Vorig jaar op 9 Oktober 2010 heb ik mijn lieve Siska pownie gekocht. Siska is een 7 jarige haflingermerrie van 1m48 groot. Eigenwijs, deugeniet, maar erg werkwillig. Ik heb haar dus om precies te zijn een jaar vandaag, en omdat ik een week met buikgriep gezeten had, heeft ze ook weer even rust gehad. Een tijdje geleden ging het alles behalve goed tussen mij en Siska, het heeft bijna erg nauw gestoken of ik had het opgegeven. Maar ik ben blij dat we samen hebben vol gehouden, zonder downs zullen er nooit geen ups komen zegt m'n moeder altijd.

Vandaag zijn we weer helemaal terug, Siska is weer lekker teddy en dus ook snel moe. Maar ze had toch wat energie teveel, dat ik haar maar eerst aan de longe heb gezet voor de zekerheid. Nadien ging het rijden echt heerlijk! Ze liep super ontspannen, af en toe hadden we nog eens ruzie. Maar dat werd meteen opgelost... Siska heeft af en toe wel moeite met het lossen in de kaak, maar we proberen er aan te werken.
Mijn houding is nog niet zo goed, is de 6de keer dat ik met mijn nieuwe dressuurzadel rijd. Waarvan ik 3x gewoon ben gaan wandelen!

Cap is eigen keuze, tips graag maar wel vriendelijk.
Eind oktober wordt ze geschoren.

Dit is hoe het allemaal begon... Vorig jaar.

En dit is, hoe het vandaag gaat tussen ons.

Pownie vindt manen olie lekkeeeeur! Moest dat ding nou ook eens helpen hé...

Een klein pasje, niet teveel moeite want baasje heeft geen koekjes.

Tijd voor actie!

Hoppaaaa

Na dat de energie er uit was, rustig beginnen met in rijden. Losjes, en nog niet teveel vragen.

Ik moet m'n rug recht houden...

Volle concentratie!

Beetje stelling naar binnen vragen.

Recht stellen, iets minder met m'n binnenteugel werken.

Best tevreden over dit plaatje, mooi ontspannen. Ik mag iets dieper in m'n zadel zitten...

Eventjes halthouden.

En op het einde rustig uit draven.

En nog een knuffel!