Valentino @KNHS instructieweek 10B

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Elise95

Valentino @KNHS instructieweek 10B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 15:27

En wat hebben we weer een lekkere orginele titel :').

Maar goed, net zoals meerdere mensen hier op bokt zijn we afgelopen week naar Ermelo geweest. Het was een top week! :)) En er zijn ook weer een hoop foto's gemaakt, dus die wou ik even showen :D.

Valentino en ik kennen elkaar nu een ruim jaar en het is echt een schat van een paard. Op dit moment rijden we L1 met 8 wp, maar eigenlijk nog lang niet met de L2 bezig, wil eerst nog de wedstrijdspanning en alle andere spanning wat meer onder controle hebben.

Maandagochtend hadden we eerst een half uurtje les van M. den Besten. Ging echt niet, paard liep alleen maar met z'n kop in de lucht en vond de hoeken erg spannend, want het was toch wel erg spannend zo'n nieuw terrein.

Maandagmiddag hadden we een uurtje les. Weet niet meer van wie, maar het ging ook niet zo fijn. Ze vond me alleen maar chaotisch, maar ipv mij daarmee te helpen ging ze gewoon weer verder met de andere.
Afbeelding

Dinsdagochtend hadden we weer een uur dressuurles. Ging al een stuk beter en ook weer goede tips voor het wijken gehad. :))
Afbeelding

Dinsdagmiddag was het tijd voor springles van R. Koopman. We mochten in de hoofdring, omdat ze anders te weinig bakken hadden, omdat ook SGW Ermelo bezig was. Stond een super leuk parcours wat ook door de SGW mensen gesprongen zou gaan worden. Toen we de bak in kwamen was het wel een beetje spannend, de tribune werd afgebroken, mensen die parcours aan het lopen waren, muziek en toch ook wat toeschouwers. Maar eigenlijk was hij al vrij snel weer bij mij en hebben we echt heerlijk gesprongen :))
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-D44QCRKS.jpg

Woensdagochtend les van J. van der Veen. Zij gaf zo fijn les! Heel veel geleerd en Val ging ook erg fijn :)).
Afbeelding

Woensdagmiddag was het tijd voor crossles van Marieke ten Elsen. Rustig begonnen over de wal en de piano, wat kleine boomstammen en de waterbak. Naja dat wouden we, maar mijn paard vertikte er gewoon in te gaan. Van alles geprobeerd, zelfs verschillende waterbakken, maar hij ging er gewoon echt niet in. :(
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Donderdagochtend was het tijd voor een dressuurlesje van Jesse Teune. Vond hem niet fijn lesgeven :n, maar Val ging wel super lekker! <3

Donderdagmiddag mochten we weer crossen. We hadden geruild met Carolien, omdat die niet mocht crossen en de buitenrit maakte mij toch niet zoveel uit. Deze les ging helemaal top, eerst weer lekker losspringen op de wal en de lagere boomstammen. Daarna mochten we ook wat hogere hindernissen doen. Eentje van hout met van die stro pluimen aan de zijkant, die Val eerder deze week erg spannend vond bij het uitstappen en nu ging hij er gewoon overheen :):). En ook wal, heg de dressuurbaan in deed hij zo <3. En op het laatst zelf nog geprobeerd de waterbak in tekomen. Ik had m'n rubbere laarzen aan, dus ik proberen me paard er in te krijgen. na een half uur lukte het eindelijk met hulp van Bonny :D. Zelf stond ik wel tot m'n knieën in het water, dus m'n laarzen stonden lekker vol water, maar hij deed het wel! :D Daarna nog even er doorheen gedraafd en lekker wezen uitstappen.
Helaas geen foto's van deze dag.

Vrijdagochtend nog een dressuurproefje rijden bij Judith, want crossen of springen vond ik een beetje te veel voor m'n paard. Het ging zooo slecht! Het lukte gewoon niet, maar Judith heeft me echt heel goed geholpen en daardoor toch nog een hele hoop geleerd, denk toch dat die leerzaamste les was :j.

Dit was het dan weer, volgend jaar weer! :D

Afbeelding

Eastpak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:47

Hmm, dat zou ik ook willen doen als ik mijn eigen paard heb :)! Waarom zijn de leuke paardendingen allemaal in Nederland :( _-:(

Lisaa_

Re: Valentino @KNHS instructieweek 10B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:59

leeeeeeeeeeeeeuk! :D
superstoer dat val uiteindelijk toch de waterbak in is gegaan!

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 17:10

Eastpak schreef:
Hmm, dat zou ik ook willen doen als ik mijn eigen paard heb :)! Waarom zijn de leuke paardendingen allemaal in Nederland :( _-:(

Dat wordt naar Nederland verhuizen :). Of gewoon lid worden bij de KNHS, dan kan je ook mee doen :)).

Lisaa_ schreef:
leeeeeeeeeeeeeuk! :D
superstoer dat val uiteindelijk toch de waterbak in is gegaan!

Dankjee :). Jou paardje had het m 's avonds even verteld dat hij de waterbak in moest :')

Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:12

haha ja zoiezo! had je ook die foto gezien dat wij met zn 2e voor dat mini plasje staan en ze er allebei echt niet doorheen wilde? die vond ik best briljant!

