Haflinger Floor @ work

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Laurahh

Haflinger Floor @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 17:15

Afbeelding

:wave:

Hier is Floor weer!
Vorige week zag ik het ff echt niet meer zitten met rijden, ik had al een tijd geen les gehad en mezelf de verkeerde dingen aangeleerd waaronder vooral veelste beweeglijk in mn handen :P

Dus na een verhelderende les zijn we weer op de goede weg en hou ik mn handen veeeeel stiller!

Punten waar ik tegenaan loop:
-Mijn houding, vanwege rugpijn zit ik vaak krom..
-Rechtsom ben ik nog te streng in mn binnenhand
-Ik wil Floor vaak wat te diep hebben, terwijl ze dan al precies op de LL loopt..

Hier de foto's!

1. Instappen
Afbeelding

2. Halthouden
Afbeelding

3. Drafje, deze vond mn zusje zo mooi, terwijl Floor eigenlijk met dr hoofd naar een vlieg schudde :')
Afbeelding

4. Valt wat op de voorhand..
Afbeelding

5. Deze vind ik heel fijn! Actief beenwerk en niet te diep :D
Afbeelding

6. *\o/*
Afbeelding

7. Linksom zijn telkens van achter, maar hier toch 1tje :)
Afbeelding

8. Galopje rechtsom, mijn binnenhand ;(
Afbeelding

9. Zelfde als vorige..
Afbeelding

10. Lekker drafje!
Afbeelding

11. Love dat achterbeentje <3
Afbeelding

12. Middendraf! Valt helaas wel wat op de voorhand..
Afbeelding

13. En haar ontspannen koppie in stap :)
Afbeelding

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Moet er wel bij zeggen dat ze artrose in de achterbenen heeft dus ben heel blij met hoe actief dr achterbeentjes nu zijn! :D
Laatst bijgewerkt door Laurahh op 25-09-11 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Farolover

Re: Haflinger Floor @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 17:24

Daar hebben we Floor weer, Wat is ze toch leuk! :j
Ik vind het er best netjes uit zien :) Punten geef je zelf al aan.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 17:29

Ziet er erg netjes uit!
Wat een prachtig paard is Floor trouwens!

Suprice_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:00

Ziet er al veel beter uit dan je laatste rijfoto's! :D
Netjes :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:29

ziet er al beter uit! maar ik vind haar toch nét niet helemaal door de kaak heen. Ze oogt wat zwaar en hangerig. Ik zou haar graag nog wat losser zien :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:59

Floor is kna-haaaap!

Ik vind het rijden er netjes uitzien! Ik klöot zelf altijd maar wat aan dus echt tips kan ik je niet geven...

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 20:24

@Yvank, ze is echt absoluut niet hangerig. Ik heb echt helemaal niks aan gewicht in mn handen, misschien lijkt dat zo omdat ze nog op de voorhand loopt. Maar ik ben juist bezig met haar minder diep krijgen, dus ik heb haar liever net voor de LL dan erachter :) Natuurlijk moet ze erop, maar daar oefenen we hard op..

Predacha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:32

Geweldig paardje heb je daar <3 <3

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 21:39

Leuke Floor!
Ik snap Yvanka haar reactie wel het lijkt inderdaad zo, ze mag wat trotser haar hoofd gaan dragen maar je bent ermee aan het werk :j

Hoe komt het dat je voeten naar buiten wijzen? (Geen aanvallende vraag).

Wel grappig het is net of Floor op bijna elke foto in de lens kijkt :D

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 21:48

Hmm Floor is zowiezo echt super breed in de rug, waardoor het erg lastig word om je tenen naar binnen te draaien. Volgensmij wel 2x zo breed als de warmbloed op stal en Belle :)

En daarnaast is mijn rechter enkel blijvend kapot dus daar kan ik ook niet alles mee wat zou moeten :P
Maar toch is dat ook een puntje waar ik op moet letten hoor, maar helaas kan ik het wel op smallere paarden en niet op Floor :')

Reasey1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 21:55

Wat een super leuk paardje zeg !!

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 22:48

Wát ziet dát er goed uit Laura! Echt een enorme verbetering op korte tijd! Gelukkig is het niet echt HAW want echt rijtechnisch kan ik toch geen commentaar geven behalve dit:

Go go Laura en Floor, you can do it, you can do it! *\o/* Haffiepower!

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 22:57

Ik reageer niet snel in een ITP :=
Maar ik vind dit er wel heel lekker ontspannen uitzien!

Als je net wat rechterop zit en vooruit kijkt, schouders netjes afvlakt dan ziet het er net wat netter uit (en lijkt zij minder hangerig).
En je tenen... Ik heb ook een breed paard en het kán lichamelijk gezien ook niet.
Als je op de grond staat en een breed paard tussen je benen neemt wijzen je tenen ook naar buiten, draai je je tenen naar binnen ga je met je knieën knijpen ;).
Volgens de KNHS moeten de tenen naar binnen, maar volgens centred riding (en mijn manueel fysiotherapeut) moeten je tenen in het verlengde van je knieën wijzen :)

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 22:58

Echt al stukken beter als je laatste rijtopic *\o/*

Met deze iets langere teugels heb je weinig in je handen en is het ook makkelijker voor Floor.
Het is goed dat je haar al die tijd vwnw hebt gereden, zo heb je goed aan de rugspieren en ontspanning kunnen werken. De activiteit is trouwens ook met sprongen verbeterd!
Waarschijnlijk gaat ze zwaarder in je handen worden als je de teugels korter gaat pakken en oprichting vraagt (dit is moeilijker voor haar), maar dat hoort bij jullie volgende stap :j Daarbij kan je haar vwnw iets meer door de kaak heen rijden zodat als je je teugels korter pakt het daar weer makkelijker gaat (denk dat Suus en Yvank dat bedoelen?).

