C'est bon @ training voor de Brabantse kampioenschappen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

annutjuuh

C'est bon @ training voor de Brabantse kampioenschappen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 17:53

Hoi hoi!!!

Aanstaande zaterdag gaan C'est bon en ik een poging wagen op de Brabantse kampioenschappen in de klasse L1! :D Ik had echt nergens verwacht dat ik door zou zijn. Dit was ons eerste wedstrijd seizoen... De eerste wedstrijden zelfs laatste gestaan :P Maargoed, dat mag de pret niet drukken!
We zijn veel vooruit gegaan in de loop van de zomer ( nouja, zomer?? :) ) en ook de resultaten zijn veel constanter. Vorige week heb ik helaas niet heel veel kunnen rijden doordat ze wat ziekjes was. Gelukkig is ze weer helemaal zichzelf en zijn we weer fijn aan het rijden.

Ik heb deze week vooral gewerkt aan de losgelatenheid. Ik vond dat ze bij het in de hand stellen wat strak werd, vooral ook in de rechterbuiging.
Deze filmpjes zijn van gisteren. Eerst fijn losgewerkt, pakte ze erg fijn op. :) Bij het in de hand stellen ging het ook vrij goed. Het wijken, in het begin van het 2e filmpje is helaas niet heel goed te zien. Maar dat is een aandachts punt. Ze word dan snel wat strak en loperig. Ik heb haar in het 2e filmpje nog niet constant in de houding die ik in de proef wil hebben, dit omdat ik het nu even belangrijker vond dat ze fijn losliet. :)

Voor degenen die nog tips of opmerkingen hebben, heel graag!!! :) C'est bon is trouwens 4 jaar en een nakomeling van Dayano x Alasca. ;)

Losrijden

In de hand stellen

Groetjes Anne!!!

vilouma

Re: C'est bon @ training voor de Brabantse kampioenschappen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 18:10

Wat rij jij lekker vriendelijk en rustig zeg! Bovenste filmpje ziet er lekker los uit, zou iets meer schakelingen mogen zodat die achter dat bekken iets beter gaat kantelen en wat beter loslaat in de lendenen partij. 2e filmpje is ook netjes, iets onrustig beeld en word die afentoe wat strak, daar in mag hij dus vooral in de aanleuning iets constanter nog worden, en weer dat hij die lendenen partij iets losser mag laten en daar iets meer op achter mag komen. Maar ze is 4, dus dat komt hélemaal goed denk ik zo! En dat hij er dan bij de rechter galop even tussenuit wil piepen, foutje,kan gebeuren,los je opzich netjes op. L1 waardig vind ik dit zeker, nog iets wat braaf, maar die power komt vanzelf wel als die iets sterker is! Op het einde van het 2e filmpje loopt hij al op sommige stukken veel fijner!

Hoe heet het liedje uit het 2e liedje trouwens :)?

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 18:43

Bedankt voor je uitgebreide reactie! :) Klopt helemaal wat je zegt! Ik probeer in de proef ook net ietsje meer druk erop te zetten... Dat kan ook af en toe wel. Wil ik haar te actief rijden dan word ze nog snel hectisch in de beweging... Ze mist ook nog kracht, dus dat is begrijpelijk. In het 2e filmpje zie je idd dat ze soms al echt hele fijne stukken ertussen heeft zitten, dan kan ik haar ook wat meer oprijden zonder dat ze daardoor korter en sneller gaat lopen, of de aanleuning eronder lijdt. :)

Het 2e liedje op het 2e filmpje heet Great DJ, ook van de Ting Tings. ;)

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 19:26

Niemand meer tips??? Ze zijn erg welkom!! ;)

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:13

Ziet er erg ontspannen uit! Heel veel succes aankomend weekend!!

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:43

Ziet er fijn en ontspannen uit, zeker het eerste filmpje.
Succes zaterdag, komt helemaal goed met jullie!

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 07:50

Dankjewel!! :)

Elskexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 16:49

ziet er super uit, mooie rustige hand heb je!
veel succes!

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 17:06

Ziet er fijn ontspannen uit, af en toe iets te braaf voor het spectaculaire voor op een kampioenschap maar
vind het fijn ogen. succes morgen

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 19:48

Bedankt voor jullie reacties! :)

Ik ga ook proberen haar morgen iets meer te 'rijden'. Dat ging vandaag alweer een stuk fijner, dus als ze morgen goed aanvoelt kijken of ik net iets meer van haar kan vragen. :)

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 19:56

Ik ben het met de rest eens, ik vind het er super vriendelijke en ontspannen uitzien. Je zit er netjes op met een stille zit en hand, heel mooi!! Voor dat jullie pas zo kort wedstrijd rijden vind ik het er heel goed uit zien. Inderdaad morgen iets meer power laten zien, met name middendraf enzo, dat ze zich iets meer laat zien. Maar verder vind ik dat je heel goed bezig bent!!

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 21:13

Klopt, middendraf snapt ze ook nog niet zo lang. :P Eerst was het been geven, en dan ging ze alleen maar harder en korter draven. Ze snapt nu dat ze moet verruimen, dus dat kunnen we steeds meer uit gaan bouwen. Moet alleen ook weer niet te veel risico nemen, want dan kan ze zicht nog niet houden.
Bedankt voor je tip!! :D

Futurefox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 21:21

heej Anne, heel veel succes morgen. Misschien zie ik je nog wel even. Ziet er heerlijk ontspannen en heel vriendelijk uit hoor.

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 21:27

Ze ging erg fijn op de Brabantse! :D Super braaf, fijn te rijden... Wat wil je nog meer?!
De eerste dag hadden we 186 en 190 punten, 8e plaats.
De zondag hadden we 189 en 192 punten, 12e plaats.

Ik ben echt dik tevreden met het resultaat! Ze heeft veel geleerd het weekend, veel gezien... Hier ook de filmpjes van beide dagen! Die wilde ik graag even met jullie delen! :D

Zaterdag:

Zondag:

_enna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 12:48

Je hebt hem al lekker aan het lopen voor een vierjarige zeg! :j Het ziet er super vriendelijk en ontspannen uit... Hier krijg je een leuk paard aan!

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 19:48

Dankje!! :) Het is ook een fijn paard om mee te werken!
Jij hebt ook een leukerd zeg!! :D

_enna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 11:12

annutjuuh schreef:
Dankje!! :) Het is ook een fijn paard om mee te werken!
Jij hebt ook een leukerd zeg!! :D

Dankjewel! Ben er ook wel een beetje trots op... :D ;) *D