Vorige week was Hans er even goed vandoor geschoten, waardoor Ragini geschrokken was. Ze heeft toen aan de longeerlijn verder gereden. Dus vandaag had ik de longeerlijn voor de zekerheid mee, want ik had verwacht dat ze wel aan de longe wilde beginnen. Maar niks was minder waar, Ragini wilde gewoon lekker stoer zonder longe beginnen!
Waar we aan werken:
- Hakken uitdrukken
- Teugels op maat
- Hans actief maken, we rijden ook veel tempowisselingen. Als hij niet actief loopt gaat hij met zijn hoofd klieren (tandarts is geweest, verschillende bitten geprobeert, bitloos doet hij het ook en voor de wagen ook, al houdt hij dan op als hij eenmaal lekker aan het werk is).
Vandaag had ik wat pionnen neergezet.

Eerst lekker stappen

Volte stappen

Balkjes stappen

Slalommen

Nog een keer.
En een balkje draven, de eerste keer ging het nog niet helemaal goed. Je ziet hier duidelijk wat Hans dan met zijn hoofd doet. Geluid niet te hard, want mijn stem klinkt vrij hard.
En de laatste keer ging het al een stuk beter. Hans ging al beter richting het balkje en na de balk liet Ragini hem nog even doordraven ipv meteen te gaan stappen

Tips zijn altijd welkom, wel opbouwend graag. Voorlopig begeleid ik ze zelf, maar over 2 maandjes gaan ze samen les nemen van een echte instructeur