Ik heb eigenlijk alleen maar positieve dingen over jullie te zeggen, jullie zijn leuk samen <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 23:00

Ja dat bedoel ik idd :j weet uit ervaring dat ze anders zwaar kunnen worden en stel het paard dan liever wat dieper in. Anders blijven ze straks teveel op die voorhand lopen.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 23:03

@Ine, wat een leuke reactie zeg. Word er helemaal vrolijk van! :D

@Succubi, mijn houding moet inderdaad beter. Schouders kan ik lichamelijk moeilijk, kan ik in dagelijks leven ook niet. Maar moet inderdaad leren vooruit te kijken, haha :) Bedankt voor je positieve reactie!

@Doei, ik heb mijn teugels eigenlijk niet langer, maar ik zoek zelf minder contact. Ik hou mn handen veel stiller :) Teugels korter vind ze inderdaad heel lastig, dan gaat ze opkroppen en wordt ze gespannen.

Ik word helemaal vrolijk van jullie! <3

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 23:04

@Yvank, maar ik snap nog niet helemaal wat je bedoelt. Wil je haar hoger zien? Of wat bedoel je?

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 23:06

Ja, die borst moet echt vooruit. Als jij "op de voorhand" zit zal je paard ook op de voorhand gaan lopen :)
Let ook op dat je je benen niet te ver naar voren legt, geen "stoelzit" (daarvan ga je ook nog voorover kukelen ;) )
Maar je pony loopt echt lekker op de foto's! :D

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 23:07

Wij worden ook blij van jullie *\o/*

Eigenlijk is foto 3 waar ze voor een vlieg schut een beetje het idee waar jullie naartoe kunnen trainen...
Alleen dan met neus op de loodlijn :+ Daar is ze compact en staat de hals wat hoger.

Ik heb laatst een clinic gehad en zij formuleerde het als: "schuif het lucifer doosje eens dicht"

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 23:12

@Succubi, stoelzit is gelukkig al veel beter geworden.. helaas helpt het zadel hier ook helemaal niks in :)
Maar ik werd er heel hard aan, je hebt hartstikke gelijk hoor!

@Doei, foto 3 ziet er inderdaad erg mooi uit. Maar dit kunnen wij nog niet met opzet, dit was toevalstreffer :P Schuif het lucifer doosje eens dicht? Ik denk dat ik blond ben :o?

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 23:15

Zegmaar als je foto 3 met bv. 4 vergelijkt...
Snap je dan het "luciferdoosje"? :+

Foto 3 is hetzelfde paard als 4.
Maar bij 3 is het doosje dichtgeschoven en compacter.
Bij 4 staat het doosje zegmaar open en langer...

Ik moest er ook goed overna denken :') Maar snapte het ineens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 23:15

Laurahh schreef:
@Yvank, maar ik snap nog niet helemaal wat je bedoelt. Wil je haar hoger zien? Of wat bedoel je?

Ja zoals foto 3 zodat ze ipv zichzelf lang maakt zichzelf gaat dragen. Die hoeft natuurlijk niet de hele training. Maar als je haar in dit lage nou juist net wat meer door dr kaak stelt zodat ze wat losser wordt en haar daarbij goed op het achterbeen weet te zetten en mooi actief dan zal dat wat meer omhoog rijden vrijwel geen problemen meer geven :)

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 23:17

Ik denk dat ik het verschil wel zie..
Want stel dat ik mn teugels bij 3 op maat had, dan zouden ze daar korter zijn bij 4 toch? :P
Dus in theorie is ze daar korter in de hals, maar wel langer in de beweging :o

Sorry, wat dat betreft ben ik echt een leek die zich pas sinds 2 jaar met paarden bezig houdt :')

@Yvank, met meer door de kaak, bedoel je dan dieper?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 23:20

Ja ze draagt zichzelf daar dan meer waardoor haar achterbeen meer kan ondertreden en haar voorbenen makkelijker wegkunnen :j

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 23:20

Ik zat ook naar het zadel te kijken.
Op dat gebied kan een fijn dressuur zadel meer steun bieden.
Ik ken het probleem hoor. Ik heb zelf een ronde haflinger en heb onwijs veel moeite om mijn tenen recht en naar binnen te houden en heb héél lang gezocht naar een dressuur zadel waar IK goed op kon zitten :)

Is dat een Wintec? Een goedkope/simpele oplossing is om klittenband op je kniewrongen te laten zetten en voor de dressuur losse kniewrongen erop zetten. Want het zadel op zichzelf ziet er goed en comfi uit :).