Het is alweer even geleden, maar na lang zelf naar mijn foto's te hebben zitten kijken, wil ik ze toch met jullie delen.
Lita is mijn 6 jarige haflingermerrie (Alcantara x Aram van het Maathuis) die ik uitbreng in de klasse M1.
Mijn doel was om met de selectie's nu eens te kijken waar we echt stonden, met de schrale hoop misschien ook nog wel afgevaardigd te worden naar de regiokampioenschappen. En dat lukte

De voorbereidingen gingen fijn. We hebben gelest bij Jill Huijbregts en veel van haar geleerd!!!
13 augustus was het dan zo ver. Al vroeg vertrokken wij richting De Mortel. De weken ervoor ben ik gruwelijk zenuwachtig geweest en gek genoeg was er vrijdagavond en ook zaterdag niets aan de hand.
Met losrijden voelde Lita erg fijn aan. Ze was een tikkeltje heftig, maar dat nam ik maar voor lief. In de vooropstelling raakte Liet haar concentratie wat kwijt, maar met ons rondje om de ring was ze weer helemaal terug. Helaas draaide Lita de knop om op het moment dat wij de ring binnenreden en was het impuls ineens -377534 en reageerde ze nauwelijks op mijn hulpen (dit hebben wij de laatste wedstrijden vaker). Erg zonde, Lita bleef te veel 'onder me lopen' en zo heb ik de onderdelen gewoon niet fijn af kunnen werken. Maar omdat ik het wel eens erger met haar meegemaakt had, was ik nog niet geheel ontevreden, ik was allang blij dat we er uberhaubt gereden hadden

We behaalden een 20e? plaats met 58,17%, maar dat kon me vrij weinig schelen. Ik was retetrots op Liet, ik heb meer bereikt met haar dan ik ooit verwacht had. Dat we op de Brabantse mochten rijden kwam dan ook nog eens als een cadeau'tje. Alvast een mooie 'afsluiting' van onze wedstrijdcarrière, gezien ik nu 18 ben en Lita niet tussen de paarden uit ga brengen. Lita zal als leerpony voor mijn zusje gaan dienen en ik ga met mijn jonkie verder.
Foto's zijn gemaakt door Mariska Musch (http://www.mariskamusch.nl/ - zoetje op bokt) en Colinde van Dal (Lataar op bokt). Nogmaals heel erg bedankt, ben er nog steeds heel blij mee!!!
Rondje om de ring. Lita wordt iets lang, maar een fijn achterbeen!

Lita gooide net haar achterhand naar rechts, wat ik niet meer gecorrigeerd kreeg.

De middendraf. Kwaaltje van mij blijft dat ik te veel achterover ga zitten. Lita bleef in deze lijn ook weer te veel onder me.

Lita heeft normaal een erg moeilijke galop (4-tact en weinig sprong) waardoor een middengalop vaak erg loperig wordt. Ben dus wel tevreden met dit beeld. Teugels mogen korter

Argh, die binnenhand

Spanning, vooral in de hals. Maar ergens vond ik dit toch een mooi plaatje.

Weer te veel achterover en te veel druk op links.

Wederom niet helemaal recht, maar toch vierkant.

We hebben nog steeds veel verbeterpunten en de puntjes staan dus ook nog lang niet op de I. Ik sta open voor commentaar en tips, we trainen gewoon lekker verder