PRE Candor, eindelijk rijfoto's!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

PRE Candor, eindelijk rijfoto's!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 23:09

Sinds een paar maanden ben ik de gelukkige eigenaar van mijn eigen prachtige PRE: Candor (Encantador).

Candor is een 4 jarige ruin, die altijd erg zijn best voor me aan het doen is. Als ik het goed doe, doet hij dat ook :j

De foto's zijn vorige maand gemaakt, tijdens de rijles.

We (vooral ik) zijn er nog lang niet, maar ik ben blij met de vorderingen!

1Afbeelding

2Afbeelding

3Afbeelding

4Afbeelding

5Afbeelding

Leuk als je een berichtje achter laat :j

panchosil

Re: PRE Candor, eindelijk rijfoto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 23:21

mooi hoor! komt helemaal goed met jullie!!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 10:14

Leuk dier en je rijd hem op een vriendelijke manier :)
Hij moet nog veel groeien in zijn bespiering, denk ik? Ik vind hem nl (nog) erg iel voor een PRE?
Verder zie ik dat je veel naar voren gebogen zit, probeer recht te blijven, ook als je met je hand toestaat, nu breng je nl nog meer gewicht op de voorhand en daar zit al 2/3 van al het gewicht.
Op foto 2 zit je ook ingeknikt in je linkerheup en staan je ellebogen naar buiten ipv losjes langs je lichaam, daardoor krijg je ook een knik in de polsen.
Succes ermee :)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 11:36

Bedankt voor je commentaar :j

Het rijtechnisch commentaar is helemaal terecht, en zijn ook meteen mijn werkpunten (helaas al langer..) Mijn grootste punt is dat ik met het rijden veel naar voren kom. Nu zit je daar wel gemakkelijker in de beweging mee als wanneer je achterover zit, dus ik zoek vanaf voorover naar het midden. Op foto 3 is goed te zien dat ik mijn heup niet helemaal los heb, mijn benen gaan naar achteren als ik naar voren kom. We werken dan ook veel aan het loslaten van mijn heupgewricht.

Hij mist inderdaad nog bespiering, is ook nog niet zo lang onder het zadel. We doen het rustig aan, liever een paard dat nu nog even wat bespiering mist, als een paard dat zichzelf voorbij werkt. Want hij gaat echt door zolang je het vraagt, en ik wil hem niet overwerken. Het is echt nog een kleuter, andalusiers zijn laat rijp, en daar moet je rekening mee houden :j

cthyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 14:51

Wauw, ik word steeds verliefder als ik je paard zie! En eerlijk is eerlijk, het rijden ziet er iedere keer weer beter uit! +:)+

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:35

Ziet er fijn uit zeg!!! Je hebt hem mooi op lengte! :) Volgens mij heeft hij ook vrij ruime gangen zo te zien! :D

Is dit in Grave?? Heb daar volgens mij een aantal jaartjes geleden gewerkt!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 16:01

Dank je :j Ik probeer om hem zoveel mogelijk voorwaarts te rijden met een lichte aanleuning. Hij heeft inderdaad ruime gangen, zeker voor een andalusier (die vaak meer knieactie hebben) echt heerlijk :)

De foto's zijn gemaakt toen hij nog op de rijschool in Gassel (dus in de buurt van Grave) stond. Ondertussen zijn we op weg genoeg geholpen om thuis verder aan de slag te gaan (uiteraard nog wel steeds lessen, maar niet meer altijd onder toeziend oog).

EvaLoveTobii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:07

Ziet er goed uit. Nog veel succes ermee! :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:35

Pracht paard hoor en nog maar paar maanden in je bezit.
Jullie zijn in ieder geval lekker op weg, ziet er lekker ontspannen uit.