Haflingermerrie Lita @ Brabantse Kampioenschappen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LoveLita

Haflingermerrie Lita @ Brabantse Kampioenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 15:55

:wave:

Het is alweer even geleden, maar na lang zelf naar mijn foto's te hebben zitten kijken, wil ik ze toch met jullie delen.

Lita is mijn 6 jarige haflingermerrie (Alcantara x Aram van het Maathuis) die ik uitbreng in de klasse M1.
Mijn doel was om met de selectie's nu eens te kijken waar we echt stonden, met de schrale hoop misschien ook nog wel afgevaardigd te worden naar de regiokampioenschappen. En dat lukte :D!!!

De voorbereidingen gingen fijn. We hebben gelest bij Jill Huijbregts en veel van haar geleerd!!!

13 augustus was het dan zo ver. Al vroeg vertrokken wij richting De Mortel. De weken ervoor ben ik gruwelijk zenuwachtig geweest en gek genoeg was er vrijdagavond en ook zaterdag niets aan de hand.
Met losrijden voelde Lita erg fijn aan. Ze was een tikkeltje heftig, maar dat nam ik maar voor lief. In de vooropstelling raakte Liet haar concentratie wat kwijt, maar met ons rondje om de ring was ze weer helemaal terug. Helaas draaide Lita de knop om op het moment dat wij de ring binnenreden en was het impuls ineens -377534 en reageerde ze nauwelijks op mijn hulpen (dit hebben wij de laatste wedstrijden vaker). Erg zonde, Lita bleef te veel 'onder me lopen' en zo heb ik de onderdelen gewoon niet fijn af kunnen werken. Maar omdat ik het wel eens erger met haar meegemaakt had, was ik nog niet geheel ontevreden, ik was allang blij dat we er uberhaubt gereden hadden :D!

We behaalden een 20e? plaats met 58,17%, maar dat kon me vrij weinig schelen. Ik was retetrots op Liet, ik heb meer bereikt met haar dan ik ooit verwacht had. Dat we op de Brabantse mochten rijden kwam dan ook nog eens als een cadeau'tje. Alvast een mooie 'afsluiting' van onze wedstrijdcarrière, gezien ik nu 18 ben en Lita niet tussen de paarden uit ga brengen. Lita zal als leerpony voor mijn zusje gaan dienen en ik ga met mijn jonkie verder.

Foto's zijn gemaakt door Mariska Musch (http://www.mariskamusch.nl/ - zoetje op bokt) en Colinde van Dal (Lataar op bokt). Nogmaals heel erg bedankt, ben er nog steeds heel blij mee!!!

Rondje om de ring. Lita wordt iets lang, maar een fijn achterbeen!
Afbeelding

Lita gooide net haar achterhand naar rechts, wat ik niet meer gecorrigeerd kreeg.
Afbeelding

De middendraf. Kwaaltje van mij blijft dat ik te veel achterover ga zitten. Lita bleef in deze lijn ook weer te veel onder me.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lita heeft normaal een erg moeilijke galop (4-tact en weinig sprong) waardoor een middengalop vaak erg loperig wordt. Ben dus wel tevreden met dit beeld. Teugels mogen korter
Afbeelding

Argh, die binnenhand :7
Afbeelding

Spanning, vooral in de hals. Maar ergens vond ik dit toch een mooi plaatje.
Afbeelding

Weer te veel achterover en te veel druk op links.
Afbeelding

Wederom niet helemaal recht, maar toch vierkant.
Afbeelding

We hebben nog steeds veel verbeterpunten en de puntjes staan dus ook nog lang niet op de I. Ik sta open voor commentaar en tips, we trainen gewoon lekker verder :)
Laatst bijgewerkt door LoveLita op 06-09-11 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

_Caithlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:57

Mooi:D

Alleen jammer dat je soms je teugels zo lang hebt
Maar ik vind het echt een mooie haflinger

