest houden met haar aandacht.
Als dit aan blijft houden laat ik haar idd een keertje nakijken. :) Zowieso fijn om te weten of ze niet vastzitten ofzo...
Wil van de week een keer wat filmen van het rijden thuis, kan ik een beetje vergelijken. :) Mag ik vragen waar jij je paard na laat kijken?? Mag ook via PB... Thanks voor je reactie!!

Tjolieke: Dank je!! :D

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:01

Jullie zijn een mooie combi en je rijdt haar netjes. Kan je nagaan als die aanleuning straks wat constanter is, dan wordt het plaatje alleen nog maar fijner om naar te kijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:12

Dit vind ik nou leuk om te zien en wat rijd je haar vriendelijk. De aanleuning en staart gezwiep viel mij ook op. misschien is sowieso een osteo wel eens goed. Mooie combi en ga zo voort!

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:23

Erg leuk jong paard!
Wat mij opviel: buiten de aanleuning want dat merkt iedereen al op en dat weet je zelf ook.
Ik krijg soms het idee dat het paard in 2 stukken loopt, dus voorhand en dan daarna de achterhand..
Ik zou haar wat meer bij elkaar proberen te rijden, achterhand onder de voorhand met haar hals er wat meer op en het neusje er wat meer uit..Let dan wel op dat je haar gangen behoud want die zien er erg fijn en ruim uit.. Door het onrustige in haar aanleuning stoort ze zich wel wat in haar gangenwerk..
Maar zoals je als zei... het is de 2e wedstrijd binnen een jong paard en daarom vind ik dit al erg knap.
Bovenstaand is vooral gericht voor in de toekomst(l2). Ik zou zeker het winterseizoen nog l1 blijven starten..
Suc6

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 21:09

Bedankt!!! Leuke, intressante reacties weer!! :D

Maudenmarc: Klopt!! Ze is nog niet helemaal bij elkaar. Thuis krijg ik het al vrij fijn voor elkaar, maar als er zo wat spanning bij komt kijken wordt ze nog wat strak en stug, waardoor ze dus niet helemaal optimaal loslaat en ze dus ook wat minder door het lijf loopt. Maar ik snap zeker wat je bedoeld! Kan er ook echt pas sinds kort meer aan rijden. Dus hier kan ik fijn mee aan de slag! Thanks voor je tips!!

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 21:28

@ annutjuuh: het is wat me opviel, denk dat je ruiter genoeg bent om dit op te lossen..

Misschien komen wel elkaar nog eens tegen ik rijd met mijn 4 jarige l1 in de regio helmond maar wijk ook weleens wat uit qua wedstrijd locaties

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 21:37

Leuk!! Ik rij eigenlijk nooit in die regio.. Misschien dat ik wel een keer in de mortel start ofzo. Mooi 2 proeven rijden. :)

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 21:58

Je vroeg waar de paarden die ik rijd worden nagekeken, nou ik woon zelf in Neede (Gelderland), en ze worden elke zoveel maanden (bij blessures vaker natuurlijk) nagekeken door : http://www.dryneedlingandrea.com/

Zitten ook met de praktijk hier in Gelderland, en komen voor meerdere paarden op 1 adres ook bij je op stal.
Ideaal dit!!! Ik moet zelf de 18e weer (ben helaas een geval met rug en bekkenklachten), en moet om de zoveel tijd gekraakt, rechtgezet, en geprikt worden met naalden.
Ze gebruiken droge naalden, zonder stroom (tenzij je graag met wilt of met beter is dan zonder), en die prikken ze dan direct in je spier, het is echt ongelofelijk wat ze hiermee kunnen!
Paarden die al jaren rugpijn hebben, of altijd met verkeerde zadels worden gereden, kunnen ze weer helemaal goed krijgen, zelfs mensen met een wiplash (die eigenlijk altijd blijvend is), kunnen ze weer voor bijna helemaal goedkrijgen, echt super!

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 19:42

Heb vandaag gelongeerd, ook even stukje gefilmd. Geen staartzwiepen :)
Zal straks ff filmpje uploaden en evt. topicje aanmaken. :)

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 20:58