Passoa weer eens van stal geplukt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WiskyBokjes

Passoa weer eens van stal geplukt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 22:41

Vandaag heb ik Passoa weer eens gepakt om haar nog even te rijden aangezien ze morgen weer mee gaat op wedstrijd. Ze heeft vanaf zaterdag tot woensdag bij de meninstructeur gestaan die met haar wilde oefenen voor de marathon van 18 september (eerste keer voor Passoa), dus ik heb toen niet kunnen rijden. Vorig jaar heb ik haar best actief gereden omdat ze mee liep als koppony in een ABC-viertal. Sinds begin dit jaar zijn we daar mee gestopt dus mijn zus reed haar nog maar af en toe. Paar weken terug heb ik haar toch weer opgepakt en ze liep echt super dus maar meteen de startkaart weer geactiveerd. :D Morgen hoop ik de laatste 2 winstpunten binnen te halen in de B zodat we al meteen over kunnen naar de L1 aangezien ze al oefeningen van de L2/M1 kent.
Momenteel oefenen we vooral op dat ze het hoogste punt achter haar oren laat zakken, dus ook met losstappen mooi de hals laten zakken met het neusje er uit. Ze heeft helaas niet zo'n lange hals waardoor dat nogal een moeilijk punt is. Ze loopt graag in één houding dus we zijn druk aan het oefenen met de hals uitleggen met het neusje er uit. Verder is de galop ook nog een beetje een moeilijk punt aangezien madam altijd érg fanatiek wordt waardoor ze soms nogal boos wordt als ik wat langzamer wil. :+ Voor mijn gevoel ging het vandaag echt lekker ontspannen, ze is altijd op 2 pinken te rijden :+: . Alleen de foto's vallen mij dan toch weer tegen. := Naar mijn idee zat ik wel netjes rechtop (heb de neiging om voorover te vallen), handen mooi rechtop en in de vooruit, benen ook niet afgestoken etc. Maar op de foto's zie ik toch dat ik nog niet echt rechtop zit (mag trotser gaan zitten), maar ook dat ik mijn benen nog steeds afsteek naar voren.. :\ Dat is dus nog een punt om aan te werken.

Passoa is een 7 jarige merrie van 1.36m klein. :)) Wat voor ras het is weten we niet, iets met ijslander mérens met een vleugje fries? :+ Momenteel is ze ook pas beleerd voor de kar wat ze echt súper maar dan ook echt súper doet! Springen doet ze ook erg graag (soms té fanatiek) en lekker crossen door het bos wil ze ook wel. :)

Laatste dressuurtopic van Passoa in 2008 :=
[RIJ-ITP] Passoa weer eens @ work

1. Lekker losstappen
Afbeelding

2. Losstappen
Afbeelding

3. Rustig drafje
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. Toch wel lekker ontspannen
Afbeelding

6. Jaja ook rechtsom gereden
Afbeelding

7. Achterhand kan ook best mee komen
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. Jas uit
Afbeelding

10.
Afbeelding

11. Aanspringen galop
Afbeelding

12. Andere kant galop
Afbeelding

13. Drafje
Afbeelding

14. 'Yo peerd, let 'ns op!'
Afbeelding

15. Doorzitten wat nog niet altijd soepeltjes zit
http://i540.photobucket.com/albums/gg35 ... GP3460.jpg

16.
Afbeelding

Bedankt voor het kijken! :wave:

xSannee

Re: Passoa weer eens van stal geplukt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 11:16

Ik vind de echt een hele leuke pony! Ziet er ook fijn uit :)
Succes morgen met je wedstrijd!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 11:17

ziet er leuk uit, succes he!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 11:19

zie er trouwens wel wat ijslander in, maar denk eerder keer wat luxer ras, bijvoorbeeld welsh op NRPS, aangezien ze een vrij fijne bouw heeft. maar leuke pony!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 11:23

Leuke pony, probeer alleen om haar wat lager in te stellen, ze loopt nu erg hoog en op bijna alle foto`s ook met de neus te diep

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 11:25

Je bent niet zozeer te zwaar voor de ponie maar ik vind je wel te groot. Optisch is het helaas niet zo mooi meer. Ik denk dat je dat terug gaat zien in wedstrijdpunten.

Wel echt een leuk ponietje om te zien, hopelijk doet ze het in de marathon ook goed!

