Morgen hoop ik de laatste 2 winstpunten binnen te halen in de B zodat we al meteen over kunnen naar de L1 aangezien ze al oefeningen van de L2/M1 kent. Momenteel oefenen we vooral op dat ze het hoogste punt achter haar oren laat zakken, dus ook met losstappen mooi de hals laten zakken met het neusje er uit. Ze heeft helaas niet zo'n lange hals waardoor dat nogal een moeilijk punt is. Ze loopt graag in één houding dus we zijn druk aan het oefenen met de hals uitleggen met het neusje er uit. Verder is de galop ook nog een beetje een moeilijk punt aangezien madam altijd érg fanatiek wordt waardoor ze soms nogal boos wordt als ik wat langzamer wil.
Voor mijn gevoel ging het vandaag echt lekker ontspannen, ze is altijd op 2 pinken te rijden
. Alleen de foto's vallen mij dan toch weer tegen.
Naar mijn idee zat ik wel netjes rechtop (heb de neiging om voorover te vallen), handen mooi rechtop en in de vooruit, benen ook niet afgestoken etc. Maar op de foto's zie ik toch dat ik nog niet echt rechtop zit (mag trotser gaan zitten), maar ook dat ik mijn benen nog steeds afsteek naar voren..
Dat is dus nog een punt om aan te werken.Passoa is een 7 jarige merrie van 1.36m klein.
Wat voor ras het is weten we niet, iets met ijslander mérens met een vleugje fries?
Momenteel is ze ook pas beleerd voor de kar wat ze echt súper maar dan ook echt súper doet! Springen doet ze ook erg graag (soms té fanatiek) en lekker crossen door het bos wil ze ook wel. 
Laatste dressuurtopic van Passoa in 2008

[RIJ-ITP] Passoa weer eens @ work
1. Lekker losstappen

2. Losstappen

3. Rustig drafje

4.

5. Toch wel lekker ontspannen

6. Jaja ook rechtsom gereden

7. Achterhand kan ook best mee komen

8.

9. Jas uit

10.

11. Aanspringen galop

12. Andere kant galop

13. Drafje

14. 'Yo peerd, let 'ns op!'

15. Doorzitten wat nog niet altijd soepeltjes zit
http://i540.photobucket.com/albums/gg35 ... GP3460.jpg
16.

Bedankt voor het kijken!
Ik zie nu ook duidelijk op de foto's dat de oren wat lager zijn en bij de schoft terwijl dat midden gedeelte ook mag zakken. 

.