Sterre & ik zijn vandaag weer terug gekomen na een weekje trainen op KNHS Instructieweek, vandaag nog twee proeven gereden op haflingerweekend en toen waren we doodop en gingen we lekker naar huis. Onze eerste proef ging heel fijn, daarbij hadden we 183 punten gereden, de tweede proef was wat minder maar toch nog 175 punten, ben dus helemaal tevreden

Nog even een stukje achtergrond. Sterre is een haflinger van 6 jaar oud en nu een jaar en een paar maandjes onder zadel. We zijn lekker aan het trainen voor de B dressuur, al heeft het zo z'n ups en downs. Momenteel ben ik bezig om tempocontrole met mijn zit te rijden, ben geneigd om haar vast te houden als ze hard wil maar moet nu dus mijn hand veel meer ontspannen. Beetje lastig, maar er word hard aan gewerkt, zo ook aan mijn houding & de aanleuning.
Voor we op kamp gingen hadden we een keer of 10 gesprongen, ze vind het ook erg leuk maar ze wil wel graag hard & hoog. Na een tijdje werd ze gelukkig wat rustiger en met de cross was ze supercool. Desondanks heeft ze wel goed gesprongen en zijn er nog gave plaatjes uitgekomen ook! Van de dresuur heb ik (nog) niet zoveel foto's, maar als het goed is komen die over een weekje.
Rijtechnisch commentaar is welkom, zolang het maar opbouwend blijft

Nou, zie hier de foto's, kijk & geniet van mn knapperd

Dinsdagochtend, losstappen voor springles.

Galopje! Hier wou ze wel lekker hard maar gelukkig bleef ze wel bij me

In galop over een balkje vond ze toch nog wat spannend

De eerste hindernis, schrok me kapot

We kunnen het wel!
De dag erna hadden we crossles, spannend!

Walletje op stappen...

en er weer af!

Springen op de wal!

Over de boomstam, ben echt gek op deze foto

Door de kuil!

Piano op!

Door de waterbak, vond ze een beetje eng maar ze is er braaf doorheen geweest

Dressuurles, hier komt ze alwel netjes naar beneden, alleen het neusje mag nog meer naar binnen denk ik.

Instructeur kwam even aansingelen, ik had het superwarm na losrijden

Nou, hoe vinden jullie dat mijn topper het heeft gedaan?