Een paar dagen geleden heb ik zelf Beau weer eens voor de lens gehad : [JITP] Knappe Haflinger man Beau weer eens !!,
maar vond het toch ook wel weer eens tijd worden voor wat rijfotos van ons saampjes,
aangezien ik altijd erg veel leer van mijn fotos omdat we bij onze stal zelf geen spiegels hebben in de rijbak.
Dus heb ik Grietje weer even heel lief gevraagd of ze weer even met haar fotokunsten langs wou komen, en dat wou ze !

Mijn houding is altijd al niet perfect geweest, maar een tijdje terug had ik mijzelf aangeleerd om achterover
te gaan zitten, en mijn rug hol te maken, en daarbij mijn kuiten enorm op te trekken en wat nog allemaal niet meer...
Dit had ik eerst echter zelf niet door, omdat we dus geen spiegels hebben,totdat ik dus wat fotos vanmijzelf terug zag.
En sinds dien ben ik er ontzettend hard mee bezig om mijn houding te verbeteren, en godzijdank is er verbetering!
mijn vorige topic ter vergelijking; [RIJ-ITP] Haflinger Beau, Ons Vreselijke M1 Debuut.
Het was trouwens ontzettend warm vandaag, dus Beau was uiteindelijk erg bezweet (en hij niet alleen

Mijn verbeterpunten:
*Naar voren kijken
*Handen meer dragen
*geen pianohandjes
*rug recht houden
*wat meer voorover zitten
*evt. teugels wat korter
*benen wat minder naar achteren plaatsen
*Mijn bekken niet gaan kantelen
*geen kapstokjes
*Afkicken van mijn zweepje, en betere beenhulpen geven. (gaat al veel beter!!)
*Hij mag soms nog wat meer ondertreden
Korte informatie over beau, voor diegenen die Beau nog niet kennen:
Roepnaam: Bo (Beau)
geslacht: ruin, (al denkt ie soms dat hij nog compleet is )
Leeftijd: 5 (08-04-06)
hoogte: 148m
niveau: M1 dressuur
Ras: haflinger, met waarschijnlijk 12,5% welsh er doorheen.
vader: Voor alsnog onbekend.
Karakter: Beau heeft een super leuk karakter, altijd vrolijk en heeft echt humor.
(lig regelmatig in een scheur door zijn nogal domme acties

Nou genoeg gekletst, hier de fotos

(Grietje heeft jammer genoeg heel veel fotos verwijderd, terwijl er nog mooie strekfotos en goede
galopfotos tussen zaten, dus sorry daarvoor maar heb verder niet echt duidelijke stap, veruim of galopfotos.)
1.Eerst even lekker rustig instappen
en toen werd het al gauw minder rustig

2.
3.
4.
5a.jihaa

5b.En toen was ik mijn beugels kwijt

en toen werd het even serieus

6.
Ik ben opzich wel tevreden over mijn rug, maar ik moet voor me uit kijken en mijn handen rechtop houden.
De teugels mogen wel wat korter en mijn handen mogen dan wel iets naar voren, wat mee geven dus.
7.KLIK!!
hetzelfde verhaal, vooruitkijken is heeeel moeilijk

Ook lijkt het er op dat Beau zijn hoofd iets kantelt, heb wellicht ongelijke druk gehad omdat hij waarschijnlijk even wat sterker werd.
Dat zie je dan gelijk weer terug aan de achterhand, die minder ondertreed. Jammer.
8.
en weer een galopje

9.
Volgens mij was dit ook niet echt een serieus galopje, als dat wel zo was geweest, zou ik veel meer op mijn kont gaan moeten
zitten.
10.
Sta moment, en hee! Ik kijk een beetje vooruit

rijhandschoentjes maar uit gedaan, het heeft toch geen ene nut

en als je goed kijkt heb ik niet veel druk aan de voorkant, mijn handen moeten meer sluiten en meegeven en de teugels wat korter.
Verder moeten mijn polsen meer buigen.
11.KLIK!!
Ik vind de halshouding hier wat gespannen, waarschijnlijk werd ie toen net wat heter, geen idee. Maar goed.
Ik moet weer vooruitkijken en eens leren mijn handen rechtop te doen.
12.
Volgens mij richting veruimen. Of het is een verkeerd moment of hij was hier heel vlak, er mag dus wel wat meer swung in en wat
meer gaan sjouwen. En mijn handen zijn weer lekker flauw bezig.

13.
en weer even een lekker galopje tussendoor

14.
Typisch een Beau ik stijg op moment, hier word hij meestal wat energieker. Ik kijk rechtuit

en verder het oude bekende verhaal met mijn handen, hier word je serieus toch niet goed van?

15.
Volgens mij zitten mijn beugels ongelijk

maar wat veel belangrijker is, wat doe ik nou met mijn handen?
Het lijkt er op dat dit weer zo'n 'hij word sterker' actie word, maar ik heb mijn handen nu wel erg raar.
Gevolg; de achterhand treed niet goed onder en hij valt op de voorhand. Dit moeten we dus voorkomen!
16.
Beau komt er met het neusje wat meer uit, ik moet weer eens vooruit kijken en mijn handen

Mijn hakken mogen ook nog wel wat meer naar beneden, verder mijn polsen buigen.
17.
Hier hetzelfde verhaal.

18.
Wat blijft het ook een stoer dingetje, altijd weer zn best doen.

Jammer dat mijn houding hem soms wat in de weg zit, maar ben daar dus iedere dag weer druk mee aan de gang

Voor de rest, ik reed voor 1 keer zonder cap voor de fotos, normaal gesproken heb ik gewoon 1 op.
En over mijn belabberde houding, ik ben er me heel goed van bewust en werk er keihard aan , ik hoop dat jullie misschien al
wat vooruitgang zien wat betreft mijn houding vergeleken vorige topics.

En verder, bedankt voor het kijken

Tips en leuke reacties zijn natuurlijk altijd welkom! En Grietje nog bedankt voor de fotos

Groetjes Lotte
(en voor de fotografen onder ons, als jullie misschien Beau willen uitproberen voor jullie lens mag dat gerust! Het lijkt mij nogsteeds
hartstikke tof om door een profesioneel iemand Beau (en evt. mij) te laten fotograferen. Uiteraard zou ik er voor willen betalen