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:59

Ziet er super uit zeg! Inderdaad erg knap dat je op de Brabantse hebt mogen rijden in het M1, is toch een hele prestatie! :))
Jammer dat jullie nu moeten stoppen, jullie zijn een mooie combi! Af en toe wat knijperig door het impulsverlies wat je zelf zegt maar ik vind haar mooi bergopwaarts lopen :)

Hopelijk kan je zusje nog lang van haar genieten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:02

Leuke paardje, jammer dat je zo achterover kiepert. Doen zo veel wedstrijdruiters, jammer dat je dan niet voelt dat je je pony stoort en je handen, dat zijn de 2 dingen die storen, verder ziet het er netjes uit zo. :Y)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:03

Vind haar netjes lopen, knappe prestatie :j . Je handhouding stoort me wel op iedere foto, of je teugels zijn niet in 1 lijn met je arm, of je handen staan erg breed. Maar dit zie je zelf ook al in :j Succes nog de laatste maanden samen :)

Naomi_Haffie

Re: Haflingermerrie Lita @ Brabantse Kampioenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:07

Hee lianne,

Leuk dat je hebt mogen rijden op de brabantse,
Vind dat je echt ver bent gekomen met Liet :j

Ga je met mats ook wedstrijden rijden als ie er klaar voor is :) ?

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:48

Ooooh Lian wat gaan jullie toch vooruit zeg! Heurlijk om naar te kijken +:)+
Jou gezicht spreekt ook boekdelen vooral foto 6 _O-
Voor de rest zie ik bijna alleen maar een leuk gezicht.

Ik hoop jullie nog vaak tegen te komen!

KarinL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:05

Leuk dat je je foto's toch nog geplaatst hebt :)
Jullie zien er goed uit! Op elke foto en ding is altijd wel iets op te merken :(:) , maar ik vind het heel knap!
Zeker hoe je het bij de brabantse en in Ermelo hebt gedaan!
Jammer dat het van ons beide het laatste jaar is!

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 18:25

Dankjulliewel :)

Naomi, ik weet allemaal nog niet hoe het met Mats gaat lopen. Hij blijft eigenlijk te klein, dus zoals hoe het er nu op lijkt rij ik hem in, train hem dan nog even door en dan wordt hij verkocht. Dan wil ik er een 3/4 jarige voor terugkopen die al wel zadelmak is ofzo :). We moeten nog even zien hoe het allemaal uitpakt met hem!

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:04

Netjes Li, hele mooie prestatie dat je daar hebt mogen rijden .
En de puntjes weet je allemaal zelf wel ;)

Jullie groeien mooi zo samen als ik het zo vergelijk met wat ik vorig jaar in Ermelo heb gezien.

Ben trots op je ! Helemaal na die top prestatie van ermelo dit jaar ;)

Carolienn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 17:50

wat zijn jullie toch hard vooruit gegaan het laatste jaar li! :j
echt super! nou nog even de laatste paar maandjes knallen
en daarna komt het helemaal goed met je zusje en liet. weet ik zeker :)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 10:41

Hey Lianne, super meid alweer M1+ winstpunten! Hele mooie presentatie! Ook super dat je zusje nu met Lita verder gaat, ze zou vast veel kunnen leren van Lita :)

Shirly_Bob

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 16:10

Knap beestje, loopt lekker!
Jammer dat je niet verder gaat bij de paarden, maar ik denk dat je zusje er veel van kan leren!
Veel plezier nog de laatste maanden :D

RoMi2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 19:06

Probeer wat minder ver naar achteren te zitten als je doorzit. Ik weet dat dit lastig is omdat je natuurlijk netjes wilt blijven zitten en niet wilt hobbelen. Probeer ook wat meer contact te houden met je pony.

Heel leuk verder.

Veel plezier

Anthonia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 20:39

Lita looks good Lianne :D
Je bent echt al zo goed vooruit gegaan met hem! Echt goed hoor :D
En ook super dat je daar mocht starten natuurlijk, je staat er toch maar even met je haffie tussen de sportpony's :))
Veel plezier nog met d'r en succes met je jonkie straks :D

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 20:42

Leuke pony *D
En hij doet het goed zeg!
Wat waren je punten? :o