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 17:14

:') heb ik inderdaad gezien.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:17

Super leuk Elies! <3

Vond het echt een topweek met jullie, mis jullie echt ontzettend allemaal. :+:

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 17:34

xLoki schreef:
Super leuk Elies! <3

Vond het echt een topweek met jullie, mis jullie echt ontzettend allemaal. :+:

Dankjee :D

Zullen we gewoon weer gaan :+

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:49

Grappig dat een andere bokker Jesse wel weer super vond, haha. Leuk hoe meningen kunnen verschillen. :)

Wel erg leuke foto's! Hele leuke combi zijn jullie samen :D

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:53

Haha was niet ghet halve kamp "verliefd" op jesse? Ik vond hem juist erg fijn zette paard beter aan t werk. Ronald en marieke geven trouwens ook super les vind ik :)
Verder ziet er goed uit, leuk hoe hij reageerd op vreemde dingen(water) vond hij cross uiteindelijk wel leuk ? Wat voor week was dit?(allround ofzo?)

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:54

Cynn_x schreef:
Grappig dat een andere bokker Jesse wel weer super vond, haha. Leuk hoe meningen kunnen verschillen. :)

Haha dat ben ik. :))
Maar je moet er wel van houden hoe hij les geeft, het is namelijk erg veel theorie. :j

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 17:55

Cynn_x schreef:

Klopt, was Carolien, hoorde ook heel veel goede verhalen over hem, maar ik vond het niks.

Dankje :D.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 17:57

colette_007 schreef:
Haha was niet ghet halve kamp "verliefd" op jesse? Ik vond hem juist erg fijn zette paard beter aan t werk. Ronald en marieke geven trouwens ook super les vind ik :)
Verder ziet er goed uit, leuk hoe hij reageerd op vreemde dingen(water) vond hij cross uiteindelijk wel leuk ? Wat voor week was dit?(allround ofzo?)

Viel volgens mij wel mee. Hoewel er wel hele verhalen gingen over dat hij niet wist wat Marlies Dekkers was :')
Ronald en Marieke vond ik ook erg fijn, maar vond Judith toch het fijnst.

Dankje. Cross pakte die super fijn aan, alleen water koste erg veel werk, maar uiteindelijk rende hij daar ook met oortjes naar voren door heen.

Dit was idd een alround week pony's en paarden tot 20 jaar.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:32

Leuke foto's Elise. Vooral je cross en spring foto,s zagen er super uit. Lijkt me een leuke week daar.

Eastpak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:47

Elise95 schreef:
Eastpak schreef:

Dat wordt naar Nederland verhuizen :). Of gewoon lid worden bij de KNHS, dan kan je ook mee doen :)).

8)7 Is een beetje ver reizen :D

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:19

xLoki schreef:
Cynn_x schreef:

Haha dat ben ik. :))
Maar je moet er wel van houden hoe hij les geeft, het is namelijk erg veel theorie. :j

Klopt zijn 'methode' moet maar net een beetje bij jou & je paard aansluiten anders is het gewoon een tegenvaller denk ik qua instructeur.
Ik ben er zelf ook positief over zijn methode ben ik wel een beetje gewend en laat indd mijn paard flink goed lopen maar ik kan me goed voorstellen dat het bij sommige gewoon totaal niet bevalt :j

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 21:48

Hij zei gewoon niet zoveel tegen mij. Heb wel wat gehad aan z'n uitleg over stelling, maar eigenlijk wist ik dat al.
Voor de rest vond hij het alleen maar erg grappig dat mijn paard bestuurbaar was als een auto en mochten we gaan ochtengymastieken :').
Ach het was wel de gezelligste les :+

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:50

bestuurbaar als een auto? wat bedoelt die daar nou weer mee? :P
Ochtendgymnastiek hebben wij niet gedaan, had ik eig wel grappig gevonden ik weet niet meer welke instructrice het was maar eentje vond mij een houteren klaas :+ (dankjewel voor het compliment)

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 21:52

Queelens schreef:
bestuurbaar als een auto? wat bedoelt die daar nou weer mee? :P
Ochtendgymnastiek hebben wij niet gedaan, had ik eig wel grappig gevonden ik weet niet meer welke instructrice het was maar eentje vond mij een houteren klaas :+ (dankjewel voor het compliment)

Als ik net deed alsof ik een stuur in mijn handen had en zo ging rijden, luisterde mijn paard gewoon :+
Ochtendgymastiek was wel grappig, alleen mijn paard stapte bijna de bak uit over de hekjes heen :')

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:53

Haha o dat is indd best wel komisch -gaat het van de week ook bij peri proberen- _O-

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:06

Whahahahaaa, elise, dat moet je laten filmen!!!
Foto's zien er goed uit! Volgend jaar zeker weer met jullie! Heb er nu al weer zin in!! Maar eerst..... Weekend of weekje weg met z'n alle!!!

Hoe kregen jij en Bonny, Val wel in de waterbak, en Marieke ten Elsen niet? :+

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:09

gaaaf!! hier zou ik ook wel een keer heen willen! :D

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 22:36

X_Michelle_X schreef:
Foto's zien er goed uit! Volgend jaar zeker weer met jullie! Heb er nu al weer zin in!! Maar eerst..... Weekend of weekje weg met z'n alle!!!

Dankje :). We gaan zeker weer met z'n alle!!! :D

Bonny heeft magische krachten op Val :')

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 13:00

tinkerfunss schreef:
gaaaf!! hier zou ik ook wel een keer heen willen! :D

Dankje :). Het is ook echt super leuk!
Volgend jaar weer :), maar je hebt ook van die weekenden :).

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:05

Elise95 schreef:
X_Michelle_X schreef:

Dankje :). We gaan zeker weer met z'n alle!!! :D

Bonny heeft magische krachten op Val :')

Zeg dat wel, zelfs marloes kreeg val er nog niet ingelokt met voer O.o