Mag ik je nog een tip geven? Denk aan je armen, je houdt ze af en toe erg recht, je moet bovenarmen langs je lichaam houden en dan je ellebogen gekinkt. Daardoor moet je je handen ook wat hoger dragen. Nu lijken ze zowel op het zadel te rusten (overdreven). Door die knik heb je meer vering in je armen en zal alles net een slag vriendelijker zijn (daarmee bedoel ik niet dat het nu onvriendelijk lijkt) (ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel).
Succes met je wedstrijd!

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 15:21

suikermeisje schreef:
zie er trouwens wel wat ijslander in, maar denk eerder keer wat luxer ras, bijvoorbeeld welsh op NRPS, aangezien ze een vrij fijne bouw heeft. maar leuke pony!

Ja misschien ook iets met New Forest, aangezien ze niet echt heel stevig gebouwd is als een echte koudbloed. :=

Lynn_Nikita schreef:
Leuke pony, probeer alleen om haar wat lager in te stellen, ze loopt nu erg hoog en op bijna alle foto`s ook met de neus te diep

In de openingspost had ik ook al gezegd dat we daar mee bezig zijn, maar het klopt. :j Ik zie nu ook duidelijk op de foto's dat de oren wat lager zijn en bij de schoft terwijl dat midden gedeelte ook mag zakken.

Marietje_007 schreef:
Je bent niet zozeer te zwaar voor de ponie maar ik vind je wel te groot. Optisch is het helaas niet zo mooi meer. Ik denk dat je dat terug gaat zien in wedstrijdpunten.

Wel echt een leuk ponietje om te zien, hopelijk doet ze het in de marathon ook goed!

Mag ik je nog een tip geven? Denk aan je armen, je houdt ze af en toe erg recht, je moet bovenarmen langs je lichaam houden en dan je ellebogen gekinkt. Daardoor moet je je handen ook wat hoger dragen. Nu lijken ze zowel op het zadel te rusten (overdreven). Door die knik heb je meer vering in je armen en zal alles net een slag vriendelijker zijn (daarmee bedoel ik niet dat het nu onvriendelijk lijkt) (ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel).
Succes met je wedstrijd!

Te groot ja? Op de foto's kom ik niet eens onder haar buik uit, maar qua beeld begrijp ik het wel. Ik snap wat je bedoeld en ben er ook wel mee eens, alleen voor mijn gevoel had ik mijn handen al netjes 'opgesteld' maar dat viel op de foto's idd ook weer tegen. Heb ze ook niet te hoog omdat ik ander denk dat ik haar ga optillen. Ik zal er op letten!

cato1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 16:26

Ziet er goed uit, leuk ponytje, hoe ging het vandaag?

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 20:04

Met losrijden echt super alleen in de ring had ze last van vliegjes en ze liep niet altijd in 1 ritme, maar uiteindenlijk 194 punten. :D

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 12:36

194 punten is hartsikke netjes!! =) Veel succes nog verder met haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:45

Oh wat is het toch een prachtige pony! :+:
Rijden ziet er goed uit Marije, Passoa wordt echt steeds mooier vind ik!

Als je binnen kort een keertje tijd hebt kom ik een dagje (weekendje) langs als je dat leuk vindt! :) Ik moet ook nog steeds Troy eens zien!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 09:51

Ziet er netjes uit maar probeer haar er inderdaad meer uit te rijden.. 194 Zijn toch nette punten? Lekker blijven trainen. :j

Verder vind ik je ook te groot voor deze pony en dan met name je bovenlijf, hiermee kan je je pony ook flink uit balans helpen.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 15:16

Dus IJslanders zijn grof gebouwd? :P
Er zit duidelijk IJslander in, ik vind vooral haar achterhand kenmerkend daarvoor. Ik zou haast IJslander x Mérens zeggen.

Afbeelding
Duidelijk bewijs dat IJslanders lang niet altijd grof en breed zijn ;)

Ik vind trouwens wel dat haar neusje er wat meer uit mag. Maar verder ziet het er super uit :)

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 15:23

Ziet er erg leuk uit!
Ik zou alleen wel proberen je lichaam in 1 lijn te houden.
Verder is alles al wel gezegd, eneeh, succes met je wedstrijd he!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 08:56

Ik vind haar niet te groot hoor, voor Passoa. Ik heb er zelf ook opgezeten en ik ben net zo lang op 1 centimeter na en pony heeft nergens last van :n.